RubenT

Legend
  • Aantal berichten

    676
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen
  • Branche
    Wetenschap & onderwijs
  • Branche 2
    Webwinkel
  • Branche 3
    Vervoer & transport
  1. Welkom op Higherlevel. Heb je al bij het microkrediet van Qredits gekeken?
  2. Wat voor e-mailadressen heb je van die zorgorganisaties verzameld? Hun algemene info-adres? Of heb je een specifieke afdeling (of zelfs persoon) gevonden die mogelijk geïnteresseerd is in jouw product, zoals een innovatie of inkoopafdeling? Zijn er geen kansen om veel gerichter de juiste personen te benaderen? Wellicht door een keer langs te gaan? Of misschien kun je ze via LinkedIn benaderen? Dat verhoogt verhoogt waarschijnlijk je succeskansen.
  3. Ik vind het concept op dit moment nog wat dun om een mening over te kunnen geven. Welk probleem hopen jullie op te lossen of welke kans denken jullie te grijpen?
  4. Welcome at Higherlevel! You won't need to register as a business if you want to run a forum without any commercial purposes. You can find more about that on this page where you can find the main criteria to qualify as an entrepreneur.
  5. Welkom op Higherlevel. Dat bereken je niet goed. Het uitgangspunt is dat jij een prijs vaststelt die je voor jou product wil vragen en daarna komt daar btw (in jouw geval 9%) bovenop. Jouw prijs is dan 100%, met de btw erbij wordt dat 109%. Je verkoopprijs van € 55,- incl. 9% btw is dan € 50,46 excl. btw. (Berekening: 55/109*100, of 55/1,09). Als de derde (jouw koper) het product voor € 55,- (incl. btw) gaat verkopen en jij wil hem 20% marge aanbieden, dan kun je hem een inkoopprijs aanbieden van € 42,05 (excl. 9% btw). Namelijk: Zijn verkoopprijs excl. btw is 50,46 (zie berekening hierboven) en als hij 20% marge moet overhouden, bereken je dat als 50,46/120*100 (of 50,46/1,2) = 42,05.
  6. Dan rijst bij mij de vraag of dat een haalbaar bedrag is, als je vooralsnog merkt dat de prijzen op het viervoudige liggen. Ook daar is het karton de laatste jaren duurder geworden, maar je zou het kunnen verkennen. In mijn ervaring hebben zij ook vaak forse MOQ's en lukt het juist in Nederland beter om iets lagere oplages te krijgen. Verkijk je ook niet op transport en invoer als je het uit China haalt.
  7. Heb je al eens contact gehad met partijen als Twepa, Rotim of Paardekooper? Ik neem aan dat zij je wel kunnen vertellen hoe je zoiets noemt (en of ze het kunnen leveren).
  8. Je kunt ook nog onderzoeken of er een mogelijkheid is om met de huidige eigenaar een overeenkomst te sluiten om een deel te lenen en dus later af te betalen.
  9. Wat heb je daarin uitgewerkt m.b.t. de financiering? Wat heb je een investeerder te bieden voor die 350k? Welk rendement kan er behaald worden? Welke zekerheden kun je geven? Heb je een prognose waarin duidelijk wordt of er ruimte is om af te lossen etc?
  10. Hoeveel vermogen kun je zelf inbrengen en voor welk deel zoek je een financier?
  11. Aanvullend op Derek-Jan: als je serieus naar fulfilment gaat kijken raad ik je aan om ook op dat moment naar systemen zoals Channable, ChannelEngine, EffectConnect, etc te gaan kijken. Dan kun je meteen bekijken met welke systemen je toekomstige fulfilmentpartner kan koppelen en voorkom je dat je opeens weer over moet stappen op een ander systeem.
  12. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie veel waardevoller is om de drie onderdelen (uitbouw, energielabel, keuken/badkamer renovatie) die je benoemt te gaan onderzoeken om (per onderdeel) je eigen conclusies te kunnen trekken welke invloed jullie werkzaamheden op de waarde van de woning hebben. Ben je er echt mee geholpen als iemand hier bijvoorbeeld noemt dat er 20% marge te behalen valt? Dan zal je toch nog steeds (per huis) moeten berekenen of je in dat geval ook marge kunt behalen? Je bedrijfsplan volledig baseren op één getal wat hier wordt genoemd lijkt me erg onverstandig. Ga aan de slag met jullie eigen onderzoek: welk type woningen voldoen aan jullie 'voorwaarden' om opgeknapt te kunnen worden? Wat doet een extra m2, beter energielabel of nieuwe badkamer momenteel met de gemiddelde vraagprijs? Welke kosten (kosten koper) komen er kijken bij jullie aanschaf/inkoop? Hebben jullie de financiële middelen? Welke kosten maak je voor de renovatie? Welk inkomen/winst hebben jullie nodig om te tijd te kunnen besteden aan de renovatie? Welk inkomen had je kunnen verdienen als je de renovatietijd in andere werkzaamheden had gestoken? Wat als je niet de verwachte marge op een verkoop lijkt te kunnen maken? Kun je dan wachten op een beter bod? Kun je een financiële tegenslag opvangen? Ongetwijfeld nog (veel) meer vragen om te stellen en onderzoeken..
  13. Welkom op Higherlevel. Kun je wat meer vertellen over wat je zelf al hebt bedacht of opgezocht? En bijvoorbeeld waarom je iets met sieraden wil doen? Als je wat meer context geeft kun je gerichter geholpen worden, maar er zal hier niemand een kant en klaar businessplan in je schoot werpen. Je kunt er schatrijk mee worden, maar het kan ook bij een beetje wisselgeld blijven. En je kunt ook met verlies achterblijven. Dit antwoord is van toepassing op iedere branche.
  14. In het geval van defecten is wettelijke garantie natuurlijk wel gewoon van toepassing, ook als het in een fysieke winkel is gekocht. Als winkelier zou ik verwachten dat mijn leverancier (jij dus) artikelen die binnen de wettelijke garantie moeten worden vergoed aan de klant, door mijn leverancier aan mij vergoed worden. Wat betreft artikelen die worden teruggebracht maar nog in goede staat zijn: het is aan de winkelier of ze dat terugnemen (en hoe ze dat vergoeden, waar Hans ook al wat over zei). De winkelier kan het artikel vervolgens weer opnieuw verkopen, dus daar hoef jij als leverancier niks mee te doen, lijkt me.
  15. Two times implies it's a fixed amount, which it isn't, like Daxto mentioned. The amount your employer has to pay is based on your salary and the amount you, as an entrepreneur, have to pay is based on your profit. In the situation where you were not an entrepreneur but just worked those extra hours (or just get extra salary) at your employer, the amount your employer has to pay for the ZvW would become higher aswell. So it's based on the total income (salary when you're employed or profit when you're an entrepreneur).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.