Jump to content

RubenT

Super Senior
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Man
  • First name
    Ruben

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Ik zou niet te snel van deze 'vuistregel' uitgaan. Zou in een bepaalde sector misschien goed uit kunnen komen, maar dat lijkt me dan eerder toeval. Zoals Joost aangeeft: kijk eens naar relevante waarderingsmethodes. Ik begrijp niet zo goed waarom je dit gekkenwerk vindt. Welk gedeelte is er vreemd? Dat iemand een koopsom betaalt, dat jij goed overdraagt (tegen betaling), of nog iets anders? Als je de activiteiten goed weet te waarderen, daarvoor bereid bent het te verkopen en je koper bereid is om dat te betalen, lijkt het me vrij eenvoudig. Bijkomend dan jullie afspraak
  2. Dat klopt. Om een fulfilmentoperatie op te zetten moet je met veel verschillende zaken rekening houden, zoals inrichting van het magazijn, de diensten die je gaat leveren en de IT. Wat de inrichting van het magazijn betreft, is het goed om in kaart te brengen wat de kenmerken van de producten zijn (gewicht en afmetingen), om te bepalen wat voor soort stellingen en vaklocaties je wil opzetten en om bijvoorbeeld de breedte van de gangen te bepalen. Ook pickkarren en inpaktafels moeten toereikend zijn voor alle producten die er liggen. Komen er bijv. ook bulklocaties of grote/zware pr
  3. Hebben ze je een bepaald resultaat beloofd? Je wil een wanprestatie bij de rechter aantonen, dan lijkt het me van belang dat je kunt aantonen dat ze dus niet hebben gedaan wat ze moesten doen. Hoe wij het resultaat en de marketinginspanningen eruit vinden zien lijkt me wellicht later pas van belang. Heb je op papier een overeenkomst met ze getekend en wat hebben ze daarin beloofd/toegezegd?
  4. Wat hebben jullie zelf al uitgezocht en/of geregeld? Het is nu nogal een brede vraag, lastig om dan gericht antwoord te geven. Hebben jullie ervaring en/of affiniteit met fulfilment? Houd er in ieder geval rekening mee dat je niet 'eventjes' een magazijn optuigt om een fulfilmentoperatie te gaan draaien. Hebben jullie de concurrentie al in kaart gebracht? Ten opzichte van welke concurrent gaan jullie je hiermee onderscheiden? Er zullen wellicht een aantal fulfilmentpartijen zijn die een minimaal aantal orders vragen, maar de andere drie zaken zal je op nagenoeg al hu
  5. Zo'n aanbiedingsplicht bevat in sommige statuten ook het onderdeel dat als er onder aandeelhouders onderling geen overeenstemming over de prijs is, er een (of meerdere) experts ingeschakeld worden om een bindende prijsbepaling te doen. Staat in jullie statuten ook zoiets, of nog iets anders over de aanbiedingsplicht? Wat een waardebepaling betreft, er zijn online verschillende berekeningsmethodes te vinden. Wellicht kun je daar zelf al een eind mee vooruit komen om een beeld van de waarde te krijgen, of in ieder geval welke factoren van belang kunnen zijn.
  6. Ik begrijp niet helemaal wat de huidige situatie is en wat de nieuwe situatie wordt. Ben je nu als werknemer in loondienst bij het bedrijf? Welke rechtsvorm heeft het bedrijf? En wat is 'de nieuwe BV'? Gaat het bedrijf waar je werkt van bijv. een eenmanszaak naar een BV? En ben je daar nou werknemer, of ben/word je (mede-)eigenaar en ga je dat doen met een eigen BV die aandelen heeft in de (nieuwe?) BV? Ik denk dat het helpt als je de situatie eerst nog iets verder uitlegt, voordat we je kunnen helpen met verdere vragen.
  7. De afbeeldingen van bestelde producten lijken me niet relevant om te hebben voor wettelijk verplichte betaaltermijnen. Zolang je daarvoor de orderdata opslaat, zoals je aangeeft, lijkt me dat prima. Ik zie dat je (o.a.?) bedrukte t-shirts verkoopt, wat dus voornamelijk maatwerk zal zijn. Het retourrecht zal daarom in veel gevallen uitgesloten zijn, maar een garantietermijn is natuurlijk nog wel van toepassing. In die periode kan het voor jou (of je medewerkers) misschien handig zijn om volledige bestellingen in te kunnen zien, zodat ze goed met een klantvraag mee kunnen kijken. Al
  8. Nee, bij het bestellen een geboortedatum laten invullen is niet voldoende. Ja, je bent verplicht om bij aflevering leeftijdscontrole te doen van degene die het aanneemt. Om die laatste reden is recent Bol.com gestopt met de verkoop van drank, ze konden niet goed genoeg borgen dat die controle bij aflevering goed werd uitgevoerd. Ander voorbeeld: als je als ouder boodschappen bij AH Online bestelt en o.a. een kratje bier (of ander alcohol) bestelt, mag je minderjarige kind die bestelling niet aannemen. De alcohol mag immers niet aan de minderjarige worden afgeleverd.
  9. Dat lijken me inderdaad geen generieke producten ze zouden dus ook niet dezelfde EAN-code moeten krijgen. De (samenstelling van) ingrediënten en verpakking zullen immers afwijken. Het beleid/systeem van een platform als Bol.com of Amazon biedt een verkoper de mogelijkheid om onder hetzelfde EAN-nummer een product aan te bieden als een andere verkoper, op voorwaarde dat het om een identiek product gaat. Een iPhone 12 van Apple zullen we dus allebei onder hetzelfde EAN-nummer aan kunnen (zelfs moeten) bieden. Verder dwingt het platform een verkoper toch niet om een EAN
  10. Dank voor je toelichting, dan heb ik je verkeerd begrepen. De kans dat de resultaten van het laboratoriumonderzoek goed zijn is dus erg groot, maar de kans bestaat dat de douane die resultaten anders interpreteert en/of gebruikt voor hun indeling dan wij (of een expert) zouden doen. Zodra we de bevindingen van de douane te horen krijgen, houd ik dit zeker in mijn achterhoofd!
  11. Er is niet één antwoord voor iedereen het beste, dus ik denk dat jij de afweging moet maken wat voor jou belangrijker is: voorkomen dat je de IB aangifte door je accountant moet laten doen en ieder kwartaal een (nul) BTW-aangifte versus de hierboven genoemde zaken (zakelijke rekening sluiten, lopende contracten/abonnementen direct beëindigen, wellicht nog wat kunnen aftrekken, etc.).
  12. Die kan zo op een tegeltje. Jouw gebruikersnaam lijkt me dan ook het beste advies aan Robin.
  13. Dat klinkt als een goede conclusie. Dus het kan wel, maar je bent niet bereid (of in staat) de gevraagde kosten te maken. Brr...dit klinkt bijna als ondernemen. Even serieus: als dit je al een nachtmerrie lijkt, raad ik je aan nog eens goed na te denken of je wel wil gaan ondernemen. Het meest basale proces van een webshop (of fysieke winkel) is toch wel: je koopt een product in (en betaalt je leverancier dus) en vervolgens verkoop jij het product aan een klant en daar krijg je dus omzet voor. Dan bestaat de kans dat de klant het artikel wil retourneren, waarna je
  14. Ik vermoed dat deze partij wel zijn/haar eigen EAN-codes bij GS1 heeft gekocht en aan producten heeft toegekend. Het is dus niet perse het platform dat de EAN-codes heeft toegewezen, deze partij heeft dit vermoedelijk zelf ingevuld. Een snelle blik op het assortiment op Bol.com van deze verkopersaccounts wekt verder inderdaad de indruk dat er weinig sprake is van daadwerkelijk een merk, het lijken allemaal generieke producten waarbij niet eens de moeite is genomen om ze, bijvoorbeeld, in een verpakking van hun 'merk' aan te bieden. Het is verder überhaupt een partij met verwerpelij
  15. Dank, dat is een waardevolle tip. Kun je zo'n second opinion dan bij een ander laboratorium uit laten voeren, of zal dat wederom naar het laboratorium moeten die door de douane wordt gebruikt, maar dan met andere mensen o.i.d.?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept