Jump to content

RubenT

Senior
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Man
  • First name
    Ruben

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Er zijn al de nodige punten aangedragen, ik zal me proberen te beperken tot aanvullingen. Er wordt in de header enorm veel ruimte verspild, erg veel wit (of groen) ruimte. Vooral de slogan onder het logo doet dat, maar ook de groene balk vind ik veel te groot. Je ziet hierdoor veel minder snel iets van producten of categorieĆ«n, en daar hoort je website juist over te gaan. 'Winkelmand' en 'Afrekenen' zweven daar ook maar rechtsboven als kale tekst, terwijl ze wel een oranje achtergrond krijgen als je je muis erop houdt. Ik zou het dan duidelijkere knoppen maken, dus altijd een achtergrondkleur geven. Die groene balk smeekt erom om als menubalk gebruikt te worden. Ik raad je aan om je categorieĆ«n daarin te tonen. Na nog wat klikwerk kom ik erachter dat je het broodkruimelpad erin heb gezet. Die zou ik dan onder die groene balk zetten, als je er een menubalk van maakt. Zolang je weinig reviews hebt, zou ik ze niet zo prominent tonen, dan werkt het averechts. Als je er meer hebt verzameld, zou je ze ook beter in de header kunnen verwerken, nu is het zonde dat je zoekbalk en categorieĆ«n er minder duidelijk zichtbaar van worden. Ik vind de productafbeeldingen erg druk en inconsistent. Ik kan me voorstellen dat je niet van alle producten een foto in exact dezelfde stijl hebt, maar ik zie op de homepage in de bovenste rij producten bijvoorbeeld 'barbie dierenarts' en 'barbie journaliste', twee barbies zouden toch dezelfde soort afbeelding moeten kunnen krijgen. Van consistentie wordt je website rustiger. Ik had op de homepage niet verwacht om meteen in het volledige assortiment te komen. Het zorgt ook voor onrust. Je wil immers dat iemand een keuze maakt richting een bepaalde categorie, maar daar leidt je ze nu niet naartoe. Op een homepage kun je inspireren, belangrijke productgroepen uitlichten, een actie promoten Ć©n zorgen dat je vindbaar kan zijn in zoekmachines. Ik zie erg weinig kansen om vindbaar te zijn in zoekmachines. Er is nergens content die geĆÆndexeerd kan worden: geen algemene teksten op de homepage over het feit dat er speelgoed te koop is, geen content in de categorieĆ«n dat je (bijvoorbeeld) naar baby speelgoed aan het kijken bent en op de productpagina's geen enkele tekst die een product omschrijft of aanprijst. Met content kun je je bezoekers vertellen wat ze je allemaal hebt, ze verleiden om iets te kopen en om gevonden te worden in zoekmachines. Zonder enige vorm van content wordt het een dure aangelegenheid om bezoekers te krijgen, die zullen dan voornamelijk via betaalde kanalen moeten komen. Er ontbreekt verplichte informatie op de website, zoals contactgegevens. Heb je de checklist voor verkoop via internet van de ACM al eens gezien? Bij het afrekenen staat 'Verzenden naar een ander adres' standaard aangevinkt, waardoor je twee formulieren moet invullen. Ik neem aan dat de meeste klanten hun factuuradres ook als verzendadres willen gebruiken. Bij de winkelmand en afrekenen staat bovenaan 'posted 9 days ago' en het aantal keer dat die pagina bekeken is. Het wekt de indruk een blog o.i.d. te zijn. Het privacybeleid bij het afrekenen leidt naar https://onsspeelgoed.online/privacy-policy__trashed/ Mollie verzorgt zo te zien de betalingen. Hebben zij niet de plicht om te controleren of een website aan wetgeving voldoet? Er mist cruciale informatie. Er worden producten aangeboden voor erg lage prijzen. Dat is op zich mooi, maar dan vallen de verzendkosten al helemaal smerig tegen. Ik heb een mooi Paw Patrol Potlood in m'n winkelmand zitten, voor slechts ā‚¬ 1,25. Dan zijn ā‚¬ 4,- verzendkosten niet mals. Voor een potlood dat door de brievenbus kan vind ik het erg hoog. Je wil ouders aanspreken en leuk speelgoed aanbieden. De website oogt nu nog erg kaal en dat nodigt niet uit. Speelgoed moet leuk zijn, dat plezier mis ik op de website. Het hoeft allemaal niet enorm bont te worden (je richt je immers niet op kinderen), maar het mag wel wat meer uitstraling krijgen. Ik vind het mooi dat je Analytics al in bent gedoken, maar ik denk dat bouncepercentage, aantal bezochte pagina's en tijd op de pagina op het moment niet je grootste zorg zijn. De basis van deze webshop staat echt nog niet, in de reacties zie je dat er echt nog een hoop moet gebeuren. Als er een solide basis staat is het goed om te gaan kijken wat je kunt optimaliseren, maar dat komt nu echt te vroeg. Mooier kan ik het helaas niet maken, ik wens je veel succes!
