• 0

Bedrijfsoprichting in 1 of 2 stappen?

Ik ben samen met een business partner bezig met de oprichting van onze eigen management BV's, een tussenholding met daaronder twee werkmaatschappijen. We moeten flink haast maken want beide werkmaatschappijen beginnen binnen 4 weken al business te draaien.

 

Er zijn een 4-tal investeerders die mee willen doen en naar ik schat 20-30 van de aandelen van de tussenholding zullen krijgen. Mijn business partner en ik zullen beide een gelijk aandeel in de holding krijgen.

 

Om tijd te winnen overweeg ik nu om als eerste te gaan oprichten zonder de investeerders, dus in een 50-50 setting, om daarna pas nieuwe aandelen te gaan uitgeven en te verkopen. Een 2-stappen plan dus.

Voordeel daarvan is, dat de WBV's snel in business kunnen en dat ik wat meer tijd kan nemen om de details van de participatieovereenkomst met de investeerders in te vullen. We kunnen ongeveer 4 maanden op eigen kracht draaien, daarna is een kapitaalinjectie geboden.

Nadeel is uiteraard dat de kosten bij de accountant en notaris wat hoger zullen uitvallen.

 

Het alternatief is uiteraard een wat tijdrovender 1-stap plan: waarbij we alles uitwerken en in één keer oprichten.

 

Mijn vraag is: wat zouden jullie me aanbevelen en maak ik op deze manier heel veel extra kosten?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Joost,

 

Dank je voor je bericht. Een verdubbeling, daar schrik ik toch wel van. Even voor mijn beeld: We richten nu dus met z'n 2en 5 BV's op voor X kosten. Gaan we daarna bij een uitgifte van nieuwe aandelen van één BV nog een keer X betalen?

Hoor graag van je.

 

Wederom mijn dank.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.