• 0

Aangifte Inkomstenbelasting Zorgverzekeringswet

Hoi,

 

Ik ben bezig met mijn inkomstenbelasting voor ondernemers 2010. Ik heb haast alles kunnen invullen maar stuit op een vraag die ik niet kan beantwoorden.

 

nl. het gedeelte zorgverzekeringswet: Is het totale loon zorgverzekeringswet op uw jaaropgave hoger dan €33,188? ja/nee

Bij meer uitleg vind ik alleen info over loondienst/werkgever etc.

 

Ik ben niet in loondienst en heb geen jaaropgave van een werkgever. Hoe moet ik dit invullen of moet ik dit leeg laten?

Ik heb al 2 keer naar de belastingdienst gebeld en blijkbaar weten ze het zelf ook niet zo goed. 1e keer werd ik 3 keer doorverbonden en toen wisten ze het nog niet, ze wilden me nog een keer doorverbinden maar ik had toen geen tijd om nog eens 10 minuten te wachten dus vandaag weer gebeld en daar wist de fiscale afdeling het niet ik zou weer doorverbonden worden maar de wachtijd was 30 min. Probeer het later nog een keer.

 

Weet iemand hier wat ik moet invullen? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Totoro,

 

Als je geen andere inkomsten hebt moet je als antwoord NEE invullen. Het programma gaat dan over jouw inkomsten uit onderneming uitrekenen hoe hoog de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringsweg moet worden. Over jouw belastbaar inkomen dan deze premie berekend. Dit is een premie die iedereen in Nederland met een inkomen moet betalen.

 

De reden dat de vraag gesteld wordt ligt in het feit dat er maar tot een bedrag van € 33.188,00 premie geheven wordt, het meerdere is vrij. Dus als je € 20.000,00 in loondienst verdient heeft is daar al door de werkgever als premie over afgedragen. Als je € 50.000,00 winst gedraaid hebt, hoef je dus maar over (€ 33.188,00 - € 20.000,00 =) € 12.188,00 premie betaald te worden.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dag Dennis,

 

Bedankt voor je hulp.

Dus als ik geen andere inkomsten naast mijn onderneming heb moet altijd nee invullen? Mijn winst is ook lager dan € 33.188

Bij de 2e vraag: loon zorgverzekeringswet moet ik gewoon de winst van 2010 invullen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken het programma van de Belastingdienst niet, maar over de winst wordt de premie berekend. Ergens moet je dus aangeven over welk bedrag de premie berekent moet worden (dit gebeurt over je winst uit onderneming), en loon lijkt mij daar een hele mooie plek voor ;D

 

Je kunt het vrij eenvoudig controleren: als je daar niets invult en je klikt verder en de te betalen premie is nihil dan gaat er iets verkeerd.

 

Succes!

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Totoro, doelt op de informatieve gegevens. Dat gevraagd wordt om te noteren vanuit de jaaropgaven bij loondienst.

Een uitzondering is winst door visserij. Wellicht door een ander percentage voor berekening.

 

Het programma rekent wel degelijk de zorgverzekering over de opgegeven winst.

 

Link naar reactie
  • 0

Ah, sorry. Ik begrijp wat je bedoelt. In dat geval moet je dus bij vraag twee helemaal niets invullen zodat het programma over de hele winst de premie berekent. Mijn verontschuldigingen voor het ongemak - en heel scherp gezien van jou, Brood!

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Oeps, ik had al de winst ingevuld en op akkoord geklikt. Ik kan deze vraag niet meer onbeantwoord laten.

Kan ik dan nog de vraag beantwoorden met nee en de volgende vraag: Loon zorgverzekeringswet €0 invullen?

 

De belastingdienst is nu telefonisch helemaal niet meer bereikbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.