Jump to content

Petervdk

Junior
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Hebben anderen hier nog iets zinnigs over te zeggen?
  2. Dat kun je nu wel zeggen Cosara, maar stel dat je gelijk hebt, dan gaan alle landen en steden waar de diesel nu in de ban is (of gedaan wordt) dat echt niet zo snel terug draaien. Dat er een oplossing is voor het nox probleem, en dat het de politiek is die de prijs bepaalt, dan nog ben ik huiverig om, mbt een stad als Amsterdam, een diesel aan te schaffen.
  3. Ok, dus waarschijnlijk zit ik wel safe met een diesel als deze euro 6 is (dus niet ouder dan ong 5 jaar). En ik er niet langer mee rijdt dan ong 5 jaar. Wat verwachten jullie wat de diesel prijs gaat doen? Want in de meeste Europese landen is deze bijna net zo duur als benzine....
  4. Ik haal mijn eigen topic nog even aan. De situatie is inmiddels wat gewijzigd: De situatie is nu dat ik een 2e hands kleine bestelauto (grijs kenteken) wil gaan aanschaffen van ongeveer 5 jaar oud. Ik wil hier ongeveer 5 jaar mee rijden. Ik zal erg vaak in Amsterdam (centrum) rijden met deze auto. Aantal kilometers per jaar zal ongeveer 15000 zijn. Ik heb de keuze tussen benzine en diesel. Omdat het een grijs kenteken is (bestelauto ondernemer) en het verschil in gewicht tussen benzine en diesel voor dit model niet veel is, is de wegenbelasting voor beiden nagenoeg gelijk. In verbruik en prijs per liter brandstof wint de diesel. Echter omdat de diesel auto in de verdomhoek zit, zal de afschrijving van de diesel een stuk meer zijn dan de benzine. Kortom, rekening houdend met Amsterdam (milieubeleid), afschrijving etc, wat is wijsheid? Benzine of diesel?
  5. Dankjewel Rik. Er is mijn inziens geen sprake van een overname, omdat ik alleen een klantenbestand (orderportefeuille) overneem en de andere onderneming actief blijft. Via de link die jij vermeld (duijntax) staat ook: ....Zo kan u bijvoorbeeld een uw bedrijfsnaam, het gehuurde bedrijfspand of het klantenbestand verkopen. Omdat er dan nog steeds sprake is van onder meer verplichtingen aan crediteuren, een huurovereenkomst, een inventaris of een voorraad, hoort u wel degelijk btw te verrekenen op de verkoopprijs.... Dus is BTW volgens mij nu wel van toepassing. Maar ik zal het ook nog voorleggen aan een fiscalist
  6. Ik ben zzp-er en in gesprek om van een installatiebedrijf de CV abonnementen portefeuille over te nemen. Het bedrijf waarvan ik het overneem blijft actief, maar dan op andere vlakken. Ik heb met het andere bedrijf een prijs per abonnement (klant) afgesproken. Dat bedrijf geeft nu aan dat over het totaalbedrag nog wel BTW bijkomt. Die BTW zou ik dan weer terug kunnen vorderen bij de belasting. Klopt dit?
  7. Bovendien gaat het over de verkoop van nieuwe auto's met dieselmotoren. De oudjes blijven nog gewoon doorrijden.. Dat geldt toch ook voor bestaande auto's met dieselmotoren? Er is nu al een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000. En die datum zal alleen maar opschuiven. Laat ik mijn vraag anders stellen: hoeveel procent "zekerheid" heb ik als ik nu een vrij nieuwe bestelauto koop (dus die voldoet aan de euro6 norm), dat ik daarmee de komende 7 jaar Amsterdam / milieuzone nog in mag?
  8. Die zijn er helaas niet in het model wat ik zoek
  9. Ik wil begin 2019 voor mijzelf beginnen (EZ) als installateur. Momenteel heb ik een privé auto die aan vervanging toe is. Ik rijdt ongeveer 20000 km privé en ik verwacht de eerste jaren ongeveer 10000 km per jaar zakelijk te gaan rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 bedrijfsauto met een dubbele cabine aan te schaffen die ik zowel zakelijk als privé ga rijden. De andere optie is om 2 auto’s aan te schaffen; 1 (kleinere) bedrijfsauto en 1 privé auto. Mijn vraag: 1) Mijn werkgebied wordt vooral Amsterdam (binnenstad). Daar gelden milieuzones wat vooral voor oudere diesel’s ongunstig is. Momenteel geldt een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000. De gemeente Amsterdam heeft nog geen besluit genomen om de milieuzone voor bestelauto’s aan te scherpen. Er is wel vastgesteld dat per 2025 alle bestelauto’s in de stad uitstootvrij moeten zijn. Een bedrijfsauto met een dubbele cabine is er (bijna) alleen in diesel. En dan zit ik weer met de 2025 regel (alle bestelauto’s uitstootvrij). Hybride of elektrische varianten zijn er niet. Ik vraag mij nu af wat wijsheid is: een 2hands (niet te oud) bedrijfsauto met dubbele cabine waar ik voorlopig Amsterdam nog mee in kan, en dan over een aantal jaren kijken wat dan de situatie in Amsterdam is. Of toch de keuze voor 2 auto’s, of…..?? Of hebben jullie nog andere inzichten en ideeën?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept