• 0

SLA: hoe integraal opnemen in Overeenkomst

Goedemiddag allen,

 

Ik zit met een vraag waar ik via Google niets over kan vinden, mijn 'rechten-vriendje' nu niet bereikbaar is..dus stel ik hier de vraag zodat anderen er ook baat bij hebben.

 

Ik heb een overeenkomst, hierin maken integraal de Algemene Voorwaarden deel uit waardoor ik minder bepalingen in de overeenkomst hoef op te nemen (alleen de klantspecifieke afspraken)

Nu wil ik ook de SLA inregraal deel laten uit maken van de overeenkomst zodat ik ook hiervoor geen bepalingen hoef op te nemen in de overeenkomst.

 

WIe kan mij vertellen via een voorbeeld bepaling, hoe ik dit opneem in de overeenkomst (en waar plaats ik deze bepaling)?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met dien verstande dat ik nooit zou verwijzen naar een website maar de Algemene Voorwaarden en de Service Level Agreement altijd apart mee zou sturen naar de klant. Neem in de overeenkomst ook op dat de klant de algemene voorwaarden en de SLA apart heeft ontvangen en hiermee instemt (dus niet alleen maar deel laten maken van maar ook laten tekenen voor het feit dat ze ontvangen zijn). De rechter heeft het er vaak heel moeilijk mee om van alles van toepassing te laten zijn als deze niet fysiek (of elektronisch door middel van een directe handeling van de opdrachtnemer) rechtstreeks aan de klant ter inzage zijn gegeven. Grote kans dat ze dan gewoon niet van toepassing worden verklaard, wil je toch niet meemaken...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Christiaan,

 

Een SLA heeft nog wel eens de neiging om te veranderen op basis van voortschrijdend inzicht of wijzigende omstandigheden, zonder dat dit direct consequenties heeft voor de overkoepelende overeenkomst. Het is daarom niet altijd handig als die SLA integraal onderdeel uitmaakt van de overeenkomst of wanneer vanuit de overeenkomst verwezen wordt naar een specifiek document (titel, versie, datum). Want dan moet bij een wijziging in de SLA de hele overeenkomst opnieuw worden getekend, wat tot eventuele discussies over allerlei andere zaken kan leiden.

 

Wat ik een aantal keer heb meegemaakt is een clausule in de overeenkomst in de trant van "Voor een specificatie van de serviceniveaus behorende bij de diverse onderdelen van de dienstverlening wordt een SLA opgesteld, die door beide partijen wordt ondertekend". Op het voorblad van de SLA wordt dan verwezen naar de overeenkomst. Versiebeheer binnen het SLA document zorgt er vervolgens voor dat altijd duidelijk is wat de laatste versie van de SLA is.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

In aansluiting op John, dan zet je dus in je overeenkomst bij een kopje over wat je gaat leveren, een paragraaf:

 

"De laatste versie van de SLA zoals aangehecht aan deze overeenkomst als bijlage (@), maakt hiervan integraal onderdeel uit."

 

Let dan wel op dat in de SLA een regeling over versiebeheer en dus ook geldigheid van versies is opgenomen. Wie moet ondertekenen voordat een nieuwe SLA van kracht wordt?

 

Groet,

Anne

Anne --- VLA - Rechtstichting

http://rechtstichting.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.