  2. Dat klinkt als een erg vervelende situatie. Op basis van je informatie lijkt het me alsof er geen reden tot weigering is, maar wat je vertelt over de aandeelhouder, wekt niet de indruk dat hij dan nu zomaar akkoord gaat met de aanwezigheid van die medewerker "omdat het in de statuten staat". En om dit nou gerechtelijk af te dwingen, ik vraag me af of ze daar iets mee opschieten. Mocht de aandeelhouder, waarschijnlijk met tegenzin, akkoord gaan met de aanwezigheid van de medewerker, lijkt het me niet onaannemelijk dat hij zich ook eens gaat inlezen en dan zelf ook iemand meeneemt, bijvoorbeeld een advocaat. Daar zal de afwikkeling waarschijnlijk ook niet soepeler van gaan. Als er nu toch wordt gestuurd op een afwikkeling van de BV, voegt de kennis van feiten van de financieel medewerker nog veel toe? Moet de nodige modder nog worden gegooid om uiteindelijk toch weer uit te komen op het punt van afwikkeling van de BV? Ik hoop dat beide partijen het gezamenlijk tot een einde kunnen brengen, dan kan de focus weer op de toekomst.
  3. Ik laat me verrassen! Overigens ben ik wel benieuwd naar de resultaten van je experimenten, wat de emoji's doen voor bijv. de open rate, CTR en uiteindelijk conversie.
  4. Ik vind het spammerig, maar ik moet bekennen dat die onderwerpregels toch altijd wel opvallen in m'n mailbox. Als een seconde later de rede intreedt veroordeel ik het wel weer als irritant en hype-achtig, maar het trekt dus wel even de aandacht. Ik zou het gebruik ervan dan ook laten afhangen van het merk of product. Voor bijv. impulsieve aankopen kan ik me indenken dat het goed kan werken, zoals een dagdeal-site met een schreeuwerig imago. Merken die zich in een hoger segment, of bijv. op service positioneren zou ik het niet snel aanraden. Niets ten nadele van die dagdeal-sites, overigens.
  5. Goed punt, Roel. Het zou mooi zijn als Peter die bemiddelende rol zou kunnen vervullen en daarmee beide partijen Ʃcht verder kan helpen. Ik acht de kans helaas (sterk) aanwezig dat de emotie bij beide partijen al de overhand heeft gekregen, zie ze dan nog maar eens tot rede te brengen. De aandeelhouder lijkt 'bang' te zijn voor (de kennis van) de financieel medewerker, of wil een 2-tegen-1 voorkomen. De bestuurder(-aandeelhouder) hoopt zich waarschijnlijk juist te versterken met de financieel medewerker. Het feit dat de financieel medewerker zo belangrijk is (of wordt gemaakt) verbaast me wel, je zou toch hopen dat twee aandeelhouders allebei volledig op de hoogte zijn van de (financiƫle) stand van zaken. Bestuurder zou de verstandige partij kunnen zijn door de financieel medewerker er buiten te laten, daarmee lijkt de weg vrij om een AvA te houden. Ik neem aan dat de accountant neutraal is en er dus voor beide aandeelhouders is. Dan zou die, met de inhoudelijke kennis over de kwestie(s) en stand van zaken, kunnen helpen om een goed gesprek te hebben en de hele bedoeling op een goede manier af te wikkelen.
  6. Is in de statuten wel iets opgenomen over machtiging? Als dat zo is, lijkt het me niet aannemelijk dat een gemachtigde geweigerd mag worden, tenzij in die bepaling in de statuten natuurlijk bepaalde voorwaarden zijn omschreven m.b.t. de gemachtigde. In de meeste statuten zal zijn opgenomen dat een houder van aandelen of vergadergerechtigde een AvA mag bijwonen. Ik neem aan dat de financieel medewerker in die optiek geen vergadergerechtigde is en dus in principe geen recht heeft om de AvA bij te wonen, tenzij alle aandeelhouders daarmee akkoord zijn (en/of er een aandeelhoudersbesluit over genomen is). In mijn ervaring, en wat deze bron bij punt 9 ook onderschrijft, mogen er slechts een aantal (beschermde) beroepen aanwezig zijn, als zij geen vergadergerechtigden zijn. Is het geen mogelijkheid om de accountant aan te laten sluiten bij de AvA? Ik neem aan dat die ook op de hoogte is van de cijfers en anders voor die tijd nog wel even op de hoogte kan worden gebracht door de financieel medewerker.
  7. Uit deze, deze, deze en deze bronnen maak ik op dat het alleen mogelijk is als er in de cao een 'gelijkwaardige voorziening' is opgenomen. Welke cao is van toepassing en/of heb je hier al naar gekeken?
  8. Ik merk dat ik niet altijd bij de meest recente reactie uitkom in een topic als ik vanuit het forumoverzicht klik op (in dit geval) '30 minuten geleden'. Ik zie dat de URL wel eindigt op '?do=getLastComment'. Het viel me nu op bij dit topic. De meest recente reactie is de eerste reactie die op pagina 3 staat, maar toen ik dus op '30 minuten geleden' klikte, kwam ik bovenaan pagina 2 terecht. Ik kan de meest recente reactie dus wel zien, dus het lijkt niet hetzelfde als de hier eerder genoemde 'paging bug', tenzij ik daar niet alle reacties goed over heb gelezen. Het lijkt dus voor te komen bij de eerste reactie die op een nieuwe pagina terecht komt.
  9. Ik hoor en zie het vaker gebeuren. De verhuurder zal het in veel gevallen goed vinden, hij heeft gegarandeerde huurinkomsten voor het hele pand en laat jou werken om alle ruimtes daadwerkelijk te vullen met (onder)huurders. Vanuit de verhuurder blijf jij aansprakelijk en is het aan jou om problemen/schade door onderverhuurders op te lossen. In mijn ervaring zijn kortere verhuurperiodes zeker mogelijk, het gesprek aangaan kan nooit kwaad. In het huidige pand dat ik huur zit ik inmiddels alweer een aantal jaar, dat begon toen met een huurperiode van 3 jaar. Ziet er op het eerste oog redelijk volledig uit, al hangt het af van wat je onder jouw opstartkosten verstaat. Ik neem aan de werkplekken (bureau's, stoelen) zelf, maar denk ook aan de keuken (koffie/thee) en dat soort 'algemene' zaken.
  10. Heb je al op de website gekeken van de desbetreffende gemeente? Flevoland bestaat uit zes gemeenten, maar Flevoland zelf is er geen van. De gemeente waar je je wil vestigen heeft vast een website met informatie voor ondernemers, zoals een ondernemersloket, spreekuur, etc.
  11. Het 'idee' dat jullie iets willen gaan doen waar al heel veel bedrijven mee bezig zijn en waarin de concurrentie groot is, klinkt niet erg onderscheidend. Wat willen jullie dan gaan doen? Waarmee gaat jullie dienst zich onderscheiden van al die concurrentie? Vooralsnog heb je eigenlijk weinig tot niets beschreven over jullie idee of plan, maar lijkt het er meer op dat je hoopt dat iemand je hier een gat in de markt in de schoot zal werpen. Marktonderzoek lijkt me hiervoor een uitermate geschikt middel, maar helaas leent Higherlevel zich daar niet voor. Struin het internet af naar ondernemers die op zoek zijn naar hulp bij social media, bekijk wat de concurrentie (goed) doet, bel eens wat ondernemers op, bekijk de social media kanalen van (lokale) ondernemers en kijk of je kansen ziet. Succes!
  12. GS1 is de officiƫle uitgever van EAN's (artikelnummers) in Nederland. Hierboven werd er al naar gelinkt. Het gebruik is niet verplicht, maar wel aan te raden. Naast de hierboven genoemde voorbeelden, zullen ook de meeste fulfilmentpartijen een barcode vereisen, mocht je je voorraadbeheer en verzending willen uitbesteden. Voor je eigen overzicht is het natuurlijk ook niet verkeerd om d.m.v. barcodes je producten uit elkaar te houden.
  13. No, that was not wat I meant. You have to fulfill your part of the agreement: receive the products and pay for them, as agreed. Otherwise an agreement would be completely worthless. TwaBla gave that example referring to the plus-side. My comment followed on that. You mentioned that a third of the products isn't produced yet, right? Maybe you can agree with them to cut that third out of the agreement: they don't have to produce it, you don't have to pay for it. It seems like they aren't that eager to work with you anymore, so maybe that can be best for both.
  14. I agree with you on that. Like TwaBla suggested, try to agree on terms that you both can work with, it is in your both interest to come to an agreement. I suggest that you do a counter-proposal in which you remove those unreasonable clauses and try to create enough 'space' for you(r brand) to use the intellectual property without having to pay them for every adjustment and publication. Make sure you only sign an agreement that doesn't contain any clause which could get you in trouble in the future, that can be very pricey. After that, good luck with your search for a new creative (company) with who you can agree on these kind of terms before you start a collaboration!
  15. Intellectual property rights belong to the designer, except if the design was created during her work as a designer as an employee of you. Since this designer isn't on your payroll but works as a freelancer, the intellectual property rights stays with the designer. There aren't appearing any new terms after delivering the work, the designer just points out the law. In your opinion there are appearing new terms, because it seems like you weren't aware of the legislation regarding intellectual property. Unfortunately for you, the designer is allowed to propose anything if you want to use his/her work (by license). It is up to you if you agree on these terms. Violence isn't legal, but of course you are allowed to stop with your supplier, if you don't use their material and start over again, like TwaBla suggested.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

Ā More information Ā  I accept