• 0

Importeren uit US

Hallo allemaal,

 

Ik heb een korte vraag waar ik zelf niet uitkom.

 

Ik heb een webshop en wil een aantal artikelen van een website (http://www.herbs-wholesale.com) in amerika bestellen. Waarde ligt rond de 100 dollar inclusief verzenden.

 

Moet ik dit aangeven, of pikt de douane mijn pakket er zelf tussenuit? (en zo ja waar moet ik dit aangeven)

Hoe zit het met btw en invoerrechten? (aangezien het maar 100 dollar is)

 

Ik zit al een tijdje te kijken/oriënteren over bestellen buiten de EU (bestel nu zelf alleen binnen de EU) maar overal zie ik weer andere dingen staan. Hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon aflaten sturen met een factuur en op deze facturen laten zetten dat het een sample betreft. Dan heb je kans (geen garantie maar een kans) dat ze het aangeven als kleine handelsgoederen en je dus "vrijgesteld" blijft van mogelijke extra documentatie enz. Maar wat voor producten hebben we het over want wellicht dat er anders wel extra documenten bij moeten.

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat zou wel eens aan wat extra toezicht onderhevig kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Dan zou je moeten weten wat het precies is en wat de omschrijving is. Wanneer je met DHL/UPS/TNT de goederen deze kant ophaald dan maken hun de aangifte graag voor je en mijn ervaring met dit soort clubs is dat de ze de makelijkste weg vaak kiezen. Maar een garantie kan ik je niet geven.

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.