Situatie: een klant geeft via mij opdracht om een leverancier te zoeken. Dit gaat via offerte`s die vervolgens gebundeld en aan de klant voorgelegd worden waarna hij de keuze voor een leverancier maakt. Als de keuze is gevallen dan wordt het desbetreffende bedrijf ingeschakeld.
Nu heb ik in mijn A.V staan dat er direct 75% van het bedrag betaald moet worden aan mij.
Bij het afsluiten van de overeenkomst vindt er door de opdrachtgever direct betaling plaats van 75% van de begroting, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen. Dit bedrag dient betaald te worden volgens de voorwaarden die op de factuur vermeld staan. De opdrachtgever ontvangt na de afronding van het project een tweede factuur voor het restant van 25% van de begroting, alsmede voor de nog niet eerder gefactureerde kosten en eventuele creditering / debitering ontstaan door wijziging in de opdrachtbevestiging.
vraag 1:Is dit wel noodzakelijk?...het kan toch ook na afronding?
Van de leveranciers krijg ik een provisie, deze wordt verwerkt in de offerte en moet betaald worden aan mij.
Ook de klant betaald het geleverde aan mij en ik vervolgens weer aan de leverancier.
Vraag 2: de betalingen gaan dus allemaal via mij, dit komt mij plotseling als erg onnodig over.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
I.Smid
I.Smid
zo..dat is eruit..
ik heb een vraag,
Situatie: een klant geeft via mij opdracht om een leverancier te zoeken. Dit gaat via offerte`s die vervolgens gebundeld en aan de klant voorgelegd worden waarna hij de keuze voor een leverancier maakt. Als de keuze is gevallen dan wordt het desbetreffende bedrijf ingeschakeld.
Nu heb ik in mijn A.V staan dat er direct 75% van het bedrag betaald moet worden aan mij.
vraag 1:Is dit wel noodzakelijk?...het kan toch ook na afronding?
Van de leveranciers krijg ik een provisie, deze wordt verwerkt in de offerte en moet betaald worden aan mij.
Ook de klant betaald het geleverde aan mij en ik vervolgens weer aan de leverancier.
Vraag 2: de betalingen gaan dus allemaal via mij, dit komt mij plotseling als erg onnodig over.
Wie helpt mij?
Follow your dream, Feel the fear and do it anyway
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/302-need-help/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag