• 0

Vragen opstarten logistiek bedrijf

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en ik zou het erg waarderen als jullie enige ideeën/tips kunnen geven over het volgende:

 

Ik ben van plan om een eigen logistiek bedrijf op te starten (sea freight forwarding), met name gericht aan Hong Kong en Shanghai. Mijn vraag is, wanneer alles 'up and running' is, waar kan ik een bedrijven bestand vinden van Nederlandse bedrijven die zaken doen (exporteren) met bovengenoemde poorten?

 

Ik heb het al onder andere bij KvK en agentschapnl geprobeerd, zonder succes. Zijn er misschien andere websites waar ik gebruik van kan maken?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

J. Hansen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste J Hansen,

 

Welkom bij de familie van expediteurs, aan een lijst kan ik je niet helpen maar wellicht zou je ergens anders moeten beginnen want met een lijst ga je niet veel bereiken ben ik bang. Maar toch succes gewenst want voor goede bedrijven is altijd ruimte!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Met een groot aanbod aan logistieke dienstverleners in een net herstellende markt is het richten op slechts 2 havens misschien wel een erg nauwe scope.

 

Als er zomaar een lijstje zou zijn, dan zouden anderen daar ook wel iets mee willen doen denk ik zo. Ik kan je daar ook niet aan helpen.

 

Voor je orientatie heb je misschien iets aan deze link naar het CBS.

Daar kan je zien welke soorten goederen hoge exportwaardes vertegenwoordigen. Daarmee kan je misschien eens navraag doen bij de KvK. Laatstgenoemde heeft overigens ook wel eens orientatiebijeenkomsten met als thema zaken doen met China. Wellicht kan je daar eens je neus opsteken?

 

Het gegeven dat China hoogwaardige (dure) producten importeert en goedkopere massagoederen exporteert, terwijl ze een overschot hebben op de handelsbalans, wijst uit dat de volumes aan export uit China (veel) groter zijn dan de import. De praktijk leert dit eigenlijk ook. Waarom richt je je specifiek op export naar China?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.