Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Keuze bedrijfsauto ivm milieuzone

Aanbevolen berichten

Ik wil begin 2019 voor mijzelf beginnen (EZ) als installateur.

Momenteel heb ik een privé auto die aan vervanging toe is.

Ik rijdt ongeveer 20000 km privé en ik verwacht de eerste jaren ongeveer 10000 km per jaar zakelijk te gaan rijden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 bedrijfsauto met een dubbele cabine aan te schaffen die ik zowel zakelijk als privé ga rijden. De andere optie is om 2 auto’s aan te schaffen; 1 (kleinere) bedrijfsauto en 1 privé auto.

Mijn vraag:

1) Mijn werkgebied wordt vooral Amsterdam (binnenstad). Daar gelden milieuzones wat vooral voor oudere diesel’s ongunstig is. Momenteel geldt een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000. De gemeente Amsterdam heeft nog geen besluit genomen om de milieuzone voor bestelauto’s aan te scherpen. Er is wel vastgesteld dat per 2025 alle bestelauto’s in de stad uitstootvrij moeten zijn.

Een bedrijfsauto met een dubbele cabine is er (bijna) alleen in diesel. En dan zit ik weer met de 2025 regel (alle bestelauto’s uitstootvrij).

Hybride of elektrische varianten zijn er niet.

Ik vraag mij nu af wat wijsheid is: een 2hands (niet te oud) bedrijfsauto met dubbele cabine waar ik voorlopig Amsterdam nog mee in kan, en dan over een aantal jaren kijken wat dan de situatie in Amsterdam is. Of toch de keuze voor 2 auto’s, of…..??

Of hebben jullie nog andere inzichten en ideeën?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een bedrijfsauto met een dubbele cabine is er (bijna) alleen in diesel. En dan zit ik weer met de 2025 regel (alle bestelauto’s uitstootvrij). Hybride of elektrische varianten zijn er niet.

Voorlopig is dat niets meer een (natte)toekomstdroom van enkele politieke partijen. Bovendien gaat het over de verkoop van nieuwe auto's met dieselmotoren. De oudjes blijven nog gewoon doorrijden, al dan niet met een belastingvoordeel youngtimer auto. Hoe krom en dom kan de politiek denken en doen.

Voorlopig is de autolobby op politiek niveau nog immer oppermachtig en zijn de ontwikkelingen voor schonere dieselauto's ook nog niet uitgeput.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tweedehands electrische bestelauto?

Die zijn er helaas niet in het model wat ik zoek

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bovendien gaat het over de verkoop van nieuwe auto's met dieselmotoren. De oudjes blijven nog gewoon doorrijden..

Dat geldt toch ook voor bestaande auto's met dieselmotoren? Er is nu al een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000.

En die datum zal alleen maar opschuiven.

Laat ik mijn vraag anders stellen: hoeveel procent "zekerheid" heb ik als ik nu een vrij nieuwe bestelauto koop (dus die voldoet aan de euro6 norm), dat ik daarmee de komende 7 jaar Amsterdam / milieuzone nog in mag?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoeveel procent "zekerheid" heb ik als ik nu een vrij nieuwe bestelauto koop (dus die voldoet aan de euro6 norm), dat ik daarmee de komende 7 jaar Amsterdam / milieuzone nog in mag?

Burgers en ondernemingen moeten erop kunnen vertrouwen dat de Overheid begrijpelijke en uitvoerbare regels maakt die gedurende een lange(re) periode rechtgeldig blijven. Tegenwoordig zijn het eerder ad-hoc acties waarvan niemand weet hoelang ze standhouden. De rijverboden voor auto's, met dieselmotor en willekeurig bouwjaar, in sommige straten van enkele steden, laten weer eens zien dat de Overheden zonder onderbouwing per decreet regeren. Uw zekerheidsvraag is dus niet in een percentage uit te drukken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoeveel procent "zekerheid" heb ik als ik nu een vrij nieuwe bestelauto koop (dus die voldoet aan de euro6 norm), dat ik daarmee de komende 7 jaar Amsterdam / milieuzone nog in mag?

Burgers en ondernemingen moeten erop kunnen vertrouwen dat de Overheid begrijpelijke en uitvoerbare regels maakt die gedurende een lange(re) periode rechtgeldig blijven. Tegenwoordig zijn het eerder ad-hoc acties waarvan niemand weet hoelang ze standhouden. De rijverboden voor auto's, met dieselmotor en willekeurig bouwjaar, in sommige straten van enkele steden, laten weer eens zien dat de Overheden zonder onderbouwing per decreet regeren. Uw zekerheidsvraag is dus niet in een percentage uit te drukken.

Het is wel iets om zeker rekening mee te houden. Als je een auto koopt. Maar je praat nu over een regeling van auto's die ouder zijn dan 18 jaar.

Met 30.000km per jaar is een nieuwe bedrijfsauto na 10 jaar toch wel echt helemaal opgebruikt, maar waarschijnlijk al veel eerder.

Dus als je een auto koopt die niet ouder is dan 7 jaar, dan moet dat toch prima lukken?

Ik neem namelijk aan dat als je andere mensen gaat vervoeren en met dezelfde auto bij een klant wil aankomen, dat hij nog wel een beetje netjes moet zijn.

Een auto met bijvoorbeeld 100.000 km hoeft dan nog maar 7 jaar mee te gaan.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die dubbele cabine is alleen voor prive gebruik handig, maar heb je zakelijk niet nodig?

Zou dan zelf toch eerder voor twee aparte auto's gaan...

Op nieuwe elektrische bestelwagentjes kan je best leuke subsidies krijgen.

Waardoor een nieuwe kopen wel eens voordeliger zou kunnen zijn dan een jonge occasion.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké