Ga naar inhoud

DannyvdM

Senior
  • Aantal berichten

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

2

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    via een kennis
  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    19-24
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    VisionTweak
  • Adres
    A. Kemplaan 28, Gorinchem, 4205EC, Nederland
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Branche 2
    Industrie & bouw
  • Branche 3
    Personeel & opleidingen
  • Websiteadres
  1. Als klein, maar groeiend bedrijf is vooral dit zeer lastig. De aanschafprijzen zijn hoog, want we kopen maar 1 machine tegelijk, de verhuurprijs is laag, want we hebben te concurreren met zeer grote partijen en de bezettingsgraad is laag, want de klanten wensen graag dat wij een divers aanbod hebben. Het voordeel is wel dat wij deze fase inmiddels voorbij zijn. Dit realiseren wij ons zeker en het is ook zeker niet de bedoeling om gigantische winsten te behalen. Zoals al eerder vermeld, is ons verlies niet gigantisch, echter worden wij hier wel op beoordeeld. Dit zien we bijvoorbeeld terug in de rente percentages bij de leasemaatschappijen. Onze vaste leasemaatschappij rekent lagere rentes dan de partijen waar wij voor het eerst afnemen, deze percentages liggen significant hoger in sommige gevallen. De reden die we te horen krijgen is dat we nog geen winst hebben gemaakt in de periode dat we bestaan en dat we een laag eigen vermogen hebben. Dit heeft ook effect op een eventuele hypotheek die we in de toekomst nodig zullen hebben.
  2. Hartelijk dank allen voor jullie reactie. De verschillende partijen bekijken de balans anders. We hebben een partij waar wij meerdere lease-contracten hebben lopen en de partijen waar wij voor het eerst een lease-contract willen afsluiten doen juist moeilijk i.v.m. de jaarcijfers. Gisteren nog even over gehad, en we hadden de intentie om voor de machines die voor 2018 zijn aangeschaft, de periode van 5 jaar te behouden, maar om vervolgens wel 20% restwaarde over te houden. De machines die we in 2018 hebben gekocht, willen we af gaan schrijven in 8-10 jaar en dan ook 20% restwaarde overhouden. Hiermee hebben we dit jaar een bescheiden winst en Tot ik dit las, dit zou voor ons ook een ideale oplossing zijn. We gaan dit in ieder geval overleggen met de boekhouder in het eerstvolgende gesprek. Ik dank iedereen hartelijk voor de moeite en we nemen het allemaal mee richting de boekhouder.
  3. De machines gaan ook daadwerkelijk 10 tot 15 jaar mee. Hierbij een citaat van de belastingdienst. De gebruikelijke tweedehands prijs voor een 15 jaar oude machine is 30-50% van de nieuw waarde. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/afschrijving/hoe_berekent_u_het_bedrag_van_de_afschrijving Nu is het feit dat we geen winst hebben niet zo'n probleem, alle rekeningen kunnen betaald worden, de cashflow is goed, groei afgelopen jaar wordt/is rond de 35%. Het verlies dat we hebben is rond de 1-5% (1% dit jaar). De groei volgend jaar schatten wij op 40-50%, mede dankzij de vertrek van een concurrent in de regio, in Q3 van dit jaar. Op een gedeelte van de machines hebben wij een financial lease. De lease-maatschappij doet tot nog toe niet moeilijk, maar wij wensen een nieuwe machine aan te schaffen die groter is dan wij nu kunnen vervoeren en i.v.m. de groei, hebben wij nu dus in totaal twee nieuwe vrachtwagens nodig (één kleine voor de groei, 1 grote t.b.v. de nieuwe grote machine. Dat we de afschrijvingsmethodiek willen aanpassen heeft er puur mee te maken dat we aan de lease-maatschappij willen laten zien dat we winstgevend zijn, zodat wij meer kunnen investeren in nieuwe machines, alleen willen we volgend jaar méér investeren dan in de jaren daarvoor. Bij de laatste machine waar we een financial lease op hebben lopen, werd lastig gedaan, maar die is uiteindelijk wel toegekend. Daarnaast nog even voor de beeldvorming: Die nieuwe machine die we willen kopen, huren we nu al regelmatig in bij concurrenten. Hier staat de naam op van de concurrent, wordt geleverd door de concurrent, en we leveren flink in op marge.
  4. Ik had een vraag over afschrijvingen, waar onze boekhouder niet echt duidelijkheid over geeft. In het familiebedrijf hebben wij een flink aantal investeringen gedaan in machines afgelopen jaren (verhuurbedrijf). Onze boekhouder adviseerde altijd om de machines in 5 jaar af te schrijven en zonder restwaarde. Echter wensen wij nu de machines in een langere periode af te schrijven, omdat wij de afgelopen jaren geen winst hebben gemaakt. Ook lijkt het op papier dat we erg weinig machines hebben. Dus uiteindelijk de vraag: Mag je halverwege de afschrijving herevalueren, zodat je afschrijvings-periode verlengt en daarnaast ook nog een restwaarde kan overhouden? Zitten hier ook eventuele regels aan vast?
  5. DannyvdM

    Ervaring met flyeren anno 2018?

    Het ligt volledig aan de manier van flyeren. Hier voor een familielid die handelt in bouwmateriaal enkele keren flyers rondgebracht: 5000 flyers rond gebracht met een aanbieding, door heel de stad, 5 klanten. Gericht in een nieuwbouw wijk met een aanbieding: 150 flyers leverde uiteindelijke 10 klanten op Gericht in een ander nieuwbouw wijk met 100 flyers, zonder aanbieding: Geen klanten Gericht in een weer een andere nieuwbouw wijk met 100 flyers, met aanbieding: 10 klanten Hierbij hebben wij wel de keuze gemaakt, om zelf de flyers te bezorgen, want als je ze in een folderpakket doe, dan sorteert men op de bekende namen. Daarnaast ook op een vrijdag bezorgd, want dan worden er niet veel folders bezorgd. Daarnaast heb ik voor een eigen IT blog/webshop wel eens informatieve flyer met een aanbieding bezorgd. Week 1: In flats 1500 flyers rondgebracht: 0 resultaat Week 2: 500 flyers bij normale woningen: van 0 naar 100 bezoekers op website, 2 bestellingen Oftewel: Kijk goed naar de 6 p's :) *Genoemde cijfers zijn een schatting
  6. DannyvdM

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    Zou ik dan vooral even navragen, ook rond welke datum dit dan daadwerkelijk gebeurd. Als dit een beetje verspreid ligt over de maand, kan je daar je voordeel uithalen. Daarnaast gaf je al aan dat je een flinke korting had bedwongen bij je leverancier, maar ook dat je geen voorraad hebt en alle voorraad die je die dag nodig hebt ophaalt. Heb je ook nagevraagd of je nog een staffelkorting kan krijgen, als je toch enkele producten op voorraad neemt. Bijvoorbeeld een voorraad voor jezelf van 2 weken, gezien je betalingstermijn op 2 weken ligt. Eventueel waarbij je rond de eerste van de maand moet betalen. Is misschien wel een risico, gezien je nooit 100% zeker weet of alles daadwerkelijk verkocht wordt in die periode, maar een extra marge hierdoor is altijd mooi meegenomen :)
  7. DannyvdM

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    Ik moet toegeven dat ik het best grappig vind om te zien dat er eerst geklaagd wordt dat je geen loon uit het bedrijf kan (en vooralsnog wilt) halen en dat je hier commentaar op krijg, en dat je vervolgens jezelf een beloning wilt geven in de vorm van een wat luxere bestelbus, waarop je ook weer commentaar krijg ? On topic: Je wilt gebruik gaan maken van meerdere nieuwe kanalen/platformen. Je belangrijkste verkoopkanaal bol.com(?) betaald 1 keer per maand uit, waardoor je uiteindelijk een liquiditeits-uitdaging heb. Eerste wat ik mij afvraag is -> Hoe vaak betalen de nieuwe kanalen/platformen uit? Het is mooi dat je kan groeien met bol.com , maar bol.com breekt je daarentegen ook op. Als een ander kanaal/platform vaker uitbetaald, moet je daar ook je voordeel uit halen. Als één van die platformen vaker uitbetaald, zou ik mij juist focussen om daar te groeien. Het neemt een zorg gedeeltelijk weg en je spreid je uiteindelijk je winkansen. En ik zou inderdaad ook gaan focussen om je eigen bedrijf onder de aandacht te brengen. Dit zou voor de lange termijn voor jou het voordeligst zijn.
  8. Een voordeel daar is inderdaad dat hardware upgrades door het bedrijf dat ze verhuurt geregeld worden (en die daarvoor dokken), en ze inderdaad flexibel te upgraden zijn. Het probleem is hier dat er per server specificaties nodig zijn die niet in een VPS gepropt kunnen worden - en met scaling het probleem is dat dit type machines niet tegen gunstige prijzen gehuurd kunnen worden tenzij je voor een hypervisor als OpenVZ gaat waar vaak I/O perikelen mee zijn. Virtuele machines zijn dan ook helaas niet te doen, dus of ik nou huur of koop: ik zit jarenlang op dezelfde hardware. :) Echter is de achterliggende infrastructuur van een VPS over het algemeen wel veel complexer dan die van een enkele server die je zelf aanschaf. Op dit moment huur ik ook nog alleen VPSen. Wil ik echter een mooie omgeving met redundante opslag, fail-over systeem, redundante power supplies, redundant netwerk, firewall, etc. ben je een flinke duit kwijt. Bij de wat grotere VPS-boeren is dit namelijk allemaal voor jou geregeld. En hier zijn er plannen om nog dit jaar 3 eigen platformen op te zetten. De keuze om eerst VPSen te gebruiken was dan ook voornamelijk om eerst kosten te besparen, daadwerkelijk te groeien naar vraag en om vervolgens een flinke duit neer te leggen om flink uit te breiden. Met 1 simpele server ben je er niet namelijk.
  9. DannyvdM

    Looproute en locatiecodering webwinkel

    Als er 1 tot 3 mensen lopen in het magazijn en je hebt vooral grotere bestellingen met meerdere SKU's, raad ik aan om de snellopers juist te verdelen in het magazijn, om filepunten te voorkomen.
  10. DannyvdM

    Looproute en locatiecodering webwinkel

    Ik neem aan dat er in 1 order vele unieke artikelen zitten, als het om kralen gaat? Of heb je regelmatig bestellingen met maar enkele unieke artikelen? Het is inderdaad verstandig om de hardlopers zo ver mogelijk vooraan te leggen. Zitten er in de orders veel verschillende artikelen, zou het niet meer zoveel uitmaken, want je moet dan toch het gehele magazijn doorlopen, wat ik mij best kan voorstellen met kralen. Loop je overigens alleen of met meerdere mensen? Betreffende de codering, is mijn favoriet altijd: (gebied)(Rij nummer)-(Kast, oneven = links, even = rechts)-(Plank)(bakje/locatie) Bijv. 101-03C4 Dit is dus een kast aan de linkerkant, gezien de 3 oneven is. (Yes, dit is ook een versimpelde voorbeeld van de AH) Dit werkt ook goed met sorteren. Immers hoef je alleen maar op getal te sorteren. //edit: Ook zou ik inderdaad proberen om te kijken of je kan werken met een kar en met een speciale picklijst. Als je bijvoorbeeld een kar heb met 4 mandjes (A t/m D), dan kan je aangeven op de picklijst in welk mandje het product moet komen. Dat scheelt toch weer 4 keer lopen en dat scheelt weer schoenen. Wel een nadeel als je houdt van schoenen shoppen uiteraard.
  11. DannyvdM

    Looproute en locatiecodering webwinkel

    Mijn voorkeur zou optie 1 hebben, want waarom zou je in 1 pick-ronde 2 keer door dezelfde gang willen? Ook ook qua veiligheid is 1-richtingsverkeer beter over het algemeen. (Bij de Albert Heijn distributiecentra wordt dit ook toegepast, maar dat is dan een ook wat groter magazijn, met wat grotere orders.) Als je overigens de kasten laat doorlopen tot aan de achtermuur, is optie 2 een betere optie, want anders moet je alsnog teruglopen.
  12. Toevallig nog gebeld door Proximedia een tijdje geleden. De eerste vraag die hij stelde was: "Bent u bekend met Proximedia?" Na even Proximedia ingetikt te hebben in Google, kwam er al heel snel MKB Clickservice uit. Toen zei dat ik "Iets van MKB Clickservice" op Google zag verschijnen, zei hij direct: "Oke, dank u wel voor tijd" Dus ik heb het gevoel dat ze dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en ook echt daadwerkelijk klanten proberen te pakken die nog niet bekend met ze zijn.
  13. DannyvdM

    Oh, sorry... Over excuses, fouten en blunders van grote bedrijven...

    Ah, KPN, leuk bedrijf! Ooit eens met ze meegemaakt dat we de gehele dag aan het klussen waren in een nieuw pand met 6 man sterk, midden in de zomer, met een roldeur van 4 bij 4 meter wagenwijd open. Er zat een briefje in de brievenbus dat we niet aanwezig waren. Meest recente contact dat ik met ze heb gehad, ging erover dat de lijn niet meer goed werkte. Eerste oplossing is natuurlijk een nieuw modem. Ik had zelf recentelijk een nieuwe modem gekocht, dat deed ik immers al zeker 12 jaar, omdat de modems van KPN niet stabiel waren destijds. Nu moest ik het oude modem van KPN omruilen voor een nieuwe, omdat alles op huurbasis is tegenwoordig. Gezien we al klant waren van KPN, kon dat niet anders. Ook al hadden we langer dan 12 jaar geleden een modem nog gekocht van KPN, we moesten hem omruilen. "Tsja, meneer, dan koopt u maar een modem via marktplaats en dan ruilt u deze in. " Na een klacht, werd er alsnog een modem verstuurd en uiteraard werkte deze niet en kwam er een monteur langs. Die was 1 minuut in de wijkkast bezig en zag dat er een kabeltje los hing. Alleen al voor het omruilen van de modem heb ik in totaal 3 uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice.
  14. Op dit moment ben ik bezig met het controleren van mijn administratie van de afgelopen jaren. Hierin zijn wat fouten gemaakt. Daarbij ben ik alles aan het overzetten in Exact Online vanuit Excel. Denk hierbij aan fouten als: - Verkeerde factuurdatums gebruikt - Foutieve bedragen ingevoerd (Verschil tussen 100-200 euro) - BTW berekening fout gegaan en over 1 maand geen BTW verrekend in 2012. Resultaat is dat als ik alles nu correct invoer in Exact Online, dat er kleine verschillen ontstaan. Hoe kan ik dit beter aanpakken om te corrigeren?
  15. Wat ook altijd een optie is, is om een eigen softwarepakket te laten/gaan ontwikkelen in bijvoorbeeld Microsoft Access. Hierin kan je overzichtelijk alle berekeningen en handelingen uitvoeren. Ik ken bedrijven met 5 medewerkers die hiermee werken, maar ook 1 met 100 medewerkers die 4 verschillende softwarepakketten in Access hebben ontwikkeld. De grote reden dat ze dit hebben gedaan is dat ze niet vastzitten aan een vast pakket, maar alles naar hun eigen wensen kunnen inrichten. Voor een bedrijf van mij ben ik een webinterface aan het bouwen voor de administratie, gekoppeld aan de website. De boekhouding exporteer ik wel naar Snelstart, anders gaat er weer veel te veel tijd inzitten. Dit omdat de standaardpakketten net niet kunnen wat we eigenlijk willen :)

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké