• 0

door niet ontbinden van huurcontract, faillissement of wsnp

ik heb een eenmanszaak met behulp van een bbz- lening geopend 2,5 jaar geleden. Tot mijn spijt is het me niet gelukt om het bedrijf draaiende te houden. Nou heb ik besloten om mijn bedrijf te beeindigen voordat ik alleen maar meer in de problemen kom. Nou heb ik een probleem en dat is dat de huurbaas mijn contract niet wilt ontbinden. Dit denk ik ook vanwege het feit dat ze het niet meer makkelijk kan verhuren weer. Nu wilt ze er een wooncomplex van maken en mij huurders laten zoeken, wanneer dit gelukt is zal ze het contract ontbinden tegen nader bepalen condities zoals verbouwingskosten en oplevering oa. Ik heb haar weer een ander voorstel gedaan en dat is dat ik de achterstand van de huur betaal en dat ze de borgsom mag behouden en of ze dan het contract wilt ontbinden. Want ja ik heb echter niks meer om te geven. Ik heb vanuit een bijstand een bedrijf opgestart, dus het is niet zo dat ik nog een eigenvermogen, koop of iets dergelijks heb. Dus door haar zou ik waarschijnlijk faillissement of schuldsanering moeten aanvragen omdat zij echt tot het laatste cent van mij wilt hebben. Bij de rest van de contracten ben ik er goed uitgekomen.

Wat kan ik het beste doen? Faillissement of schuldsanering? Want mijn gevoel zegt sowieso dat zij tot het bittere eind doorgaat omdat ze met de rest niet mee ingaat. Want na mijn bedrijf ga ik weer de WWB in.

Ik zou graag een beetje adviezen willen hebben, want ik kom er zelf niet uit en rechtsbijstand en dergelijke zeggen dat ze wel in haar recht zit en willen verder niks over faillisement zeggen, ook heel vaag trouwens.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.