Jump to content

m1155

Super Senior
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hallo, Ik ben gevraagd toe te treden tot een startende onderneming (toeleverancier in de bouw) waarvoor een nieuwe BV zal worden opgericht en beide 50% eigenaar zijn. De compagnon en ik behouden beide onze eigen werkzaamheden, in mijn geval een eenmanszaak met nagenoeg dezelfde activiteiten, mijn inbreng is arbeid en kennis. Vraag 1 is of dit belastingtechnisch zal worden geaccepteerd vanwege de aftrekposten in een eenmanszaak. Vraag 2 is hoe zit het met de aansprakelijkheid, stel de BV gaat op de fles, is mijn eenmanszaak en prive vermogen (pand, huis, etc) veilig. Vraag 3 Als mijn eenmanszaak ook een BV word (wat wel in de planning zit) Is deze bij een faillissement van de 2e BV veilig. Ik kan me voorstellen dat een curator zou kunnen stellen dat er werk of vermogen in mijn eenmanszaak/bv is gegaan. Zijn er nog andere zaken waar rekening mee moet worden gehouden. Ik dacht zelf misschien een optie om alleen aandeelhouder (dan geen loon?) te zijn maar weet niet of dat kan en wat dan de aansprakelijkheid is als eigenaar failliet zou gaan.
  2. Inderdaad heeft dit vaak te maken met prive onttrekking. Niet 100% zeker maar misschien kunnen anderen dit bevestigen is dat een berekening tussen eigen vermogen, winst en prive ontrekking
  3. Ik snap de verwarring. Eerder werd gevraagd, zakelijk of hypothecair.
  4. Het betreft een persoonlijke lening voor aankoop van een bedrijfspand dat momenteel niet bedrijfsmatig word gebruikt.
  5. De verkoopwaarde en leenbedrag zullen niet ver van elkaar verschillen. Het is een zakelijke lening. Mijn vraag heeft meer betrekking op hoe de betaling geschied omdat het geld eigenlijk "vast zit".
  6. Ik heb mijn zus een bedrag geleend zodat ze een bedrijfspand kon kopen. Nu wil ze het verkopen en ik het wil het kopen. Hoe gaat dit in zijn werk. Ze heeft nu niet de middelen om de lening eerst terug te betalen en ik heb niet de middelen om het te kopen zonder dat de lening is afgelost.
  7. weet niet zeker of dit onderwerp hier past/mag ? Stel ik koop een woning met daaraan een bedrijfsruimte, dat dienst doet als garage/schuur (geen bedrijf), mag ik dit dan meetellen in de aangifte onder eigen woning? of moet ik dit als bedrijfsruimte blijven zien en opgeven in box3 ?
  8. Bij het invullen van het C Biljet 2015 mis ik de kolom spaartegoeden waar deze in voorgaande jaren wel vermeld waren. Onroerende zaken zoals 2e woning of overig kan wel worden vermeld. Kan er ook niets over vinden... Het enige wat ik kan bedenken is dat de belastingdienst deze gegevens al heeft en intern verwerkt na het ontvangen van de aangifte.
  9. Hallo, Ik woon in Belgie en heb in Nederland een bedrijf plus wat onroerend goed, deels prive, deels in gebruik voor m'n bedrijf. (aangifte inkomsten in NL en nl belastingplichtig) Enkele maanden geleden kreeg ik van de belgische fiscus wat vragen omdat de systemen van NL en BE gekoppeld zijn. (waarom ze dan moesten vragen weet ik niet...) Ik moest de WOZ waarde van het pand doorgeven en er werd gevraagd naar de verhuurwaarde of een schatting daarvan. Nu blijkt dat daarover belasting geheven gaat worden (+ boete 10% omdat ik het niet op heb gegeven). Het vreemde vind ik dat ik in NL vermogensbelasting over het bezit betaal + woz belasting. Nu moet ook nog belasting in belgie gaan betalen. (bedrag/percentage weet ik nog niet). Ik kan nergens iets vinden of dit wel de juiste benadering is...
  10. De machineonderdelen zijn alleen bruikbaar voor producten van een leverancier, deze is failliet. Voor de huidige leverancier hebben we deze onderdelen weer opnieuw moeten aanschaffen en komen ook weer op de afschijvingstabel.
  11. Door omstandigheden is een machine onderdeel op onze afschrijvingstabel na 1 jaar compleet waardeloos geworden terwijl we normaal nog 9 jaar zouden moeten afschrijven. Hoe hier mee om te gaan ?
  12. Factuur 05-02-2015 Beste, Bij deze wil u laten weten dat wij 1: geen kopieen maken van door op uw factuur aangegeven voorwerpen. 2: geen facturen betalen van bedrijven of instellingen waarvoor wij geen opdracht, werkbon of contract hebben. Wij zullen de kosten dan ook niet voldoen. Indien u van mening bent dat wij de bedragen verschuldigd zijn vragen wij u verdere correspondentie met onze advocaat te voeren: **** Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Hoogachtend, m1155 Reprorecht: Bedankt voor uw reactie. U hebt aangegeven geen papieren of digitale kopieën te maken van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Wij gaan ervan uit dat u onderstaande verklaring hiermee aanvaardt. Verklaring dat u geen kopieën maakt Door het aangeven van de verklaring 'geen gebruik', bevestig ik namens het rechtsgeldig door mij vertegenwoordigde bedrijf, ten behoeve van Stichting Reprorecht, statutair gevestigd te Hoofddorp en kantoorhoudende aan de Kruisweg 793-795 (2132 NG) te Hoofddorp: 1. Dat binnen het bovenvermelde bedrijf geen reprografische verveelvoudigingen worden gemaakt zoals bedoeld in artikel 16h Auteurswet. 2. Dat het bovenvermelde bedrijf ervoor kiest om geen licentie met Stichting Reprorecht af te sluiten voor analoog en digitaal bedrijfsmatig kopiëren. 3. Dat het bovenvermelde bedrijf derhalve volledig aansprakelijk is ten aanzien van eventuele claims van of namens tekstauteurs, uitgevers en beeldmakers of hun rechtverkrijgenden in verband met openbaarmakingen en verveelvoudigingen van artikelen uit kranten, tijdschriften en soortgelijke uitgaven, alsmede de digitale representaties daarvan, waaronder websites van uitgeverijen, en kleine gedeeltes uit (digitale) boeken, waarvoor niet de vereiste voorafgaande toestemming is verkregen. Alleen als u binnen uw bedrijf geen enkele kopie van auteursrechtelijk beschermd materiaal maakt, niet op papier en niet digitaal, hoeft u geen reprorechtvergoeding te voldoen. U ontvangt een creditfactuur van ons. U zult voorlopig geen vervolgfacturen meer ontvangen. Vragen of wijzigingen? Op onze website vindt u de antwoorden op een groot aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stelt u hem hier dan gerust. Ook kunt u zelf uw bedrijfsgegevens aanpassen, zodat wij steeds over de meest actuele informatie beschikken. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Stichting Reprorecht
  13. Herinnering gekregen, mailtje gestuurd dat we niet gaan betalen vanwege bla bla bla.
  14. Onze bedrijfsbus word regelmatig gevraagd voor het bekende verhuizing-kje of ritje naar Ikea. Ik sla dit altijd af ivm de km registratie en bijtellings gevaar. Kan ik deze personen de bus verhuren en factuur sturen ? Dan kunnen ze toch gewoon prive rijden?
  15. Tonsmeier in Hoxter Je kan ook Handels Onderneming (Arend) Zweers een contacten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept