• 0

modelbescherming geschonden?

Ik kom net tijdens het googlen een nieuw product tegen, wat wel heel erg veel lijkt op de designs die ik zelf op de markt heb gezet.

Voor mijn eigen producten heb ik europese modelbescherming aangevraagd. Nu zijn er bij het nieuwe model wat details veranderd, maar de basis van dit nieuwe product en de vorm is zo goed als gelijk.

 

Een pikant detail is dat dit product door een van mijn klanten op de markt is gezet.

 

Ik wil nu onderzoeken of er juridische stappen ondernomen kunnen worden, maar dit wil ik op een gefundeerde basis doen.

Nu kan ik contact opnemen met een octrooibureau, maar wellicht zijn er deskundigen aanwezig die een blik willen werpen op de producten.

Of heeft er iemand een andere suggestie? Ik wil graag eerst weten waar ik sta alvorens contact op te nemen met de klant.

 

Ik zet de beide modellen hier liever niet op de site, maar vind het geen enkel probleem om ze te pm-en.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Karin, ik denk dat je je eerst heel goed moet informeren, zodat je weet hoe je ervoor staat en dan meteen een ferm gesprek aangaan met die klant. Zorg er dan ook meteen voor dat hij jou niet onderschat en dat je echt wel in staat bent om voor de nodige maatregelen te zorgen als hij zijn product niet meteen van de markt af haalt.

Link naar reactie
  • 0

Peter, bedankt voor je reactie.

Ik wil ook eerst het een en ander helder alvorens ik naar de klant stap. Ik denk hierbij zeker in mijn recht te staan en vind het ook echt ronduit schandalig dat een klant waar ik al geruime tijd mijn producten aan lever (inclusief het betreffende model) dit doet.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nu onderzoeken of er juridische stappen ondernomen kunnen worden, maar dit wil ik op een gefundeerde basis doen.

Nu kan ik contact opnemen met een octrooibureau, maar wellicht zijn er deskundigen aanwezig die een blik willen werpen op de producten.

 

Niet lullig bedoeld, maar had de volgorde niet beter andersom kunnen zijn?

Link naar reactie
  • 0

 

Niet lullig bedoeld, maar had de volgorde niet beter andersom kunnen zijn?

 

Wat bedoel je precies? Ik heb mijn modellen reeds gedeponeerd.

En bedoel in mijn post dan eigenlijk een soort van octrooibureau of andere deskundige die ook advies kan geven bij dit soort problemen.

Of begrijp ik jouw vraag nu niet goed?

Link naar reactie
  • 0

 

Niet lullig bedoeld, maar had de volgorde niet beter andersom kunnen zijn?

 

Wat bedoel je precies? Ik heb mijn modellen reeds gedeponeerd.

En bedoel in mijn post dan eigenlijk een soort van octrooibureau of andere deskundige die ook advies kan geven bij dit soort problemen.

Of begrijp ik jouw vraag nu niet goed?

 

Nee sorry, mijn fout. Ik las over de zin heen dat je al had gedeponeerd. :-[

Een octrooibureau kan achteraf niet zoveel doen, vrees ik. Maar met rechten sta je..... iets beter in je recht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.