Hallo,

Ik heb gisteren mijn faillissement aangevraagd vanwege de vele schulden die ik heb.

Heb 3 jaar lang een eenmanszaak gehad, en heb vorig jaar behoorlijk veel tegenslagen gehad prive en zakelijk waardoor het nu zo slecht ging het laatste half jaar. mijn inkomen lag niet hoger dan 500 euro per maand, bbz aanvraag ligt na 3 maanden is na behandeling. Meerde instanties om hulp gevraagd. Maar het duurt zolang. Ik kan niet meer en word door deze situatie behoorlijk gek. En al mijn schulden lopend razend snel op. Ik heb mij vorige week uitgeschreven bij de kvk. Zodat ik via het uwv z.s.m weer aan inkomen kom. Maar ik zit met een aantal vragen. Ik heb ook een huurachterstand wat uit is gelopen op een rechtzaak. Wat gebeurt hiermee als ik failliet word verklaard? En wat gebeurd er overigens met de overige rechtzaken die lopen van schuldeisers?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30175-faillissement-aanvragen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo,

Ik heb gisteren mijn faillissement aangevraagd vanwege de vele schulden die ik heb.

Heb 3 jaar lang een eenmanszaak gehad, en heb vorig jaar behoorlijk veel tegenslagen gehad prive en zakelijk waardoor het nu zo slecht ging het laatste half jaar. mijn inkomen lag niet hoger dan 500 euro per maand, bbz aanvraag ligt na 3 maanden is na behandeling. Meerde instanties om hulp gevraagd. Maar het duurt zolang. Ik kan niet meer en word door deze situatie behoorlijk gek. En al mijn schulden lopend razend snel op. Ik heb mij vorige week uitgeschreven bij de kvk. Zodat ik via het uwv z.s.m weer aan inkomen kom. Maar ik zit met een aantal vragen. Ik heb ook een huurachterstand wat uit is gelopen op een rechtzaak. Wat gebeurt hiermee als ik failliet word verklaard? En wat gebeurd er overigens met de overige rechtzaken die lopen van schuldeisers?

Gisteren aangevraagd of is het gisteren uitgesproken?

Als er lopende rechtszaken zijn, schakel dan een advocaat op toevoegingsbasis in, die je ook kan adviseren ten aanzien van het mogelijke faillissement.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Steven k. het is maandag aangevraagd

Ik denk dat eeen faillissement een betere keus is, al is het alleen maar vanwege mijn gezondheid

ik kan niet meer.. daarom faillissement

Je hebt professionele support nodig, een faillissement is niet niks en zeker niet goed voor je gezondheid! Bel Steven of een andere advocaat en laat je goed informeren. Als je een goede band hebt laat je de zaken over aan de juiste adviseur, dat is pas goed voor je gezondheid. Dit is complex, als je het al zelf wilt doen moet je erg veel kennis opbouwen in hele korte tijd en dat is niet handig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

dj luc.. voor mij gevoel kan het niet erger worden als op dit moment. Ik kan het niet eens allemaal uitleggen door de stress.

Ik durf nu niet eens thuis te zijn op dit moment, Heb totaal geen bezittingen meer..elke dag weer een andere deurwaarder zoals elke dag de laatste 2 weken gaat. heb al meerdere instanties e.d om hulp gevraagd..

Daarom heb ik mij laten adviseren om direct faillisement aan te vragen! en deze later proberen om te laten zetten in een wnsp.

• 0
Gast Verwijderd account

dj luc.. voor mij gevoel kan het niet erger worden als op dit moment. Ik kan het niet eens allemaal uitleggen door de stress.

Ik durf nu niet eens thuis te zijn op dit moment, Heb totaal geen bezittingen meer..elke dag weer een andere deurwaarder zoals elke dag de laatste 2 weken gaat. heb al meerdere instanties e.d om hulp gevraagd..

Daarom heb ik mij laten adviseren om direct faillisement aan te vragen! en deze later proberen om te laten zetten in een wnsp.

Wat is het nut van eerst faillissement en dan omzetting WSNP? Wie geeft jou op dit moment adviezen?

Zeker in jouw situatie zou ik goede en betrouwbare hulp zoeken.

Je hebt nu 3 x het advies gekregen contact met iemand te zoeken voor begeleiding. Doe daar wat mee!!!!!!

Danny

• 0

Als je zelf faillissement aanvraagt, dan snij je daarmee in beginsel de weg naar een latere WSNP toelating af. Aangezien je maandag hebt aangevraagd, wordt het pas volgende week behandeld en heb je dus zeker nog ruimte je goed te laten adviseren.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar