• 0

algemene voorwaarden nvt?

Ik krijg vandaag een opdrachtovereenkomst in de bus met een artikel: Eventuele door Opdrachtnemer gehanteerde algemene voorwaarden zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.

 

Ik heb een V.O.F. en heb dit nog nooit in een overeekomst gezien. Ik ga het niet accepteren maar wat vinden jullie hier nou van?

 

Groeten,

 

Karen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee hoor, is eigenlijk redelijk standaard.

 

De overheid accepteert vrijwel nooit jouw leveringsvoorwaarden (veel teveel werk om iedere keer te checken) en ze hanteren de ARIV, Algemene RIjks Inkoop Voorwaarden (google maar eens op Rijksinkoopvoorwaarden)

 

Zelfde geldt voor heel veel bedrijven, met name de wat grotere

 

Ofwel: ALs ze de jouwe afwijzen zullen ze naar ik aanneem eigen inkoopvoorwaarden hebben. Vraag die op en lees ze door. Die hoeven niet per definitie slechter te zijn dan de jouwe.

 

Hebben ze zelf echt geen inkoopvoorwaarden dan even in gesprek gaan

 

Frans

 

Edit: Zie net dat dit het eerste bericht op HL van 2011 is. Veel geluk, wijsheid en gezondheid allen. Leef je leven en maak je eigen keuzes.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik krijg vandaag een opdrachtovereenkomst in de bus met een artikel: Eventuele door Opdrachtnemer gehanteerde algemene voorwaarden zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.

 

Ik heb een V.O.F. en heb dit nog nooit in een overeekomst gezien. Ik ga het niet accepteren maar wat vinden jullie hier nou van?

 

Groeten,

 

Karen

Bij partijen die hun inkoop voldoende hebben gestructureerd is dit heel gebruikelijk, net zoals het onderhandelen over de inhoud van de toepasselijke voorwaarden of afwijkingen daarvan in de overeenkomst

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.