Voor mijn nieuw op te richten onderneming ben ik met een investeerder bezig.
Hij is bereid €20.000 te investeren in mijn bedrijf zodat ik eindelijk van start kan gaan.
Op dit moment zijn we bezig hiervoor het contract op te stellen met behulp van voorbeelden van de belastingdienst en de bank. Alleen kom ik niet helemaal uit het stukje rente.
Om in aanmerking te komen voor de fiscale voordelen zeggen ze op de ene website dat de rente minimaal de marktrente moet zijn en volgens andere website maximaal de wettelijke rente. Zijn dit twee verschillende dingen? En wat zijn de percentages hiervan?
We willen een vaste rente afspreken gedurende de looptijd van 5 jaar, namelijk 5%. Valt dit percentage binnen de voorwaarden van de zogenaamde Tante Agaath lening?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maaike S
Maaike S
Voor mijn nieuw op te richten onderneming ben ik met een investeerder bezig.
Hij is bereid €20.000 te investeren in mijn bedrijf zodat ik eindelijk van start kan gaan.
Op dit moment zijn we bezig hiervoor het contract op te stellen met behulp van voorbeelden van de belastingdienst en de bank. Alleen kom ik niet helemaal uit het stukje rente.
Om in aanmerking te komen voor de fiscale voordelen zeggen ze op de ene website dat de rente minimaal de marktrente moet zijn en volgens andere website maximaal de wettelijke rente. Zijn dit twee verschillende dingen? En wat zijn de percentages hiervan?
We willen een vaste rente afspreken gedurende de looptijd van 5 jaar, namelijk 5%. Valt dit percentage binnen de voorwaarden van de zogenaamde Tante Agaath lening?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Maaike
Druk bezig mijn eigen bedrijfje op te zetten...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31156-durfkapitaal-marktrente-wettelijke-rente/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag