• 0

Verhuren winkelpand aan eigen VOF?

Beste mensen,

 

Met een compagnon start ik een winkel. De winkel waarin wij ons willen vestigen is bij mijn compagnon in bezit, de huidige huurder betaalt maandelijks de huur en wordt belast in box 3. De huurder gaat er nu uit.

 

De huurinkomsten zijn voor mijn compagnon een onbelaste bron van inkomsten en dat willen wij uiteraard graag in stand houden ;)

 

Zoals ik in dit forum heb gelezen is verhuur aan je eigen eenmanszaak niet mogelijk. Hij zou de winkel misschien aan mij kunnen verhuren, maar mag dat ook als wij een VOF hebben? De Terbeschikkingsregeling biedt geen mogelijkheden voor een BV lijkt het omdat box 3 dan niet meer van toepassing is.

 

Wij hebben ons nog niet bij de KvK ingeschreven omdat dit een prangende vraag is die we eerst beantwoord moeten hebben.

 

Help, heeft iemand voor mij een helder antwoord hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

 

Groet,

 

Patrick

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helemaal met Odeon eens, ik zie zo geen mogelijkheden om het pand door jullie te laten gebruikten en de huuropbrengsten in box 3 te laten vallen. Voor jouw partner is het vermoed ik veel rendabeler om de winkel aan derden te blijven verhuren (dan blijft de winkel in box 3 en zijn de huurpenningen onbelast). De VOF kan zou dan op zoek moeten gaan naar een andere bedrijfsruimte.

 

Maar deze afweging is veel te complex om hier op HL uit te werken. Neem een fiscalist / adviseur in de arm die op basis van de concrete situatie een berekening kan maken wat de meest gunstige situatie is. Houd er rekening mee dat de fiscaal meest gunstige situatie voor jouw zakenpartner wel eens veel minder gunstig zou kunnen uitpakken voor de VOF.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.