• 0

designbedrijfje opzetten, veel werk?

Hoi,

 

Ik ben van plan om met een vriend in de avonduren wat bij te verdienen met webdesign. Het is niet even een los idee dat zomaar komt aanwaaien, we hebben er wel goed over nagedacht.

 

Maar komt er nu echt veel bij kijken om een bedrijfje op te zetten? Veel administratie etc. zullen we niet hebben. We hoeven er ook niet van te leven.

 

Is een inschrijving bij de kvk genoeg?

 

Misschien allemaal makkelijke vragen, maar ik heb nog niet echt goeie info kunnen vinden. Misschien weten jullie ook enkele relevante websites.

 

In ieder geval alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben nu twee maanden bezig met m'n eigen ontwerpbedrijf. Ook in de avonduren.

In principe komt er niet veel bij kijken.

Inderdaad inschrijven bij de Kvk en een btw-nummer aanvragen bij de Belastingdienst.

Administratie is niet echt veel werk. Ik zou wel een eenvoudig boekhoudprogramma aanschaffen. Op Higherlevel zijn verschillende topics over goede pakketten.

 

Verder de aanschaf van pc's, software, enz. en je kunt aan de slag.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0
Verder de aanschaf van pc's, software, enz. en je kunt aan de slag.

 

volgens mij hebben startende ondernemers in webdesign vaak al de apparatuur en software staan, omdat dergelijke bedrijven vaak uit hobby ontstaan. en aangezien zuinigheid een goede eigenschap is, kan je ook overwegen je computer e.d. in de zaak te brengen. het voordeel hiervan is dat het je niets "kost", maar dat je de afschrijving wel mag aftrekken van je omzet en dus minder belasting betaald.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Het valt dus allemaal best mee. En inderdaad is pc en software aanwezig. De webdesign markt lijkt verzadigd, maar er zijn klanten genoeg te vinden zo blijkt uit ervaring. Vandaar ook het idee om ipv zwart werk een klein bedrijfje te starten.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Het valt dus allemaal best mee. En inderdaad is pc en software aanwezig. De webdesign markt lijkt verzadigd, maar er zijn klanten genoeg te vinden zo blijkt uit ervaring. Vandaar ook het idee om ipv zwart werk een klein bedrijfje te starten.

 

 

Inderdaad, mijn bedrijf bestaat nu ongeveer een jaar, en het gaat best goed. Veel heb je niet nodig, viel mij in ieder geval achteraf allemaal reuze mee.

 

Succes!

 

Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Het valt dus allemaal best mee. En inderdaad is pc en software aanwezig. De webdesign markt lijkt verzadigd, maar er zijn klanten genoeg te vinden zo blijkt uit ervaring. Vandaar ook het idee om ipv zwart werk een klein bedrijfje te starten.

 

Verzadigd zou ik ook niet meteen zeggen, uit ervaring weet ik dat er best klandizie is.

 

Het is gewoon een hele grote markt.. er zijn ontelbaar veel aanbieders, maar ook gigantisch veel klanten. Vrijwel ieder bedrijf is een potentiele klant voor een website.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Het valt dus allemaal best mee. En inderdaad is pc en software aanwezig. De webdesign markt lijkt verzadigd, maar er zijn klanten genoeg te vinden zo blijkt uit ervaring. Vandaar ook het idee om ipv zwart werk een klein bedrijfje te starten.

 

 

Inderdaad, mijn bedrijf bestaat nu ongeveer een jaar, en het gaat best goed. Veel heb je niet nodig, viel mij in ieder geval achteraf allemaal reuze mee.

 

Succes!

 

Victor. 8)

 

 

Waar heb jij je informatie vandaan gehaald? En wat is je homepage, of is dat spammen hier? ;).

Link naar reactie
  • 0

Nog steeds is het veel werk hoor. Die eerste klanten via familie of vrienden gaan vaak goed. Maar wat doe je dan? Daarna heb je misschien wel een hostingserver aangeschaft, dure apparatuur in huis en kosten maar opeens geen werk meer. Wat doe je dan? Juist dan merk je wel dat er veel concurrentie is! Wat doe je na een harddisk crash? Kan iedereen opeens gebeuren....

 

Een ander bedrijfje opstarten kan nog lastiger zijn daar niet van... Ook een brave werknemer zijn is lastig! Doen wat je leuk vind blijft de beste keuze als je het mij vraagt!

Link naar reactie
  • 0

 

Waar heb jij je informatie vandaan gehaald? En wat is je homepage, of is dat spammen hier? ;).

 

Vooral op Internet gezocht. Ik kende toen dit forum namelijk ook nog niet. Site van Kamer van Koophandel bevat veel nuttige informatie, evenals de website van de Belastingdienst.

