• 0

Krediet bij kredietverzekeraar bij begin bedrijf.

Beste forum leden,

 

Eerst een kleine intro.

Ik ben bezig om mijn eigen zaak op te starten.

Nu hoef ik niet naar de bank om hier voor geld te lenen, en kan ik eigenvermogen aanspreken om dit op te starten.

En heb ik geld achter de hand om mijn eerste deals mee te kunnen financieren.

 

Nu heb ik de vraag als ik bij veel toekomstige leveranciers op krediet wil gaan kopen, of een krediet verkerings maatschappij dan wel krediet gaat geven bij een nieuw bedrijf. Weten jullie waar je aan moet voldoen als startende onderneming?

Of kan ik deze vraag het beste stellen bij een krediet maatschappij zelf?

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu heb ik de vraag als ik bij veel toekomstige leveranciers op krediet wil gaan kopen, of een krediet verkerings maatschappij dan wel krediet gaat geven bij een nieuw bedrijf. Weten jullie waar je aan moet voldoen als startende onderneming?

Is maatwerk, idem voor de acceptatie. Een verzekeraar beoordeelt de kwaliteit van de ondernemer , de kennis en ervaring, de in- en externe procedures ten aanzien van kredietverlening, debiteurenbewaking, achterstalligheidstermijnen et cetera.

 

(Export)kredietverzekering voor starters is lastig, maar niet onmogelijk. Heb je geen enkele ervaring in de branche en/of met ondernemen dan wordt het wel lastig: meestal krijg je dan nu een afwijzing en kun je het over een jaar weer proberen. Meestal wordt je dan doorverwezen naar de bank: krediet op eigen naam (en eigen risico)

 

Of kan ik deze vraag het beste stellen bij een krediet maatschappij zelf?

Kun je doen, o.a. bij Attradius en eulerhermes, maar dit zijn beide intermediairverzekeraars: je zult dus vroeg of laat - al dan niet door de verzekeraar zelf - worden doorverwezen naar een ter zake kundige adviseur. Attradius heeft een mooi modulair pakket (Modula).

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.