Jump to content

svenh

Super Senior
  • Content Count

    197
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7

Personal info

Company info

  • Location
    Arnhem
  1. Ik wil er best even naar kijken als je daar wat aan hebt, ik ben productontwikkelaar.
  2. Zo heel ingewikkeld zou dat niet hoeven zijn om in eigen beheer te doen. Een groot deel is waarschijnlijk grafisch werk, dat kan vaak in oplagen van 1. "speelkaarten" kan je op dik papier laten drukken en versnijden naar kleiner formaat. Pionnen kost wat meer moeite maar met wat fantasie kom je ook een heel eind. Een prototype moet bruikbaar zijn maar hoeft nog niet definitief te zijn, daar kan je stapje voor stapje naar toe werken.
  3. Op de verpakking vermelden is te laat, net als op de factuur. Je moet ze ter handstellen voor de klant bsluit de overeenstemming aan te gaan. Ik vermoed dat de rechter een qr code niet zal aanmerken als ter hand stellen, er zijn genoeg practische redenen waarom een klant die niet kan lezen. Ze moeten [nu] meteen gelezen kunnen worden, voor de klik van ik bestel. Volgens Arnoud Engelfried hoeft er trouwens geen vinkje geplaatst te worden om aan te geven dat de klant ze heeft gelezen. Duidelijk er op wijzen plus een duidelijke link naar de tekst is voldoende.
  4. Het verschil tussen investeren en kosten is me al jaren volledig duidelijk. Ik heb in mijn diverse activiteiten vooral tijd geïnvesteerd in de vorm van machinebouw, en daarmee processen mogelijk gemaakt die met standaard apparatuur niet of maar gedeeltelijk mogelijk waren. Ik heb deze vraag gesteld in de hoop geïnformeerd/geïnspireerd te worden ten aanzien van investeringen die anderen gedaan hebben, die ze niet hadden verwacht te hoeven doen, wat daar resultaten waren en wat er van geleerd is.
  5. Ik heb tot nu toe vooral tijd geïnvesteerd in groei. Maar de voor groei beschikbare tijd lijkt af te nemen dus er komt een moment dat ik geld moet gaan investeren. Voor mijn primaire proces heb ik denk ik een aardig beeld van de bottlenecks en wat het kost om die weg te investeren. Maar voor de processen die niet over productie en levering gaan heb ik daar veel minder een beeld van. Vandaar de vraag: Welke investeringen heb jij moeten doen bij groei, die je vooraf niet had zien aankomen? En daar op terugkijkend, zou je nu dingen anders doen?
  6. Ik ben huurder in een bedrijfsverzamelgebouw. In dit gebouw is tijdens de bouw wegens budgetoverschrijding overdadig beknibbeld op zaken die practisch gebruik geregeld in de weg zitten. De belangrijkste willen we nu gaan aanpakken: Zonwering. Als er langere tijd warm weer is dan schiet binnen de temperatuur omhoog en zitten we (5 van de ongeveer 10) huurders binnen no-time boven de 25 graden, en als het mooie weer langer aanhoud dan is de temperatuur 's ochtends bij aankomst al 27 graden. Dat zijn waarden waarvan "arbo" al snel zegt dat je er geen mensen (lang) mag laten werken, maar hier zijn alle huurders zelfstandigen, en drie van de 5 werken met machines die in potentie gevaar met zich mee brengen. Toen ik bij de eigenaar (die het pand in zijn geheel aan onze verhuurder verhuurt) melding maakte van onze wens zonwering aan te brengen kwam er al snel geneuzel los over de esthetiek van het pand. Het is een leuk pand, daar niet van, maar het moet voor ons werkbaar zijn. In hoeverre mag een eigenaar ons tegenwerken in het aanbrengen van zonwering? Kan hij eisen dat we zonwering LATEN aanbrengen ipv een voordelige zelfbouw toepassen? Of mogen wij van hem verlangen/kunnen wij eisen dat hij zonwering aanbrengt? Tijdens de bouw is beknibbeld op de façade die waarschijnlijk een kleinere warmtebelasting had opgeleverd. Tot nu toe is elke klacht ten aanzien van het gebouw weggewimpeld, of op onze kosten opgelost, daar krijgen we langzamerhand genoeg van.
  7. Inmiddels reactie gekregen: "Ze hebben mijn leveringsvoorwaarden doorgenomen" (Eh, nu pas? ) en zien er geen problemen in, ik kan beginnen ;)
  8. Top, dank voor je reactie. Ik was al een dergelijk bericht aan het opstellen, nu durf ik 'm gewoon meteen te versturen ;)
  9. Vanmiddag kreeg ik een bestelling op basis van een eerdere offerte. Bij die offerte had ik mijn leveringsvoorwaarden meegestuurd waarin ik inkoopvoorwaarden alleen accepteer als ik dat uitdrukkelijk als zodanig heb vermeld in de offerte. Bij het plaatsen van de bestelling verwijzen ze naar hun inkoopvoorwaarden en dat is naar ik aanneem gewoon te laat. Hoewel ik deze opdracht graag voor ze maak vind ik het eigenlijk een te klein orderbedrag om me druk over te maken. Echter, de inkoopvoorwaarden zijn zo uitgebreid dat ik er eigenlijk een ochtenduur aan moet wijden om een eventuele reactie te formuleren. Ook dat is het me niet waard, dat zaagt veel te ver aan de winst op deze order en het is ook geen bestelling met grote toekomstverwachtingen... Maareh, hoe dan verder? - Ga ik de order maken en hebben ze gewoon geen poot om op te staan als ze later op hun strepen willen gaan staan? - Of ben ik uiteindelijk verplicht te melden dat ze met hun te late verwijzing tegen mijn tijdige leveringsvoorwaarden in gaan en dat ze zelf moeten kiezen wat ze willen? Voor de volledigheid, ik heb nog niks gelezen in hun inkoopvoorwaarden dat me onredelijk lijkt of nadrukkelijk tegen mijn leveringsvoorwaarden in gaat, ze zijn gewoon te complex om klakkeloos te negeren.
  10. Als ik een werknemer zou hebben die op dezelfde manier naar het werk komt en vergoeding krijgt, en die werknemer wil best op de fiets een zakelijke boodschap halen maar dat om dezelfde redenen niet wil/kan, is dat dan een andere situatie?
  11. Ik probeer nu elke dag met de fiets (e-bike dus) naar het werk te gaan. Daarmee heb ik mijn autogebruik gehalveerd. Soms moet ik wat halen, boutjes moertjes, potje verf, dat soort gein. Soms voor het primaire proces (productie) of voor de ondersteuning daarvan. Dat is dan geen woon werk verkeer. Nu moet ik dat plannen en als die planning mis loopt dan zit i k zo weer aan 1 dag in de week met de fiets. Daarbovenop, als ik iets niet heb en het meteen kan kopen en de klus kan afmaken dan maak ik efficiënter gebruik van mijn tijd en energie. Puur financieel gezien kan een tweede accu niet uit. Maar op het totaal is het misschien toch te overwegen. En ook zakelijk kan ik die eu 1000 waarschijnlijk beter aan iets anders uitgeven. Maar het blijft staan dat ik vaak mijn buik vol heb van logistiek gepuzzel en gewoon soepel mijn werk wil kunnen doen. Ja, ik heb een auto van de zaak en nee, ik ben eigen baas.
  12. Ruim een jaar geleden heb ik in prive een speed pedelec aangeschaft voor woon werk verkeer. Daar betaal ik zakelijk een km vergoeding voor aan prive. Daarom ben ik nu dus vaak op het werk zonder over een auto te beschikken en dat is voor de logistiek wel lastig. De accu is namelijk niet groot genoeg/snel genoeg bijgeladen om op elk gewenst moment een paar km er bij te rijden. Ik zit nu te denken dat een tweede accu de kleine logistieke problemen zou kunnen oplossen. Maar dat is een oplossing voor een zakelijk probleem dus die wil ik zakelijk aanschaffen. Zou de fiscus daar moeilijk om gaan doen? Of valt dat onder "De fiscus bemoeit zich niet met beleid van de onderneming"? Ter info: Een nieuwe accu kost eu 1000,-- of meer.
  13. Ik kan het niet even proberen maar volgens mij kan libreoffice ook oude wp bestanden lezen. Het kan in ieder geval overweg met quatro pro bestanden uit de tijd dat ik versie 8 gebruikte.
  14. En dan mogen wij alleen begrijpelijke handelsvoowaarden hanteren? Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Enneh, met alle tariefstijgingen heb ik meerdere keren te weinig in rekening gebracht ipv EXACT. Dan had ik dus btw moeten rekenen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept