Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Robbert08

'Bel me terug' script

Recommended Posts

Via je e-mail het terugbelbericht ontvangen is inderdaad via een paar regels php te doen. Zo heb ik het zelf ook gedaan, maar dan in asp.net. Via de push-functie (van in mijn geval Blackberry, maar er zijn bijvoorbeeld ook apps met push-functie voor Androids) werkt dat goed.

De vraag waar ik mee zat, was welke gegevens meegestuurd moeten worden. Alleen het telefoonnummer of ook andere?

Uitgangspunt hierbij is dat webformulieren zo weinig mogelijk velden mogen omvatten om de drempel om in te vullen zo laag mogelijk te houden. Uiteindelijk hield ik drie velden over:

1. naam (voor het geval kind, collega, secretaresse enz. opneemt)

2. telefoonnummer

3. gewenst moment van terugbellen (optioneel, niet invullen = direct teruggebeld worden)

In een eerdere opzet vroeg ik ook naar het e-mailadres, want stel voor dat iemand een verkeerd cijfer invult bij het telefoonnummer. Dan verlies ik mogelijk een klant. De kans dat iemand zijn telefoonnummer verkeerd opstuurt, is echter maar bijzonder klein, omdat iemand juist in deze gevallen goed checkt of het telefoonnummer goed is ingevuld. De noodzakelijke laagdrempeligheid (een invulveld minder) heeft het in dit geval gewonnen.

]

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga is verder zoeken hoe ik dit ga doen. Zijn er mensen die bepaalde scipts aanraden en waar ik deze kan vinden?

Misschien nog mensen met tips en misschien een discussie over zaken zoals hoe je het invulformulier zo goed mogelijk maakt

Ik ben benieuwd

In het pakket dat je gebruikt kun je een extra pagina aanmaken warin je een formulier opneemt met de benodigde velden;

bijvoorbeeld "naam", "telefoonnummer", "voorkeurstijdsti voor terugbellen" en "vraag/opmerking".

Ook zijn er inderdaad verschillende scripts die je hierin kunt opnemen.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Wat wil je nou? Dat je dan een mailtje krijgt of een SMS?

Een mailtje is een kwestie van een invoerveld maken met daaraan gekoppeld een stukje PHP met daarin de mail() functie.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.