• 0

;)ik werk al 20 jaar in een fabriek als proleet ,(is een compliment).

Maaar nu kwam mijn vrouw met een idee om een marokkaaanse gerecht te op de markt te brengen waarbij alleen water bijgevoegd moet worden.

het is een marrokaans iets waar zonder al te veel investering geld in te verdienen is, natuurlijk kan ik hier niet te veel in detail op ingaan .ik weet wel zeker dat er een grote markt voor is niet alleen voor marokkaanen maar ook voor velen medeterianen en aziaten,.

nu weet ik dat nederlanders goed zakenlieden zijn daarom min vraag??

hoe pak ik dit aan zonder al te veel investkapitaal.

moet ik aan bepaalde keuringsmerken voldoen voor etenswaar ?

hoe kan ik mijn produkt verpakken en wie kan mij daaarbij helpen.>?

hoe breng ik mijn produkt op de markt?

hoe vind ik een partner die mij hierbij helpt?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29925-marokkaanse-ondernemer-in-spe/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Striker,

Best veel vragen in één keer om gedegen te beantwoorden

Het starten van een onderneming is niet zoiets als alles bestellen bij een "afhaalloket". Het vraagt onderzoek en doorzettingsvermogen.

Welke acties/onderzoek heb je zelf al ondernomen om antwoorden op je vragen te krijgen en wat zijn je bevindingen/conclusies, wellicht kunnen we daar dan gerichter op antwoorden.

• 0

beste Marco, nee ik heb geen onderzoek gedaan omdat ik niet weet hoe ik zo iets moet aanpakken.

ook heb ik maar gewoon een salaris waar weinig rek in zit om marktonderzoekenen of aan keurmerken te doen.

Wat betereft doorzettingsvermogen heb ik wel genoeg.

Ik kan gewoon van thuis klein beginnen en zelf de boer op gaan en beginnen bij kleine winkeltjes om mijn produkt aan de man te brengen .

Alleen ben ik dan bang dat andere er mee aan de haal gaan.

Verder moet ik zorgen voor een mooie verpakking met een mooie een foto erop van het produkt.

klinkt mischien allemaal wat amateuristisch maar ja ik weet ook niet veel van ondernemen ik weet wel dat er een grote markt in Nederland en in Marokko is voor dit produkt, \(wat gewoon wat meel en en wat ingredienten is en waar wat water bijgevoegd moet worden.)

Ik zie dagelijks hoe anderen wel een succes maken van bv halalworst of couscous bij de albert hein en ga zo maar door .

Er is een groeiende markt onder de allochtonen en er is een groeiende ecenomie in marokko dat is een feit ,.

Beste Striker,

Best veel vragen in één keer om gedegen te beantwoorden

Het starten van een onderneming is niet zoiets als alles bestellen bij een "afhaalloket". Het vraagt onderzoek en doorzettingsvermogen.

Welke acties/onderzoek heb je zelf al ondernomen om antwoorden op je vragen te krijgen en wat zijn je bevindingen/conclusies, wellicht kunnen we daar dan gerichter op antwoorden.

• 0

Beste Striker,

Probeer te beginnen met een ondernemingsplan. Tijdens het schrijven van dit ondernemingsplan zal je waarschijnlijk vanzelf tegen genoeg vraagstukken aanlopen. Zodra je hier tegen aan loopt kan je deze vragen opzoeken via internet of je vraag stellen op dit forum.

Zo kan je makkelijker geholpen worden en kom je er vanzelf ook tijdens het schrijven van je ondernemingsplan achter of je plan haalbaar is.

Voor hulp bij het schrijven van je ondernemingsplan kan ik je de website van de Kamer van Koophandel aanraden.

www.kvk.nl

Ik hoop dat je zo weer wat verder kan gaan.

• -1

Beste striker laat je niet van kant halen door bijvoorbeeld Marco van den Maagdenberg!

Overal hetzelfde liedje wat hij post wat ik jou adviseer is hetzelfde als waar ik mee bezig ben, hard zoeken!

Want zoals je ziet word je ook niet veel wijzer met posts zoals ga naar www.kvk.nl ja dat kan iedereen denk ik dan altijd!

• 0

Beste striker laat je niet van kant halen door bijvoorbeeld Marco van den Maagdenberg!

Overal hetzelfde liedje wat hij post wat ik jou adviseer is hetzelfde als waar ik mee bezig ben, hard zoeken!

Want zoals je ziet word je ook niet veel wijzer met posts zoals ga naar www.kvk.nl ja dat kan iedereen denk ik dan altijd!

een bedrijf starten kan iedereen, het succesvol starten van een bedrijf is iets anders. Alleen al om die reden een achterlijk advies.

Natuurlijk. Probeer zo veel mogelijk dingen zelf uit te zoeken maar advies van een ander brengt soms nieuwe ideeën met zich mee of brengt valkuilen aan het licht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar