Ga naar inhoud

RubenT

Legend
  • Aantal berichten

    423
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

96

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Voornaam
    Ruben

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen
  1. Als je omzet € 100.000,- incl. 21% BTW is, dan was je omzet excl. BTW € 82.644,63 en de BTW was € 17.355,37. Je omzet exclusief BTW is namelijk 100% verkoopprijs, daar komt 21% BTW bovenop, dus je omzet incl. btw is 121%. Om van omzet incl. BTW naar excl. BTW te gaan, deel je je omzet dus door 1,21. Dus 100.000/1,21 = 82.644,63. Überhaupt kun je de BTW beter uit dit soort berekeningen houden.
  2. Kun je dat zelf ontwikkelen? Of heb je kapitaal om dat te laten ontwikkelen? Of heb je al gevonden dat zo'n systeem al bestaat? En wat ga je erin laden? Kun je dat ook koelen? Heb je het kapitaal om de inkoop te financieren? Heb je al een wagen waarmee je dit kunt doen? Of heb je het kapitaal om deze te kopen/leasen? Weet je al wie je doelgroep is? En hoe je ze kunt bereiken? En waar ze dan precies interesse in hebben? Door op papier te gaan zetten wat je denkt dat er nodig is om dit te gaan realiseren. En daarbij dan gaan kijken of dat haalbaar is, o.a. wat betreft financiering. En als je dan concrete(re) vragen hebt waar je tegenaan loopt kun je die op een forum als deze stellen, dan kan er gericht met je worden meegedacht.
  3. En wat vond je ervan? Dat lijkt me afhangen van wat er besproken wordt. Als het alleen het inplannen van een afspraak is lijkt het me niet zo’n probleem. Hoe diverser de conversatie, hoe uitdagender om het te automatiseren. En wat vond je daarvan? Als jij wordt ingehuurd om voor anderen te adverteren en afspraken in te plannen hoef je ook niet als escortbedrijf worden ingeschreven, toch? En denk je dat dat goed werkt? Welkom op Higherlevel, overigens!
  4. Wat hoop je te bereiken met die sponsoren? Zijn dat de lokale boeren die hun groente en fruit aan jou sponsoren, of wil je met gesponsord geld bij die lokale boeren inkopen?
  5. Ik zei ook niet dat ontslag niet mogelijk is, alleen dat je de ziekte niet als reden mag opgeven. Zie bijvoorbeeld deze bron.
  6. Je mag in een proeftijd iemands contract niet beëindigen met ziekte als reden. Als je hem op basis van zijn genoemde klachten naar de bedrijfsarts stuurt en daaruit komt een vorm van ziekte en vervolgens beëindig je het contract, dan heeft het daar wel alle schijn van. Wat is eigenlijk je vraag?
  7. Welkom op Higherlevel! Heb je ook al eerste invalshoeken op papier gezet? Je zou e.e.a. met ons kunnen delen, dan kan er nog gerichter met je worden meegedacht. Heb je in beeld wat de tarieven van concurrenten zijn, en hoe zij tot dat tarief zijn gekomen? Heb je al duidelijk wat voor kosten je maakt aan zo'n project? En dus wat je minstens moet dekken met je tarief?
  8. Hij onderzoekt dus of er iets anders dan een redirect mogelijk is Het is technisch prima mogelijk, verschillende webshopsystemen bieden multi-store mogelijkheden aan. Ik denk alleen dat je inderdaad met duplicate content in de problemen gaat komen, en je .be domein dan waarschijnlijk erg slecht geïndexeerd gaat worden. Ik zou adviseren om op je .nl domein duidelijk te maken dat je je op beide landen richt, bijvoorbeeld in je header iets als “Verzending naar Nederland en België” en je .be domein te redirecten naar je .nl. Dan kun je in België wel met het lokale domein adverteren. Verder is de gemiddelde Belg volgens mij prima gewend om bij Nederlandse webshops te bestellen.
  9. In je beginpost was het product door de Canadees ontworpen, maar inmiddels heeft hij ook een bestaand (gepatenteerd?) model omgebouwd. Je aanname dat de patenten dan maar in handen van de leverancier zullen zijn baart me enige zorgen. Dat zou ik echt met zekerheid duidelijk willen hebben, voordat ik ook maar enige aanpassing aan het product ga doen, laat staan ze daadwerkelijk importeer. Heb je ook toestemming van ze voor die eigen aanpassingen?
  10. Zoals Wigbolt al aanhaalde ben je als importeur productaansprakelijk. Uitgaan van een CE markering van je Chinese fabrikant/leverancier is dan voor jouw risico. Een risico dat ik niet zomaar zou durven nemen. Degelijke documentatie op (laten) stellen binnen de EER is aan te raden, ook als je productaansprakelijkheid wil proberen te verzekeren.
  11. De meeste webwinkels maken gebruik van achteraf betaalmethoden zoals AfterPay of Klarna en die partijen nemen (na een check) het betaalrisico van de webwinkel over. Als de consument door de check van de betaalprovider komt, wordt de webwinkel gegarandeerd uitbetaald. Het maakt de webwinkel dus niet zoveel uit of die klant uiteindelijk betaalt, hij krijgt z'n geld toch wel. En de betaalmethode neemt blijkbaar het (gecalculeerde) risico dat er soms fraude wordt gepleegd. De commissie die ze per transactie aan de webwinkel vragen zal hoog genoeg zijn om dat risico af te dekken. en Als er echt haast bij de prospect is (en dan neem ik niet aan omdat 'ie snel een doosje paperclips nodig heeft) zal hij bereid zijn om grotere drempels te nemen en valt je conversieverlies door een aanbetaling via iDeal waarschijnlijk wel mee. Hoe heeft de concurrentie dit ingevuld?
  12. Met welke frequentie? Hoeveel stuks? Is de range van 10-100 kilo per product? Wat zijn de afmetingen? Staat het op pallets? Zit het in dozen? Heb je al gekeken bij vervoerders zoals Transmission, DPD, DHL, UPS, PostNL (Extra@home) of ze het voor je kunnen vervoeren? Of via een (lokale) transporteur/koerier?
  13. Goede column, Hans. Het zijn vaak de meest dynamische topics, naar mijn mening een welkome afwisseling van de meer 'transactionele' vraag-en-antwoord topics. Ze zijn inhoudelijk leuk om te volgen en ook het proces met reacties uit verschillende perspectieven vind ik interessant. Je zou het bijna bovenaan ieder WVJVM-topic zetten
  14. De reactie van de arbeidsrechtjurist in het artikel verbaast me wel enigszins: Dat klinkt alsof je een gigantische administratie aan moet leggen, maar de informatieplicht ziet toe op zaken zoals salaris, start- en einddatum, proeftijd, vakantierechten, recht op opleiding, opzegtermijnen, etc. Het gros daarvan hoort gewoon al in een arbeidsovereenkomst te staan. De uitbreiding van de informatieplicht heeft alleen geconcretiseerd binnen welke termijn je die informatie schriftelijk aan je werknemer moet verstrekken. Het lijken me allemaal zaken die niet onredelijk zijn om binnen een week of maand te moeten verstrekken. Het artikel bevat daarnaast nog wat slordigheden, niet handig voor de informatievoorziening. Zo sommen ze bij punt 1 een rijtje op met informatie die in de eerste maand verstrekt moeten worden aan de werknemer, maar een deel daarvan moet binnen een week al worden verstrekt. Staat allemaal duidelijk in de EU-richtlijn waarnaar ze linken in het artikel. Punt 2 wordt afgesloten met een samenvattende zin waarin het meest cruciale deel (scholing die noodzakelijk voor de uitoefening van je beroep is) ontbreekt. Een werknemer die alleen dit artikel vluchtig leest en zich dan bij zijn werkgever meldt om z'n volgende scholing volledig vergoed te krijgen kost de werkgever waarschijnlijk meer tijd dan die 'verzwaring' van het vastleggen van cruciale informatie over de arbeidsovereenkomst. Misschien vinden sommige ZZP'ers het juist weer aantrekkelijker om in loondienst te gaan, nu e.e.a. wordt verduidelijkt en/of beter voor ze wordt geregeld.
  15. Zijn de kosten gestegen t.o.v. je originele begroting? Starten in een recessie kan het voordeel hebben dat je relatief goedkoop kan inkopen, omdat bijvoorbeeld aannemers blij zijn dat ze werk hebben. Als je daarna in betere tijden veel kan verkopen (dus plaatsen op je camping verhuren), kan dat een mooi resultaat opleveren. Op dit moment zijn een hoop kosten juist gigantisch gestegen, vandaar mijn eerste vraag. Als je nu op het toppunt van de inkoopprijzen de investering moet doen, wordt je eerste verkoopperiode - dan in slechtere tijden - wel extra taai. Essentieel is dus de vraag in hoeverre een recessie invloed heeft op vakantiegedrag, specifiek campings. Zouden daar cijfers over te vinden zijn? Misschien is in slechtere economische tijden een camping juist wel een voordeligere vakantiebestemming dan een hotel of appartement, voor iedereen die toch op vakantie wil gaan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.