Ga naar inhoud

Slaapruimte huren voor 3 dagen per week

Geplaatst:

Jenson

Als DGA van mijn BV moet ik vaak in de Randstad zijn. De hotelkosten kunnen hierdoor aardig oplopen, dus ik ben nu voornemens om een "slaapkamer" te huren bij een particulier. Ik zal hier gemiddeld 3 dagen per week verblijven en wil hier tevens mijn zakelijke post ontvangen.

Is het juist dat mijn BV gewoon een overeenkomst kan afsluiten met deze particulier voor bijv. 300 euro per maand, en dat deze kosten voor mijn BV geheel zakelijk zijn aan te merken?

Moet die particulier belasting betalen over deze inkomsten?

Featured Replies

Geplaatst:

waanzinnig

Hi Jenson,

Ja, het is idd juist dat je B.V. een huurovereenkomst aan kan gaan met de verhuurder.

Je B.V. is n.l. een rechtspersoon.

De verhuurder zal de inkomsten uit huur moeten opgeven, en dus belasting betalen.

Geplaatst:

Jenson

• Auteur

Dankjewel. Ik kwam nog deze informatie over Kamerverhuur vrijstelling tegen.

Hier staat dat de inkomsten voor verhuurder zijn vrijgesteld tot 4.333 euro per jaar?

Geplaatst:

waanzinnig

Afhankelijk van de situatie van de verhuurder zal er 'betaald' moeten worden.

Vrije voeten, vrijstellingen en zo heb je nog enkele mogelijkheden die van toepassing kunnen zijn.

Leuker kunnen we het niet maken !!!

Geplaatst:

Jenson

• Auteur

Welke vrije voeten en vrijstellingen zijn dan mogelijk? En onder welke voorwaarden?

De vrijstelling in de link hierboven blijkt als voorwaarde te hebben dat de huurder staat ingeschreven op dat adres... Dat is natuurlijk niet mogelijk. Of geldt dat weer wel als je de BV daar inschrijft? (de BV is immers de kamerhuurder).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.