• 0

html

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Los van dat ik vermoed dat dit draadje snel op slot is omdat het weinig met ondernemen te maken heeft...

 

Het verschil is werking tussen de browsers kon wel eens met je DOCTYPE (http://www.w3schools.com/tags/tag_doctype.asp) te maken hebben. Zelf prefereer ik "XHTML 1.0 Strict" omdat die voor mij meestal de beste cross-browser weergave oplevert.

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

In IE8 staat de regel ook in het scherm, welke versie van IE gebruik je? Bespaar je de moeite voor optimaliseren van websites voor oudere versies van IE, Microsoft heeft beloofd W3C compliant te worden vanaf versie 9.

 

Gebruik liever

voor opmaak van een site, tabellen zijn voor ordenen data op een webpagina.
Link naar reactie
  • 0

Het gedrag van Firefox is eigenlijk vreemd. Op w3c staat dit:

 

Specifies a percentage height. The percentage is calculated with respect to the height of the generated box's containing block. If the height of the containing block is not specified explicitly (i.e., it depends on content height), and this element is not absolutely positioned, the value computes to 'auto'. A percentage height on the root element is relative to the initial containing block.

 

Met andere woorden: de hoogte van het body element bepaalt de hoogte van de middelste cel. De body op zijn beurt krijgt door de height: 100% de hoogte van de viewpoort. De cel zou dus net zo hoog moeten zijn als de viewport (wat ook klopt, de footer tekst staat precies de hoogte van de koptekst buiten het scherm en dat blijft zo ook als je je venstergrootte verandert)

 

Ik zou ikkrijg z'n manier proberen. Of een vaste hoogte voor de header & footer. Google op 'footer at bottom of page' of 'css page fill viewport' levert vele alternatieven. Is namelijk erg basic ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.