 

Mijn site is inderdaad via het wereldbolletje te bekijken, of gewoon daar >> klikken: Yourcom Online

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Nog steeds is het veel werk hoor. Die eerste klanten via familie of vrienden gaan vaak goed. Maar wat doe je dan? Daarna heb je misschien wel een hostingserver aangeschaft, dure apparatuur in huis en kosten maar opeens geen werk meer. Wat doe je dan? Juist dan merk je wel dat er veel concurrentie is! Wat doe je na een harddisk crash? Kan iedereen opeens gebeuren....

 

Een ander bedrijfje opstarten kan nog lastiger zijn daar niet van... Ook een brave werknemer zijn is lastig! Doen wat je leuk vind blijft de beste keuze als je het mij vraagt!

 

Volgens mij denk je veel te moeilijk. Echt veel heb je niet nodig en hosting gaat via een ander bedrijf, waar ik mee samenwerk.

Na je eerste opdracht investeer je in een zip drive, en back-up je al je bestanden elke week. Eventuele crash is dan ook geen probleem meer.

 

Continu op zoek blijven naar klanten is belangrijk, evenals zoveel mogelijk werk krijgen van één klant. Biedt dan bijvoorbeeld een onderhoudscontract aan, zo komt er elke maand wat abonnementsgeld binnen.

 

En ach, niemand zegt dat ondernemen makkelijk is. ;)

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

bedankt. victor zit een beetje op de lijn van mijn denken :). hosting extern, onderhouds contracten etc. En het is maar voor erbij. We hebben geen haast, geen geld gebrek enzo. Het is gewoon omdat we het zelf leuk vinden om te doen en omdat het aantrekkelijker en uitdagender is. :).

Link naar reactie
  • 0

bedankt. victor zit een beetje op de lijn van mijn denken :). hosting extern, onderhouds contracten etc. En het is maar voor erbij. We hebben geen haast, geen geld gebrek enzo. Het is gewoon omdat we het zelf leuk vinden om te doen en omdat het aantrekkelijker en uitdagender is. :).

 

Eén tip van een oude zeurkous: Het maakt niet uit wat je doet, als je het maar goed doet.

 

Een bedrijfsactiviteit voor "erbij" lijkt aardig, maar als je klanten aandacht nodig hebben moet je wél in de gelegenheid zijn die te geven. Anders wordt zo'n activiteit een drama voor jouw, voor je klanten en voor je leveranciers. Daar schiet niemand iets mee op.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

bedankt, ook dat is een goede tip. Zeker iets om in gedachte te houden. We zijn ook van plan om afspraken te maken met de klant, zodat ze begrijpen dat we niet 24 uur per dag beschikbaar zijn.

 

Greetz G.

 

Wat wel een probleem gaat geven is denk ik, wat als nieuwe klanten willen bellen? Dan is er niemand om de telefoon aan te nemen aangezien je dan werkt? Als klanten je kennen kan je het wel uitleggen maar niet denk ik als iemand gewoon belt voor informatie.. ???

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wat informatie brochures bij de kvk besteld.

 

Nu moeten we nog na gaan denken over een nv, bv of eenmanszaak. Welke bedrijfsvorm hebben jullie gekozen?

 

En een bedrijfsnaam nog natuurlijk :). Die 'hebben' we al. Althans de domeinnaam. In nederland is er nog geen bedrijf met deze naam. Maakt het uit dat er in het buitenland bedrijfjes of projecten met deze naam geregistreerd staan?

Link naar reactie
  • 0

Qua bedrijfsvorm zijn er eigenlijk maar 2 reeele en praktische mogelijkheden als klein bedrijf: BV of eenmanszaak/VOF.

 

Waarschijnlijk zul je om fiscale motieven kiezen voor de eenmanszaak, zoals vrijwel iedere starter doet. Een BV is interessant als je grote risicos loopt en je je persoonlijk wilt beschermen daartegen. Een BV is ook interessant als je veel winst maakt, maar onder 50.000 per jaar sowieso fiscaal onvoordelig.

 

Een NV lijkt me vanwege de oprichtingskosten en administratieve verplichtingen sowieso geen optie.

 

Er zijn diverse topics te vinden over deze keuze.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wat informatie brochures bij de kvk besteld.

 

Nu moeten we nog na gaan denken over een nv, bv of eenmanszaak. Welke bedrijfsvorm hebben jullie gekozen?

 

En een bedrijfsnaam nog natuurlijk :). Die 'hebben' we al. Althans de domeinnaam. In nederland is er nog geen bedrijf met deze naam. Maakt het uit dat er in het buitenland bedrijfjes of projecten met deze naam geregistreerd staan?

 

Ik heb een eenmanszaak, is voor starters (vooral in jouw geval) denk ik ook het beste om mee te starten.

 

Ik denk het niet, omdat het niet in Nederland is. Behalve als je Coca Cola International wilt vastleggen, ;D maar dat zou ook helemaal nooit kunnen.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.