Hi, ik ga zeer binnenkort mijn webwinkel openen en ik ben al begonnen met hem te bouwen.
Alleen de url ziet er niet uit, vanzelfsprekend moet er een domeinnaam erop.
Ik had al langere tijd een domeinnaam in gedachte wat ik graag wou hebben en ik ging hem vastleggen, zodat hij niet ingepikt zou zijn als ik hem daadwerkelijk zou willen gebruiken.
Dat heb ik voordelig bij Hostnet.nl gedaan, 2.95 euro's per 2 jaar, geen geld dus, 6 euries voor een naam.
De registratie lijkt rond te zijn, de domein is in elk geval bezet en ik kreeg gisteren (na bijna een week) een factuur van 6 euries, wat ik betaald heb.
Een papieren contract van SIDN heb ik echter nooit ontvangen, iets wat wel ondertekend moest zijn de vorige keer dat ik een domein aanvroeg, inmiddels wat jaren geleden.
Misschien moet ik daarop wachten voordat ik enige aktie onderneem?
Nou beginnen de problemen.
Ik wil geen site bij hostnet hebben maar bij mijn webwinkel elders.
Er moet dus blijkbaar een verhuizing van de domein plaatsvinden.
Om de webwinkel met de domeinnaam te kunnen koppelen, hebben ze bij de winkelbedrijf een 'token' nodig van hostnet.
Ik weet alleen niet hoe ik daaraan moet komen.
Er bestaat een mogelijkheid op hun site om de dienst op te zeggen.
Ik weet alleen niet of dat de juiste manier is om een verhuizing in gang te zetten en aan die token te komen.
Geen idee.
Hostnet weigert om de telefoon aan te nemen.
Je krijgt alleen een band te horen dat ze het te druk hebben.
Mails antwoorden ze ook niet.
Voor mails is er een ticket systeem en mijn ticket staat nu anderhalf dag genegeerd bij hun.
Was het niet voor de feit dat ik die domeinnaam dolgraag wil hebben, zou ik gewoon een andere kiezen bij de provider van de webwinkel.
Enfin, deze situatie begint mij behoorlijk te irriteren zo langzaamerhand.
Dus iemand anders ervaring met Hostnet en of het verhuizen van een (NL) domeinnaam?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
netjunk55
netjunk55
Hi, ik ga zeer binnenkort mijn webwinkel openen en ik ben al begonnen met hem te bouwen.
Alleen de url ziet er niet uit, vanzelfsprekend moet er een domeinnaam erop.
Ik had al langere tijd een domeinnaam in gedachte wat ik graag wou hebben en ik ging hem vastleggen, zodat hij niet ingepikt zou zijn als ik hem daadwerkelijk zou willen gebruiken.
Dat heb ik voordelig bij Hostnet.nl gedaan, 2.95 euro's per 2 jaar, geen geld dus, 6 euries voor een naam.
De registratie lijkt rond te zijn, de domein is in elk geval bezet en ik kreeg gisteren (na bijna een week) een factuur van 6 euries, wat ik betaald heb.
Een papieren contract van SIDN heb ik echter nooit ontvangen, iets wat wel ondertekend moest zijn de vorige keer dat ik een domein aanvroeg, inmiddels wat jaren geleden.
Misschien moet ik daarop wachten voordat ik enige aktie onderneem?
Nou beginnen de problemen.
Ik wil geen site bij hostnet hebben maar bij mijn webwinkel elders.
Er moet dus blijkbaar een verhuizing van de domein plaatsvinden.
Om de webwinkel met de domeinnaam te kunnen koppelen, hebben ze bij de winkelbedrijf een 'token' nodig van hostnet.
Ik weet alleen niet hoe ik daaraan moet komen.
Er bestaat een mogelijkheid op hun site om de dienst op te zeggen.
Ik weet alleen niet of dat de juiste manier is om een verhuizing in gang te zetten en aan die token te komen.
Geen idee.
Hostnet weigert om de telefoon aan te nemen.
Je krijgt alleen een band te horen dat ze het te druk hebben.
Mails antwoorden ze ook niet.
Voor mails is er een ticket systeem en mijn ticket staat nu anderhalf dag genegeerd bij hun.
Was het niet voor de feit dat ik die domeinnaam dolgraag wil hebben, zou ik gewoon een andere kiezen bij de provider van de webwinkel.
Enfin, deze situatie begint mij behoorlijk te irriteren zo langzaamerhand.
Dus iemand anders ervaring met Hostnet en of het verhuizen van een (NL) domeinnaam?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30917-verhuizing-van-een-domeinnaam/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag