Ga naar inhoud

svenh

Super Senior
  • Aantal berichten

    174
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

5

Persoonlijke info

Recente bezoekers van dit profiel

901 profielweergaven
  1. svenh

    Wat vinden jullie van mijn nieuwe website?

    Om te beginnen, deze site beantwoord al mijn vragen als potentiële klant. Daar kunnen veel van je collega's een puntje aan zuigen! Voor mij blijven er alleen twee grafische miereneukerijtjes over: Ik vind je logo een tikje rommelig/druk, terwijl je veel van je iconen juist geinig en duidelijk hebt vormgegeven (of laten doen?) Ik vind de keuze voor blauw voor kopteksten niet aansluiten bij de rest van de site, waarom niet de kleur gebruiken die in "kostencalculator" al gebruikt wordt? (#403c3d ipv #0d54a4)? Blauw trekt een beetje verkeerde aandacht naar zich toe.
  2. Als al mijn leveringen boven een bepaald bedrag waren of eventueel met maar een doodenkel uitschietertje naar beneden dan zou het idd veel handiger zijn meer basiskosten (misschien incl de verzendkosten) op te nemen in de productprijs. Maar ik heb klanten die één bak bestellen en klanten die er tien bestellen (meer mag ook maar is nog niet gebeurd). Binnen die bandbreedte gaat het om orders tussen 150 en 2000 euro en gaat het om verzenden tussen 8,95 (post) en pakem beet 150,-- (snelle luchtvracht USA). Alles bij elkaar heb ik nog niet kunnen vaststellen waar het zwaartepunt van de bestellingen zit, noch in geld, noch in aantal. Een tube lijm bijleveren, daar had ik ook al aan zitten denken. Ik zal even navragen of die meegestuurd mag worden met luchtvracht maar ik ben ook bang dat die gaan lekken als gevolg van drukverschillen in het vliegtuig.
  3. Ik ben eens op een ander forum doorverwezen naar een bedrijf door iemand die een spammer bleek, nadat ik suggesties voor een alternatief had gevraagd. Maar het was ook een fijne club om terecht te komen en ik ben er nog steeds naar volle tevredenheid klant. Ik zou er daarom eerder voor pleiten dat niet alleen de aanbevelingen mogelijk zijn maar ook het openlijk in twijfel trekken van een aanbod, wel onder moderatie natuurlijk.
  4. Oh, jouw domijnnaam is er een van de concurrent van revlon? Kan een merknaam houder eisen dat een merknaam die niet van hen is niet gebruikt wordt? Skoda amsterdam wordt gedaagd door renault rotterdam dat skoda amsterdam zijn domijn moet stopzetten?
  5. Adam Curry heeft fortuin gemaakt met het claimen van mtv.com Hij werkte bij MTV en drong er op aan dat ze toen iets met internet moesten gaan doen. Dat deden ze niet en toen heeft ie zelf het domein geclaimd. Later moesten ze het van hem kopen, heeft meen ik iets van 20 mlj opgeleverd. Edit: Shellac is een hars die waarschijnlijk al bestond voordat revlon bestond, dus dan zoeken ze ruzie om de combinatie met "cco" Dat lijkt me geen sterk uitgangspunt.
  6. 100% van mijn buikbakken buiten de eu gaan per luchtvracht. Alle 2 de bestellingen die ik kreeg toen ik eerder mijn site in het Engels had :). En binnen de EU gaat het volumegewicht ook al snel spelen als het snel in huis moet zijn, allen bij versturen per post gaat het om het werkelijke gewicht. Inmiddels heeft Branko Collin me geholpen de site technisch weer vertaalbaar te krijgen en probeer ik het opnieuw. Het plan zoals het er nu ligt gaat uit van het binnen 72 uur versturen van een Full colour bak in 1 huisstijlkleur maar zonder branding. En als het in volledige huisstijl moet dan wil ik het binnen een week verstuurd hebben.
  7. 'Jip & Janneke' taal gaan me niet lukken, daar heb ik het met mijn dochtertje nog niet over gehad. Poging tot Hans van den Bergh taal: Om de hoek van je Groningse B&B ontdek je een gek pandje dat al heel lang leeg blijkt te staan. Het is lelijk, ligt niet in de loop en heeft geen mooi uitzicht. Je ziet meteen kansen voor nog een B&B want je weet wat voor mensen je dagelijks ziet rondlopen. Maar tegelijk ontdek je dat je klant wel over de drempel zal moeten helpen omdat het nou eenmaal geen standaard B&B is. Wat voor fratsen ga je uithalen in hoe je de boel gaat optuigen om met zo weinig mogelijk investering zo veel mogelijk winst te halen, terwijl je zelf nog niet alles helder hebt? (Sparren is idd een goeie) Voor mezelf heb ik al vast kunnen stellen dat ik soms ergens mee moet blijven lopen broeden tot ik er een aha-moment bij krijg, terwijl ik soms daadwerkelijk moet beginnen terwijl ik nog geen compleet plan heb.
  8. Ik ben bezig met het uitwerken van een nieuw type buikbak. Al zolang ik met het idee bezig ben worstel ik met het bepalen van het prijspunt in combinatie met wat ik met die nieuwe buikbak voor oplossing ga bieden. Gisteravond kwamen er eindelijk een paar ideeën samen die in de prijs-prestatie mix (zo heet dat toch hé) goed op elkaar aan lijken te sluiten. De nieuwe bak heeft een paar voordelen en een paar nadelen ten opzichte van mijn andere modellen. Het grootste voordeel: Ze worden plano verstuurd. Met name voor verzenden per luchtvracht scheelt dat flink in de verzendkosten, ze worden verstuurd op werkelijk gewicht in plaats van volumegewicht. Belangrijkste nadeel: Ze zijn minder sterk en raken makkelijker beschadigd. Je kan zelf tijdens het in elkaar vouwen (dat kost 1 minuut) wat houtlijm toevoegen, dat zal heel veel schelen maar toch, dat zal voor sommigen een drempel zijn. Voordeel voor mij als producent: Minder processtappen in de productie. Verzenden per luchtvracht en minder processtappen=snel in huis. Dat is waarschijnlijk wel wat waard. Dat wordt mijn voornaamste uitgangspunt voor het bepalen van de prijs. Maar hoe doen jullie zoiets? Heb je een stappenplan of moet je er gewoon net zo lang op broeden tot je tevreden bent met je mix?
  9. De vorige eigenaar (een bv) lijkt de auto als boodschappentrommeltje gebruikt te hebben, ik meen drie jaar rijden, ongeveer 5000 km per jaar (met een diesel hé). Gezien de staat en de gevonden voorwerpen was dat waarschijnlijk het van school halen van de kinderen. dus ik denk niet dat daar aan getuned was. Met "ondernemerskwestie" bedoel ik vooral het gedeelte van het doen van beloftes en die niet nakomen. Er komen meer van deze kwesties op het forum voorbij maar daar gaat het volgens mij meestal om eerlijke fouten, of een verschil van mening ten aanzien van wat er verwacht werd of had mogen worden. Volkswagen heeft hier fraude gepleegd maar is voor een individuele gedupeerde zo goed als niet ter verantwoording te roepen. En als ze dat gaan oplossen dan veranderen ze de voorwaarden waaronder de aanschaf oorspronkelijk is gedaan maar geven niet thuis als ik daar over klaag. Maarrrr, misschien dat daar nog een staartje aan komt. Met het schrijven van dit topic heb ik met grote tegenzin nog maar eens een klaagmail naar de dealer gestuurd, ze hebben in ieder geval gereageerd dat ze de klacht gaan bestuderen. Dit is natuurlijk zware hoofdpijn voor een dealer, die heeft daar waarschijnlijk helemaal niets aan kunnen doen, zijn ook met de afwikkeling opgezadeld. Maar ja, dat is mijn pakkie an niet.
  10. Dank voor de reacties mannen. Mijn vraag was vooral bedoeld voor wat er strikt genomen speelt op juridisch nivo. Dat is een ondernemerskwestie, volgens mij is de overeenkomst van de update niet nakomen op een onomkeerbare wijze (Softwareupdate kan niet ongedaan worden gemaakt), Verkoop op valse voorwendselen is of zou moeten zijn een reden de koop ongedaan te maken. Praktisch gezien lijkt het me onmogelijk om te gaan touwtrekken met volkswagen zelf, maar ik vroeg me af of er juridisch-theoretisch wat te doen valt. En inderdaad, met wie heb ik dit conflict nu? Volkswagen is de veroorzaker zowel bij de verkoop als bij de update maar de partijen waar ik mee te maken hebben gehad zijn eigenlijk ook slachtoffer. De renault dealer waar ik de auto kocht en de dealer die de update heeft uitgevoerd. Ik heb die laatste toch maar een noodkreet gestuurd. Als ze niet goed oplossen dan ben ik klant-af. En de toekomst? Vandaag staat op rtlz dat gebruikte diesels in prijs blijven dalen. Oprijden (na chiptuning in het uiterste geval) wordt dan al snel de beste optie.
  11. Een paar jaar terug heb ik zakelijk een bescheiden autootje aangeschaft (Jonge zakelijk gereden occasion, bij een dealer van een ander merk) die uiteindelijk voorzien bleek van volkswagens sjoemelsoftware. Met enige tegenzin heb ik die auto laten voorzien van de softwareupdate omdat mij in de brief gemeld was dat ik niets zou merken van de verandering. Direct na de update bleek dat met lagere snelheden geen trekkracht meer beschikbaar was. Wegrijden zonder gas geven lukte nog wel na een beetje wennen, maar als de auto net een beetje rolde dan leek er zowat geen beweging in te krijgen. Met die klacht ben ik teruggegaan naar de dealer maar "die constateerde geen problemen" Afgelopen week was ik in Engeland. Daar hebben ze een netwerk van rotondes die aaneengeschakeld zijn met stukjes asfalt. Daar bleek de trekkracht echt ondermaats om veilig te kunnen rijden. Waar je met een benzineauto gewoon meer gas geeft als je snel weg wilt rijden werkt dat bij deze 1.2 tdi niet. Er is als de auto wel rolt zo weinig koppel beschikbaar dat zelfs de ontkoppelde motor niet snel genoeg op toeren komt om op die manier het gebrek aan trekkracht bij lage toeren te compenseren. Daardoor ben ik meerdere malen met te weinig snelheid en acceleratie de rotonde op gestrompeld in de angst een andere weggebruiker boos te maken met mijn gestuntel of erger nog, aangereden te worden. Meestal was het in deze situaties zo druk dat niet de rotonde oprijden de weggebruikers achter me nodeloos had opgehouden. Het meest frustrerende aan dit geheel is dat volkswagen hier lijkt weg te komen met de leugens zonder de klanten te compenseren. Voor mij lijken er maar twee mogelijkheden: - Andere auto kopen - chiptuning laten toepassen In beide gevallen lijd ik schade doordat volkswagen onder valse voorwendselen mij een auto heeft doen kopen. En in beide gevallen is de schade zo klein dat de kans op succes bij procederen al gauw ongunstig uitpakt. Maar strikt genomen, is er grond om hier direct schadevergoeding te claimen? - Volkswagen heeft immers gelogen over de auto die ik kocht - Ze hebben hun belofte dat ik niets zou merken van de softwareupdate niet waargemaakt - Daarmee hebben ze achteraf de voorwaarden waaronder ik de auto kocht aangepast - Ze ontkennen (bij monde van de dealer) gewoon dat er nu iets mis is Wat zou ik nu moeten doen om überhaupt kans te maken dat er een en ander wordt rechtgezet?
  12. Eh, is dat een serieuze opmerking? Doe je inlognaam eer aan en maak dat je weg komt. Besteed je energie aan positieve zaken.
  13. Als importeur ben JIJ verantwoordelijk voor het voldoen aan de Europese regelgeving tav de geïmporteerde producten. Zelfs al zouden je leveranciers een testrapport overleggen, dat veranderd niets aan jouw verantwoordelijkheid. Strikt genomen moet jij dus zelf testen. Want als je een Chinese leverancier op zijn eh, blauwe ogen geloofd en het is niet waar dan kan jij alsnog met de gebakken peren komen te zitten.
  14. Daar zit ook een dingetje: Alle eigenaren van de niet verhuurde hokken moeten zich dan verenigen. de ontwikkelaar heeft zijn geld al binnen, die zal geen moeite meer doen. En de eigenaren zijn denk ik relatief klein, voor kleine bedragen, dat organiseren kost heel veel inspanning voor een beetje geld.
  15. Moet je zo'n betaling dan nog doen onder protest, zonder erkenning van schuld en een voorbehoud die eis en daaruit volgende betaling later aan te mogen vechten?

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké