• 0

moet wie in buitenland woont btw betalen voor abonnement (digitaal)krant?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Da's waar Peter, maar daarmee is de vraag nog niet zo simpel te beantwoorden, althans, niet door mij.

Met de invulhulp kom ik een eind, zie http://www.belastingdienst.nl/reken/diensten_in_en_uit_het_buitenland/

maar dan moet je wel weten of zo'n digitale krant onder informatieverschaffing valt, of het een elektronische dienst is, etc.

Ik kom, na invulling, uit op: belast in het land van de afnemer. Dat zou betekenen dat BDU het dus fout doet, maar het zichzelf wel makkelijk maakt.

Of maak ik nu een (invul)fout?

groet,

John

• 0

Ja, het is niet eenvoudig John,

Dus: Als BDU dit schema doorlopen hebben, dan zijn zij kennelijk van oordeel dat hun diensten onder 'informatieverschaffing' vallen en niet 'elektronische diensten'.

Nou, hebben zij daar gelijk in? Dat kan ik niet beantwoorden. En persoonlijk denk ik dat niemand hier dat zo met stelligheid kan beantwoorden (zij hebben daar dacht ik hele dure accountants rondlopen, die daar ook vast naar gekeken hebben).

En stel dat iemand vindt dat zij ongelijk hebben. Wat gaat die persoon dan doen?

Tegen TS zeggen 'Nee, je moet geen BTW aan BDU betalen!'?

Persoonlijk denk ik dat TS kan kiezen uit:

- Een abonnement nemen en betalen.

- Geen abonnement nemen.

By the way: Is dit wel een ondernemersvraag?

Of je wel of niet bij je online-krant moet reclameren over de prijs omdat je in het buitenland woont...

Peter

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar