Jump to content
netjunk55
Verberg

Verhuizing van een domeinnaam

vraag

Hi, ik ga zeer binnenkort mijn webwinkel openen en ik ben al begonnen met hem te bouwen.

Alleen de url ziet er niet uit, vanzelfsprekend moet er een domeinnaam erop.

 

Ik had al langere tijd een domeinnaam in gedachte wat ik graag wou hebben en ik ging hem vastleggen, zodat hij niet ingepikt zou zijn als ik hem daadwerkelijk zou willen gebruiken.

 

Dat heb ik voordelig bij Hostnet.nl gedaan, 2.95 euro's per 2 jaar, geen geld dus, 6 euries voor een naam.

De registratie lijkt rond te zijn, de domein is in elk geval bezet en ik kreeg gisteren (na bijna een week) een factuur van 6 euries, wat ik betaald heb.

 

Een papieren contract van SIDN heb ik echter nooit ontvangen, iets wat wel ondertekend moest zijn de vorige keer dat ik een domein aanvroeg, inmiddels wat jaren geleden.

Misschien moet ik daarop wachten voordat ik enige aktie onderneem?

 

Nou beginnen de problemen.

Ik wil geen site bij hostnet hebben maar bij mijn webwinkel elders.

Er moet dus blijkbaar een verhuizing van de domein plaatsvinden.

Om de webwinkel met de domeinnaam te kunnen koppelen, hebben ze bij de winkelbedrijf een 'token' nodig van hostnet.

 

Ik weet alleen niet hoe ik daaraan moet komen.

Er bestaat een mogelijkheid op hun site om de dienst op te zeggen.

Ik weet alleen niet of dat de juiste manier is om een verhuizing in gang te zetten en aan die token te komen.

Geen idee.

 

Hostnet weigert om de telefoon aan te nemen.

Je krijgt alleen een band te horen dat ze het te druk hebben.

Mails antwoorden ze ook niet.

Voor mails is er een ticket systeem en mijn ticket staat nu anderhalf dag genegeerd bij hun.

 

Was het niet voor de feit dat ik die domeinnaam dolgraag wil hebben, zou ik gewoon een andere kiezen bij de provider van de webwinkel.

Enfin, deze situatie begint mij behoorlijk te irriteren zo langzaamerhand.

 

Dus iemand anders ervaring met Hostnet en of het verhuizen van een (NL) domeinnaam?

 

Link to post
Share on other sites

21 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Toevallig veel ervaring daarmee en ook met de genoemde partij:

 

1. Domeinnaam ligt vast, controleer dat nog even want ik heb wat gekke situaties gezien. Ga naar: sidn.nl en kijk of de naam vast ligt. Als je de naam PM'ed check ik deze nog even voor je.

 

2. Papieren zijn niet meer noodzakelijk tegenwoordig.

 

3. De verhuizing moet je inderdaad doen met een token/EPP code/Authorisatie code whatever they call it. Die krijg je inderdaad bij een opzegging. Je kan dan aangeven dat je de domeinnaam bij een andere provider onder wil brengen. Dan kan je gewoon verhuizen, je ontvangt een e-mail met de code.

 

 


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou nog wat dingen doen omdat ik wat meer vreemde zaken gezien heb, denk aan screenshots maken van het admin panel met je gegevens, overzicht domeinen etc. Vervolgens pas opzeggen en verhuizen. Maar eerst zou ik sowieso nog even checken of het domein überhaupt wel op je naam geregistreerd staat. Dat kan jij helaas niet inzien:

 

http://webwereld.nl/nieuws/64840/sidn-gooit-whois-register-op-slot.html


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nav. Je PM: Je domeinnaam staat op je bedrijfsnaam geregistreerd. Als dat tenminste de naam is die overeenkomt met de domeinnaam. Ik kan deze naam namelijk niet terugvinden bij de KvK. Ofwel: Als je nog geen bedrijf hebt moet de naam geregistreerd zijn op je privé naam. Hoe ze kunnen registreren zonder bestaande handelsnaam vind ik gek.

 

Gezien het echter wel je naam is zou ik gewoon de verhuizing wagen via opzeggen. Let wel goed op dat je de code binnen redelijke tijd (24 uur) binnen hebt. Anders wordt het bellen.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben nog niet ingeschreven bij kvk.

Ben aan het starten vanuit een uitkering en ik mag pas over 6 weken gaan inschrijven.

Zit in de fase van onderzoek en regeling van alles.

Zoals de site en domeinnaam.

 

Ik vind het inmiddels verschrikkelijk irritant dat ik geen contact met ze (Hostnet) kan krijgen.

 

Bellen lukt dus niet.

Ze nemen doodleuk niet op.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ben hun papieren contract nu aan het lezen.

 

Wat is de opzegtermijn van mijn dienst?

 

Alle diensten bij Hostnet hebben een opzegtermijn van 1 maand vóór het verstrijken van de contractperiode.

 

Hoe zeg ik mijn contract met Hostnet op?

 

U zegt uw contract met Hostnet online op.

Log in op hostnet.nl en ga naar uw diensten.

Klik op de dienst die u wilt opzeggen en op de volgende pagina op het pictogram Opzeggen.

Selecteer vervolgens de reden van opzeggine en vul uw naam in..

Door op de knop opzeggen te klikken, zegt u uw contract op. U ontvangt per email binnen 10 dagen een bevestiging van uw opzegging.

 

................................................................................

 

Fijn 10 dagen rondhangen om te wachten of het goed is gegaan dus.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hostnet reageert niet altijd binnen 24 uur op email, maar heel veel langer doen ze er ook niet over. Ik ben deze week ook bezig geweest met verhuizingen van en naar hostnet, en met even geduld kwam alles goed.

Je kunt wel bellen, maar telefonisch ga je geen token krijgen vrees ik... :)

Succes!


William Burghout

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ben hun papieren contract nu aan het lezen.

 

Wat is de opzegtermijn van mijn dienst?

 

Alle diensten bij Hostnet hebben een opzegtermijn van 1 maand vóór het verstrijken van de contractperiode.

 

Hoe zeg ik mijn contract met Hostnet op?

 

U zegt uw contract met Hostnet online op.

Log in op hostnet.nl en ga naar uw diensten.

Klik op de dienst die u wilt opzeggen en op de volgende pagina op het pictogram Opzeggen.

Selecteer vervolgens de reden van opzeggine en vul uw naam in..

Door op de knop opzeggen te klikken, zegt u uw contract op. U ontvangt per email binnen 10 dagen een bevestiging van uw opzegging.

 

................................................................................

 

Fijn 10 dagen rondhangen om te wachten of het goed is gegaan dus.

 

Meestal verwerken ze die opzeggingen wel gewoon binnen 24 uur maar inderdaad niet handig dat ze niet opnemen e.d.

 

Vergeet ook niet even te controleren of je geen andere overeenkomsten hebt lopen waar ze later op terug zouden komen zoals bijvoorbeeld hosting. Altijd goed om dat even te checken als klant want anders zit het in een automatische proces en kan er gewoon een vordering komen.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nee, ik heb geen andere overeenkomsten bij hun en die zullen ook nooit komen.

LOL

 

Ik ga opzeggen en hopen dat het goed lukt

 

Heel erg bedankt voor het meedenken.

Heb veel meer aan jou gehad dan aan de Hostnet zogenaamde helpdesk

 

Wordt vervolgd

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zo, opgezegd.

 

Kreeg dit bericht te lezen.

 

Contract opzeggen

 

Uw opzegging is in behandeling genomen.

U ontvangt ter bevestiging een e-mail van uw opzegging. Indien u binnen 10 dagen geen bevestiging heeft ontvangen, neemt u dan contact op met onze afdeling Administratie.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik mag hopen dat ze niet gewoon je domeinnaam opzeggen, want dan ben je hem dus kwijt. Voor verhuizing heb je inderdaad een epp code krijgen. Veel providers hebben op hun control panel een mogelijkheid zitten om die epp code op te vragen. Heeft hostnet dat niet?


Zelfstandige loonslaaf

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik klikte dat ik over wou met de contracten naar een andere provider.

Als reden voor opzegging dus.

Dus ik neem aan dat ze hem gewoon vrij geven.

Zo niet, vraag ik hem via de nieuwe provider gewoon weer aan.

Indien iemand anders hem niet in de tussentijd inpikt.

Wat een geklungel.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nooit eerst opzeggen, altijd eerst verhuizen naar de gewenste provider en daarna pas opzeggen. Het kan goed gaan als je eerst opzegt en daarna verhuist, maar er zijn genoeg klungels die het alsnog voor je verpesten. Waarom zou je zo iets belangrijks dat zo weinig kost op het spel zetten.

 

Als de domeinnaam opgezegd wordt, valt hij in quarantaine. De originele deelnemer kan hem dan voor de originele houder reactiveren voor een hoop geld, of een andere deelnemer kan hem reactiveren voor nog meer geld. Doe je dat niet dan blijft het domein 3 maanden in quarantaine en dan maar hopen dan je de eerste bent als hij daaruit komt. Waarom zou je dit willen doorstaan?


http://serverwizards.nl --> servermanagement en internetfaciliteiten.
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nou ik ging opzeggen n.a.v. advies hiero.

En omdat ik geen contact kan krijgen bij hostnet.

Met geen mogelijkheid.

 

Begin de neiging te krijgen om een nieuwe naam te kiezen en ze zoeken het daar maar uit.

Is maar goed dat ik nog niet naar de kvk ben geweest.

 

P.s. ze kunnen hem bij de nieuwe provider niet koppelen, zonder die token.

En de token krijg ik niet zonder op te zeggen, zo ver ik begrijp.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Meestal is het juist andersom. Als de naam weg is, moet je de dienst nog apart opzeggen omdat deze anders (zonder naam) doorloopt.

 

Een goede domeinnaam is belangrijk als je online iets wilt doen. Tenzij je handelaar bent met 1000-en namen, is de prijs behoorlijk onbelangrijk (scheelt een paar euro per jaar) en zou je voor een goede partij met een degelijke geschiedenis moeten kiezen. Tenminste, zo denk ik erover. De hosting en domeinnaam branche is er één met veel cowboys en avonturiers.


http://serverwizards.nl --> servermanagement en internetfaciliteiten.
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Uit ervaring kan ik je alleen maar vertellen dat je het zo wel goed hebt gedaan en dat je binnen 24 uur de token per mail krijgt, anders gaan bellen. Heb er deze week nog meer dan 5 gedaan op dezelfde wijze. Ze hebben geen knop opvragen EPP, wat raar is uiteraard maar het is zo. Het lijkt dat ze dat middels dat selectie veld onder opzeggen filteren, dus daadwerkelijk opzeggingen verwerken ze anders als dat je selecteert dat je wilt verhuizen.

 

Nooit eerst opzeggen, altijd eerst verhuizen naar de gewenste provider en daarna pas opzeggen. Het kan goed gaan als je eerst opzegt en daarna verhuist, maar er zijn genoeg klungels die het alsnog voor je verpesten. Waarom zou je zo iets belangrijks dat zo weinig kost op het spel zetten.

 

Als de domeinnaam opgezegd wordt, valt hij in quarantaine. De originele deelnemer kan hem dan voor de originele houder reactiveren voor een hoop geld, of een andere deelnemer kan hem reactiveren voor nog meer geld. Doe je dat niet dan blijft het domein 3 maanden in quarantaine en dan maar hopen dan je de eerste bent als hij daaruit komt. Waarom zou je dit willen doorstaan?

 

Ik ben het er mee eens wat je stelt maar in dit geval wordt het opgelost door de opzegging in hun control panel. Geheel mee eens dat opzeggen niet de juiste stap is maar verhuizen noemen ze intern in hun tools dus een opzegging met verhuizing naar andere provider.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt djluc

Ik wacht maar af

Maar ze bellen lukt niet

Probeerde ik net weer ff

 

Ik ga nog wat anders doen

Sieraden fotograferen bijvoorbeeld

Inventaris inkopen

Mijn site header proberen om om te zetten naar een flashfilm

Er is letterlijk nog veel werk aan de winkel, wil ie over 6 weken een kickstart kunnen maken

 

Bedankt voor het meedenken

Wordt vervolgd

 

 

[edit]Je dubbelpost is verwijderd.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wauw, een teken van leven van Hostnet.

 

......................................................

 

Geachte mevrouw ......,

 

 

Hierbij bevestigen we dat de opzegging voor onderstaand(e) dienst(en) is verwerkt.

 

.........nl 2 jaar per 17-2-2013

 

 

In het geval u een domeinnaam heeft opgezegd en deze wilt verhuizen, ontvangt u binnen een dag per e-mail een token of autorisatiecode voor de volgende extensies: .nl, com, .net, .org, .info, .mobi, .biz, .name, .cc, .cn, .in, .me, .tv, .bz en .ws.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen en/ of opmerkingen hebt over de beëindiging, kunt u contact opnemen met de afdeling Sales: sales@hostnet.nl of 020-7500800.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hostnet bv

De Ruyterkade 6

1013 AA Amsterdam

tel.: 020-7500800

fax: 020-7500825

 

........................................................

 

Ik heb goede hoop....

Dat het alsnog goed komt....

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dit klopt met mijn verwachting, ik denk dat je die e-mail zo gaat krijgen, hier zie je ook dat je een EPP code ontvangt als je een opzegging doet en daarbij aangeeft dat je wilt verhuizen.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 138 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept