Jump to content

DannyvdM

Senior
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • How did you find us:
    via een kennis
  • Gender
    Male
  • Address
    A. Kemplaan 28, Gorinchem, 4205EC, Netherlands
  • First name
    Danny
  • Last name
    van der Mast
  • Company or organization name
    VisionTweak
  • Skype

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Gorinchem
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Industrie & bouw
  • Branch 3
    Personeel & opleidingen
  • Website address
  1. Ik heb verleden week een klant aangesloten bij Voys met 7 toestellen. Deze zijn zeer tevreden over de functionaliteit en de statistieken die je kan inzien. In jouw geval is de Voys app ook erg handig. Vanuit deze app kan je bellen met het vaste nummer en kan je gebeld worden op de app, op je mobiele telefoon. Dan heb je geen doorschakel kosten. Mocht de app het onverwachts niet doen, kan je het zo instellen dat je gewoon op je mobiele nummer wordt gebeld in het belplan. Ze antwoorden snel op eventuele vragen.
  2. Is het zo gek dat een ondernemer op een ondernemersforum wilt weten hoe andere ondernemers met een casus als deze overweg gaan? Ik neem aan dat de ondernemers hier zijn om van elkaar te leren? Of zijn ondernemers hier om modder naar elkaar te gooien? Ik moet heel eerlijk toegeven dat het daar wel op lijkt. Ik ontken ook zeker niet ik het niet beter had kunnen regelen. De reden van mijn vraag hier is dat ik het in de toekomst beter wil gaan regelen namelijk. In overleg met mijn leverancier, meerdere contactpersonen. Ik ben een kleine klant met toevallig een grote opdracht. Niet alle spullen waren op voorraad, want het was redelijk veel. Echter is alles uiteindelijk wel in 1 keer verstuurd. 2 pallets met printers. (Verwachting was 1 pallet), 3 pallets met monitoren (Verwachting was 1 pallet) en 1 pallet met de accessoires en onderdelen. (Dit zou ik eerst ontvangen, zouden enkele pakketten zijn i.p.v. een pallet.) Uiteindelijk heb ik dan ook alles tegelijk ontvangen, op pallets. Naar verwachting had dit ook op 4 pallets (Misschien zelfs op 3) geladen kunnen worden bij elkaar. Maar de leverancier had gekozen om de printers en monitoren op eigen pallets te houden. Dit is de eerste keer dat ik echt pallets ontvang vanwege het hoge aantal van producten. Er is 3 keer eerder een kleine bakwagen langs geweest met 1 pallet, die amper geladen was met dozen. Een opgevouwen doos van 60x40x40cm is namelijk 100x80cm plat, dus dat gaat wat moeilijk als pakket. Geen en/of geen. Ik ben zeer dankbaar voor de suggesties. Het kan blijkbaar gewoon zo simpel zijn door gewoonweg te vragen of men er rekening mee wilt houden dat er geen heftruck aanwezig is. Nu weet ik ook dat ik bij het huren van een pand geen stapelaar of heftruck hoef aan te schaffen, die 3 tot 9 keer de prijs zou zijn van de maandelijkse huur.
  3. Het ging mij er dan ook voornamelijk om hoe andere ondernemers hier mee omgaan. Ik had zelf eigenlijk ook verwacht dat er standaard een vrachtwagen met palletwagen en laadklep zou komen. Je moet maar net doorhebben dat het handig is om aan te geven dat er geen heftruck aanwezig is op de locatie. Het huis stond zeker vol, denk aan 2 printers onder de salontafel, 8 beeldschermen onder de eettafel, hele stapel met PC's, toetsenborden, muizen, kabels etc. op en onder het logeerbed en de fietsen moesten inderdaad buiten de schuur logeren voor de overige beeldschermen en printers. Ik heb helaas geen foto's gemaakt bedenk ik mij nu, was wel erg mooi geweest op een borrel of om te gebruiken tijdens presentaties over 10 jaar. 😞
  4. Ik denk dat hetzelfde zou zijn gebeurd als in een bedrijfspand waar nog niet ale sloten waren gemonteerd. Er zou niet worden uitbetaald.
  5. Mijn verwachting was dan ook twee pallets, en een nazending via PostNL (Laatste was afgesproken) . Inderdaad had ik ook verwacht dat er een laadklep was en dat het zo gelost kon worden. Twee pallets zijn dan ook zo gelost. Als ik had geweten dat het er 6 waren, had ik het anders geregeld. Ik was hier eigenlijk ook al een beetje bang voor eigenlijk, dus vandaar ook mijn vraag hier. Ik heb wel een palletwagen staan die ik heb gekregen na faillissement van een klant, dus dat scheelde wel, ik was alleen benieuwd of er meer nodig was naarmate ik meer voorraad probeer in te kopen. Ja, dat had ik kunnen doen inderdaad, het betreft echter een nieuw pand, en ik vertrouwde de veiligheid nog niet helemaal. Daarnaast kon ik het grotendeels van tevoren instellen. Hoe het bij de klant is gekomen? Dag 1: Netwerkapparatuur en bekabeling Dag 2: Printers en monitoren en accessoires (2 ritten, +/- 15 minuten rijden) Dag 3: Computers en monitoren en accessoires Dag 4: Computers en monitoren en accessoires Dag 5 & 6 afronden.
  6. Excuses hoor, ik snap zeker dat een vrachtwagen in een woonwijk niet handig is. In de 7 jaar tijd dat mijn bedrijf bestaat heb ik, door een inschattingsfout, een keer een vrachtwagen op de stoep. Natuurlijk snap ik dat dit not done is, het gebeurd eens in de 7 jaar. Mijn vraag is dan ook een voorbereidende stap hoe de kleinere ondernemers dit doen in een bedrijfspand.
  7. Dag Jaap B, Bedankt voor je reactie. Ik snap je (felle) opmerking zeker, maar als je het bericht wat verder lees, dan zie je dat dit eenmalig was en ik had er niet helemaal bij nagedacht hoe het binnen zou komen. Een bedrijfspand zit in de planning, maar met een eenmalige grote opdracht, zit het huren van een bedrijfspand er gewoon niet in. Ik zal zeker in de toekomst aangeven dat de leverancier in ieder geval vrachtwagen moeten sturen met laadklep, maar uit mijn ervaring bij diverse werkgevers, heb ik ook gemerkt dat de vervoerders hier zich niet echt aan houden. Delen meerdere mensen deze ervaring, of houden de meeste vervoerders hier zich wel aan?
  8. Dag allen, Ik had afgelopen weken toevallig een grote opdracht om bij een klant de computers te vervangen met allerlei rand apparatuur. Zonder erbij na te denken, bestel ik alle spullen en laat dit bezorgen bij mijzelf, een rijtjeswoning in een woonwijk. Dit doe ik standaard namelijk. Echter had ik er geen rekening mee gehouden, dat het ongeveer een pallet of 6 aan spullen zou zijn. (Niet alles was voor mijn klant, ook voor eigen voorraad). Palletwagentje heb ik wel staan, echter had deze vrachtwagen dan weer geen laadklep. De chauffeur was not amused en stond op het punt om weer te vertrekken. Uiteindelijk toch nog kunnen lossen, met hulp van enkele buren. Hoe gaan de ondernemers er hier mee om? Ik verwacht eind dit jaar een kleine bedrijfspand te kunnen betrekken, om mijn spullen in op te kunnen slaan, maar de aanschaf van een stapelaar of heftruck is toch wel een grote aanschaf, om enkele keren per jaar enkele pallets te lossen uit een vrachtwagen lossen. Ik verwacht wel dat dit over een tijdje wekelijks zal zijn, maar dat duurt nog even. Nog even ter info:Ik krijg niet geregeld een vrachtwagen op de stoep, dit is toevallig eenmalig een keer gebeurd. Wel 3 keer een kleine bakwagen gehad met telkens 1 pallet met dozen over de afgelopen 2 jaar, en nooit klachten gehad van de buren eigenlijk
  9. Er komt een landelijk beleid voor milieuzones vanaf 2020. Dit vanwege de verschillende regelgevingen die op dit moment gaande zijn. In dit geval gaat het om een bestelauto, en kijkende naar de landelijke wetgeving die gaat komen, zal dit zeker geen probleem zijn als de bestelauto 5 jaar wordt gebruikt, zoals de TS heeft aangegeven.
  10. Er komt een landelijke regeling, i.p.v. de verschillende regelingen per gemeente. https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/milieuzone-invoeren-vanaf-2020-keuze-uit-twee-varianten/ Amsterdam wilt wel voorop lopen, dus ze zullen in 2022 wel alleen euro 6 vrachtwagens toelaten, dus misschien is het ook wel verstandig om alleen een diesel te kopen, als er een euro 6 motor in zit.
  11. Ik zie veel dat jouw klant het zal waarderen als je achteraf betalen aanbied. Echter zal de klant deze optie selecteren, meerdere maten bestellen, de maten die niet passen retour sturen en dan het verschil tussen die twee bedragen overmaken. Ik denk dat je retouren dus gaan toenemen. Echter heb je wettelijk een verplichting om een optie tot achteraf betalen aan te bieden in een webwinkel, heb je daar ook al over nagedacht?
  12. Na een kort overleg intern en met onze boekhouder, is er besloten om dit alleen toe te passen voor de machines die we vanaf 2018 hebben aangeschaft. 80% afschrijven in 8 jaar en met 20% restwaarde. Dit levert ons in dit jaar dus al een goede winst op. Dit o.a. omdat we anders de jaarrekeningen van afgelopen jaren moesten herzien met de nodige kosten ,zouden we de afgelopen 3 jaren ook winst maken met de bijbehorende belastingaanslagen. Daarnaast hebben we op de nieuwe manier al een mooie winst. Betreffende de commerciële balans was de boekhouder zou de boekhouder nog terugkomen in de gesprekken in het nieuwe jaar.
  13. Als klein, maar groeiend bedrijf is vooral dit zeer lastig. De aanschafprijzen zijn hoog, want we kopen maar 1 machine tegelijk, de verhuurprijs is laag, want we hebben te concurreren met zeer grote partijen en de bezettingsgraad is laag, want de klanten wensen graag dat wij een divers aanbod hebben. Het voordeel is wel dat wij deze fase inmiddels voorbij zijn. Dit realiseren wij ons zeker en het is ook zeker niet de bedoeling om gigantische winsten te behalen. Zoals al eerder vermeld, is ons verlies niet gigantisch, echter worden wij hier wel op beoordeeld. Dit zien we bijvoorbeeld terug in de rente percentages bij de leasemaatschappijen. Onze vaste leasemaatschappij rekent lagere rentes dan de partijen waar wij voor het eerst afnemen, deze percentages liggen significant hoger in sommige gevallen. De reden die we te horen krijgen is dat we nog geen winst hebben gemaakt in de periode dat we bestaan en dat we een laag eigen vermogen hebben. Dit heeft ook effect op een eventuele hypotheek die we in de toekomst nodig zullen hebben.
  14. Hartelijk dank allen voor jullie reactie. De verschillende partijen bekijken de balans anders. We hebben een partij waar wij meerdere lease-contracten hebben lopen en de partijen waar wij voor het eerst een lease-contract willen afsluiten doen juist moeilijk i.v.m. de jaarcijfers. Gisteren nog even over gehad, en we hadden de intentie om voor de machines die voor 2018 zijn aangeschaft, de periode van 5 jaar te behouden, maar om vervolgens wel 20% restwaarde over te houden. De machines die we in 2018 hebben gekocht, willen we af gaan schrijven in 8-10 jaar en dan ook 20% restwaarde overhouden. Hiermee hebben we dit jaar een bescheiden winst en Tot ik dit las, dit zou voor ons ook een ideale oplossing zijn. We gaan dit in ieder geval overleggen met de boekhouder in het eerstvolgende gesprek. Ik dank iedereen hartelijk voor de moeite en we nemen het allemaal mee richting de boekhouder.
  15. De machines gaan ook daadwerkelijk 10 tot 15 jaar mee. Hierbij een citaat van de belastingdienst. De gebruikelijke tweedehands prijs voor een 15 jaar oude machine is 30-50% van de nieuw waarde. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/afschrijving/hoe_berekent_u_het_bedrag_van_de_afschrijving Nu is het feit dat we geen winst hebben niet zo'n probleem, alle rekeningen kunnen betaald worden, de cashflow is goed, groei afgelopen jaar wordt/is rond de 35%. Het verlies dat we hebben is rond de 1-5% (1% dit jaar). De groei volgend jaar schatten wij op 40-50%, mede dankzij de vertrek van een concurrent in de regio, in Q3 van dit jaar. Op een gedeelte van de machines hebben wij een financial lease. De lease-maatschappij doet tot nog toe niet moeilijk, maar wij wensen een nieuwe machine aan te schaffen die groter is dan wij nu kunnen vervoeren en i.v.m. de groei, hebben wij nu dus in totaal twee nieuwe vrachtwagens nodig (één kleine voor de groei, 1 grote t.b.v. de nieuwe grote machine. Dat we de afschrijvingsmethodiek willen aanpassen heeft er puur mee te maken dat we aan de lease-maatschappij willen laten zien dat we winstgevend zijn, zodat wij meer kunnen investeren in nieuwe machines, alleen willen we volgend jaar méér investeren dan in de jaren daarvoor. Bij de laatste machine waar we een financial lease op hebben lopen, werd lastig gedaan, maar die is uiteindelijk wel toegekend. Daarnaast nog even voor de beeldvorming: Die nieuwe machine die we willen kopen, huren we nu al regelmatig in bij concurrenten. Hier staat de naam op van de concurrent, wordt geleverd door de concurrent, en we leveren flink in op marge.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept