Jump to content

Blous

Legend
  • Content Count

    342
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9

Personal info

  • How did you find us:
    anders
  • First name
    Roy
  • Last name
    Blous
  • Company or organization name
    Merchant Logistics bv
  • Website address

Register

  • You are:
    maak een keuze
  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Beste Danny, Alles vanaf 1 pallet en groter kun je beter vergezellen met een duidelijke instructie. Je kunt met de vervoeren in discussie gaan maar uiteindelijk win je dit niet. Zet gewoon standaard bij al je bestellingen dat ze met een een klep en pompwagen moeten leveren. Woon je in een smalle straat is het wellicht ook goed om aan te geven dat ze met een bakwagen met klep en pompwagen moeten komen. Meeste binnenland vervoerders kunnen dit zonder problemen maar zonder bemerking plannen hun op route zonder rekening te (kunnen) houden met bijzonderheden (omdat ze die simpelweg niet kennen). Groeten, Roy
  2. Hi Cosara, Onredelijk is het aannemen dat andere (de vervoerder) alles zelf moet uitzoeken (wie heeft wat en waar kan wat) en ten alle tijden verantwoordelijk is. In transport is de opdrachtgever verantwoordelijk voor een deugdelijke instructie en met daarop alle uitzonderingen, conform de algemene voorwaarden. De opdrachtgever heeft een vervoer wens en alleen de opdrachtgever weet wat hij verwacht van de vervoerder en als de opdrachtgever onduidelijk of incompleet communiceren ligt daar echt de fout. Groeten, Roy
  3. Hoi Levert je leverancier de goederen af bij je? Geef dan aan dat ze altijd "met klep en pompwagen" moeten lossen. Hierna zal het probleem wel opgelost zijn, en misschien moet je dit standaard bij elke opdracht aan je leverancier blijven vermelden. Moet je het zelf halen bij je leverancier moet je met je vervoerder deze zelfde afspraak maken. Als er nergens gemeld is dat ze met klep en pompwagen moeten komen gaan ze er vanuit dat ze met een vrachtwagen kunnen lossen. En wat ze hier ook zeggen er is geen enkele vervoerder die van te voren gaan googelen of ze in een residentiële wijk moeten lossen of op een industriegebied. Dit moet je echt zelf aangeven. Het is niet moeilijker Groeten, Roy
  4. Beste Maarten, Dit is heel vervelend maar dit zal een juridisch verhaal worden want de leverancier kan deze zending (indien jullie er echt niet opstaan) niet vasthouden ivm met een vordering op een derde. Maar dit kan wel lang duren als ze echt niet mee willen werken want ze willen nu tijd als hefboom gebruiken om het geld alsnog binnen te krijgen. Succes, Roy
  5. DAP betekend inderdaad dat er nog wat aan kosten gaat bijkomen. Je zult 12% invoerrechten + 21% btw op de waarde van de goederen bij binnenkomst EU moeten betalen. De inklaringskosten zijn afhankelijk van je aanbieder. Of 440 usd veel is kan ik zonder verdere info moeilijk bepalen, hoe gaat het per vliegtuig of per boot of met een koerier zoals DHL/UPS/TNT etc? Groeten, Roy
  6. Hoi Jeroen, Dat gaat over een oorsprongsverklaring maar niet over exporteren op zich. Groeten, Roy
  7. Hi Wanneer ik 40x40x40 (cm) per doos zie vraag ik me af of dit wel de juiste afmetingen zijn. Maar zijn dit de juiste afmetingen dan zou het 6.4 cbm zijn in totaal. Dit is wat weinig om als volle container te verschepen hier moet het toch vlug meer dan 17 cbm zijn. Als je leverancier echt DDP "vestigingsplaats" gaat leveren is $ 600 wel echt goedkoop. Wat ik vaak zie is CNF/CIF Rotterdam en dan klopt het bedrag beter maar dan krijg jij hier in Nederland nog een berg kosten op je dak (tussen de 500 en 800 euro excl vervoer naar de bestemming en inklaring). Vraag je leverancier wat hij aan de prijs doet wanneer je het FOB laadhaven wil kopen. LCL is altijd onderhevig aan een groter risico op schade als FCL, de wijze van verpakken is dus van heel groot belang. Groeten, Roy
  8. Bij sommige lease maatschappijen kun je een deal maken dat er 3 weken (per jaar) een diesel of benzine auto kan worden gebruikt als vervanging. Groeten, Roy
  9. Hoi Goran, Als je denkt dat alles zo geregeld is waarom stel je dan de vraag? Wanneer het goed geregeld is zou er weinig verschil moeten zitten tussen een Chinese expediteur en een uit Nederland. Want de Chinees heeft ook een Nederlandse partij nodig om zaken aan deze kant te regelen. Dus of het goedkoper is en of het veilig is kan ik niet inschatten want daarvoor missen we veel te veel details. Mocht je vergelijkend onderzoek hebben gedaan en er is echt een serieus verschil dan zou ik me afvragen wat de catch is. Als het klinkt en lijkt op een hond dan is het vaak een hond, en dat is ook van toepassing bij aanbiedingen die te mooi klinken om waar te zijn. Succes, Roy
  10. Hoi Goran, Heb je ook nagedacht over de zaken die na aankomst in Nederland nog moeten gebeuren? Want dit kan een Chinese partij niet zonder hulp van lokale agent. Heb je dit ergens gehoord dat ze goedkoper zijn? En zijn er dan wel appels met appels vergeleken? Groeten, Roy
  11. Hoi Akti, Let op buiten het BTW vraagstuk is er nog een klein addertje onder het gras. Als je leverancier DDP levert dan zal technische gezien de agent van je leverancier op zijn naam de aangifte ten invoer moeten maken. Dit zal hij waarschijnlijk niet doen, dan loopt hij namelijk zelf het risico wanneer er iet achteraf mis blijkt te zijn. Dus wat doen ze dan. Vragen ze aan de ontvanger (jij) of ze een DV (directe vertegenwoordiging) willen invullen. Dit lijkt niet zo erg. Zeker niet wat de btw betreft want die kun je dan terugvragen (of met de artikel 23 verlegging) maar wanneer de aangifte niet juist blijkt te zijn gemaakt en er een naheffing opgelegd word komen ze die bij jouw halen want op jouw naam is de aangifte gedaan. En je leverancier blijft dan zo buiten schot. Groeten, Roy
  12. Ja als je leverancier een REX nummer heeft. Dan gaat het invoerrechten percentage naar 9.6% ipv 12%. Groeten, Roy
  13. Wellicht goed om te beseffen dat je ook zelf een verzekering kunt afsluiten voor transport. Daarnaast is het maar de vraag of een TL buis in een doos deugdelijk verpakken is als je deze wil versturen met DHL (of soortgelijke bedrijven).
  14. Hoi Freddy, Zoals Logic4l al aangeeft koop je CNF dan ben je in Rotterdam altijd nog een hoop geld kwijt. Dit is altijd zo, waarbij uitzonderingen de regel bevestigen. Wel bijzonder dat niemand van de importerende bekende dit wist, wellicht hebben hun geen ervaring met deelpartijen? Je zult zien dat je leverancier ook andere bedragen gaat rekenen aan je wanneer je echt FOB koopt want dan moet hij rekening houden met de kosten tot aan de boot. Deze heeft hij nu ook niet volledig (of misschien wel helemaal niet) betaald. Wellicht een dure leerschool maar deze "fout" maak je niet meer vermoed ik. Op naar de volgende en deze keer met meer informatie en kennis. Mocht je toch nog twijfelen zie je dat het vragen op Higherlevel je veel kan besparen. Groeten, Roy
  15. Hoi Bouncing Bas, Pas op met de prijzen hierboven. Je hebt in je vraag geen incoterm staan en geen laadhaven en er staat ook niet of het ongevaarlijke goederen zijn of iets anders. Zonder die info kun je geen specifieke prijzen afgeven anders dan zo maar wat te roepen. Want ook bij de prijzen mis ik de aannames die van toepassing zijn. Groeten, Roy

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept