Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sandman55
Sandman55
Goede avond beste leden,
Ik ben Sandman55, een ondernemer in de bouw.
Sinds 2003 mn eigen kleine bouwbedrijfje zonder personeel. Eenmanszaak.
Werk zelf mee en maak gebruik van zzp'ers.
Omzet per jaar tussen de 225 en 270 K.
Na een moeilijke start met schulden in 2007 schuldenvrij.
2008 een redelijk jaar met een winstpercentage van 4 %.
Half 2009 kwam de klad er in. Minder werk, prijzen onder druk en een strenge winter zorgen voor een flinke financiele klap.
2010 is nu een rampjaar. Door foute calculaties, fouten gemaakt op de bouw ( lees geld kwijt) zit ik nu aan de grond.
Schulden bij leveranciers 48K. Hypotheek en belasting nog geen schulden. Verzekeringen 27oo schuld.
Openstaande debiteuren totaal 26K, een debiteur 10K, hij houdt het geld vast omdat er een fout is gemaakt in
de bouw. Kosten voor reparatie 1300 euro, die wij zelf repareren. Echter niet eerder als in jauari.
Orderportefeuille 78K.
Heb in alle wanhoop een bureau ingeschakeld die de leveranciers van mn nek houdt voor 2 maanden.
In die tijd moet ik een BBZ krediet aanvragen.
Maar na veel gesproken te hebben met veel "experts"ben ik alleen maar bang geworden voor dat BBZ krediet.
Mijn huis wil ik niet in de waagschaal stellen, staat trouwens op naam van mijn vrouw.
Ik heb nog steeds de intentie om alle leveranciers te betalen maar ik zie geen uitweg meer.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als de experts op dit forum me raad zouden willen geven.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Johan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29863-dreigend-faillisement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag