• 0

Internet winkel in Singapore met investeerders

Hoi iedereen,

 

Na enkele maanden hier rond te hebben gesnuffeld als gast heb ik nu toch een concrete vraag en heb me aangemeld.

 

Ik ben Max, 20 jaar oud en student.

 

Al rond een half jaar zit ik te werken aan een Internet winkel concept in Singapore. Veel ga ik er hier niet over vertellen, aangezien het irrelevant is voor de vraag.

 

Aldus mijn contact in Singapore die daar ook een Internet winkel heeft en de productie voor mijn Internet winkel gaat verzorgen, is het als Internet winkel niet nodig om je als business te registreren. Alle Internet winkels daar werken op persoonlijke rekening.

 

Nou kan ik prima in Singapore een rekening openen, en vanaf die rekening de winkel runnen. Maar, dan zit ik wel met Nederlandse belasting.

 

Deze constructie is nog lastiger, omdat ik het startkapitaal krijg van een investeerder die ik aandelen wil geven. Maar als het geen bedrijf is, is dit lastig.

 

Is het mogelijk om als Nederlandse cv te registreren, aangezien dat geen rechtspersoon is. En dan persoonlijk een bank rekening openen in Singapore, waaruit al de profit die daar uit komt door stroomt naar de Nederlandse rekening van de cv, waarna het verdeeld wordt over de aandeelhouders.

 

Ik hoop dat ik de situatie duidelijk heb kunnen schetsen.

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort constructies of ondernemen in Singapore die misschien advies heeft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aldus mijn contact in Singapore die daar ook een Internet winkel heeft en de productie voor mijn Internet winkel gaat verzorgen, is het als Internet winkel niet nodig om je als business te registreren. Alle Internet winkels daar werken op persoonlijke rekening.

 

 

Lijkt mij onwaarscheinlijk. Dus geen belasting betalen en heffingen enkel omdat je een bedrijf hebt dat via internet verkoopt?

 

Ik denk dat je ergens een vergissing maakt. Ik ken Singapore ook en mij is van bovenstaande niets bekend.

 

Misschien is er een minimum grens maar je kan echt niet exporteren en facturen maken etc zonder echt bedrijf te hebben. Zelfs al zou het kunnen moet je je afvragen of je dat wel wilt. Ik denk dat geen bedrijf hebben niet in jouw voordeel zal uitpakken ook al lijkt het in beginne op het bieden van enkel voordelen.

Link naar reactie
  • 0

Hey Paul,

 

dank voor de snelle reactie. De internet winkel gaat niet exporteren of importeren, alles gebeurt binnen Singapore. De spullen worden gekocht, en verkocht in Singapore. Het enige wat over en weer gaat tussen Nederland is geld en per product dat ik verkoop een exemplaar.

 

Met die belastingen zit ik dus ook, want als je in Singapore mag dit blijkbaar gewoon en kan je alles opgeven als personal income. Maar ik vraag me af of dit als buitenlander ook gewoon kan.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga vanuit Nederland geen producten daarnaartoe verzenden. Sorry voor de onduidelijkheid.

 

Van elk product wat er in Singapore verkocht zal worden, gaat er een naar Nederland om gebruikt te worden in het marketing materiaal. Het marketing materiaal wordt namelijk in Nederland gemaakt. De producten die naar Nederland gaan zullen dus niet voor de verkoop gebruikt worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij mag dit niet zo maar en moet je een work permit hebben. Toen ik in SG gewerkt heb, voor een NL bedrijf met een NL contract en NL salaris moest ik zelfs een work permit hebben om daar mijn werkzaamheden uit te voeren. Aangezien je dan een work permit wilt aanvragen zonder een bedrijf waar je in dienst bent, maar met een eigen bedrijf zitten er weer extra haken en ogen aan.

 

Maar eh, waarom Singapore? Er lopen daar 4,5 m. mensen rond die allemaal als enige doel in het leven geld verdienen hebben. Die zijn daar dan ook dag en nacht mee bezig. Alle business die ik daar beter heb leren kennen werken met marges waar je als Nederlander niet vrolijk van wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.