vakantie kriebels

Aanbevolen berichten

Tis nu wel on topic geworden, dus durf eigenlijk geen spelbreker te zijn.

 

Maar on the other hand ... heb hem zelf on topic gemaakt, dus doe het het lekker toch. Tis toch maandag!?!

Listen Kleef ... ik wil met Kerst & Oud & Nieuw met vakantie.

En aangezien je met hotelbusiness bezig bent (toch?) op dit moment.

Stel ik een makkelijk en een wat vermoeiender vraagje:

 

1) Is het leven duur (eten/drinken) daaro?

 

2) Kun jij even voor mij kijken wat dat kost daaro.

 

Eén dag voor X-mas weg en een dag na Oud&Nieuw taroeg.

Anders een all inclusive reizie, want ben heel slecht in het bewaren van mijn portemonaie in mijn bikini! Bydewee houd ik dan de rest van mijn zakgeld over om Brasil te verkennen. Kost dat ?

 

Terugkomend op je vragen:

1) Eten/drinken is daar niet duur. Zeker in de wat kleinere (niet super-toeristische plaatsen) is het erg goedkoop. En doordat de Euro zo gestegen is is het nog goedkoper geworden (1 Euro = Reals). Drinken heb je op een terras voor 2 Reals bijvoorbeeld.

 

2) Wat het kost ligt er aan wat je wil. Ik heb wel alvast een aantal interssante plekken voor je opgezocht:

 

Mooie gebieden in het Noorden van Brazilie:

Lencois Maranhenses (in de staat Maranhao - een prachtig duinengebied)

Natal (in de staat Rio Grande do Norte - zandduinen);

Canoa Quebrada (prachtig vissersstadje - 200 km van Fortaleza) Fernando de Noronha (een eiland uit de kust waar je prachtig kunt snorkelen)

 

In het Zuiden:

Florianopolis (strand - hoofdstad in de staat Santa Catarina) FOz do Iguacu (in de staat Paran'a, op de grens van Argentinie en Paraguay - 's werelds mooiste watervallen)

Pantanal (In de staat Mato Grosso - moeraslandschap en veel

fauna)

 

Er zijn nog veel meer opties, maar het ligt een beetje aan het

seizoen waarin je gaat en tegen welke hitte je bestand bent... Ik hoop dat het helpt!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er zijn nog veel meer opties, maar het ligt een beetje aan het

seizoen waarin je gaat en tegen welke hitte je bestand bent... Ik hoop dat het helpt!

 

Ronald

 

Een reuze REUS erbij. Ben terug maar heb echt geen vakantie gevierd. Noem het maar een spieruitputting als bouwvakker. Maar think positive als ik ben ... heb ik nu wel zeer gespierde armen (altijd handig voor de waterski).

Anniewees ... thinks positive 2: als iedereen terug is, ga ik fijn van Kleverlaan zijn opties gebruik maken. Als ik de vele windstreken zo bekijk ga ik denk ik 4 maanden ofzo. Alleen moet ik dan wel veel euros sparen. Want een drankje voor 2 euro lijkt me toch niet cheap. Hier kost een biertje maar 1.50 euro ! Mmmmm ... kan natuurlijk ook mijn huis behangen met mooie foto's van Kleverlaan (denk dat Kleverlaan er zat heeft van Brasil) en dan zet ik parasol op, strandstoelen neer en schepje en emmertje vol met bier.

 

To all of you .... HAVE FUN op je vakantie in deze periode: je hebt het verdient. Ook ik zal in december genieten !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Oeps, foutje....

 

1 Euro = 3 Reals.....die was weggevallen. Maakt het heel wat goedkoper toch? En zeker als je weet dat de EUro aan het stijgen is in verhouding met de Real. Is nu al 1 op 3,3 of zoiets.

 

Nog een tip. Als je in de buurt van Minas Geras bent kun je heel goedkoop leren spullen kopen (Riemen, schoenen, tassen, of andere leren spullen.......)

 

En probeer in ieder geval Caipirinha op het strand (wel goed roeren!)...erg lekker!

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb het nu HELEMAAL zin in !!!!

 

Brasil here I come.

Leer .... mmmmmm .... ehhhh ... ik ga voor de riemen, tassen en schoenen extra koffers en koeriers ... andere leren spullen daar heb ik gedachten bij die ik liever in Brasil laat !

 

Anniewees .... reals is for real cheap nu ik het goed lees. Maar de Euro is onwijs aan het dalen omdat er nu wel errug veel counterfits in omloop zijn. Maar ja ... das tegen december toch wel opgelost!

 

Sparen is niet mijn sterkste kant, maar kan natuurlijk NOG een baantje nemen ... en dat is 3 !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.