• 0

Hoe kom ik aan klanten (Webshop bouwer)

(Ten eerste: ik wil geen reclame voor mezelf maken maar moet toch e.a. in een context plaatsen)

 

We zijn net gestart als bedrijfje in webshops websites en gerelateerde werkzaamheden.

Ik heb denk ik een goede website in elkaar gezet met een demo webshop en allerlei uitleg. Ik doe nu alleen promotie via marktplaats.nl

 

Maar ik wil van jullie horen hoe ik dat beter aan kan pakken. En wat ik nog meer kan doen om in de picture te komen.

Ik heb me wel redelijk geörienteerd maar ik vindt het lastig een keuze te maken. Ik heb nagevraagd bij collega ondernemers naar Google Ads, maar dat viel hen tegen. In tijdschriften staan is erg kostbaar. Ook sta ik al in een tijdschrift omdat ik daar Art work en een website voor doe maar dat levert niks op. nul respons.

 

Op Marktplaats krijg ik wel wat (aan)vragen maar als ik hen geantwoord heb dan hoor ik daar niks meer van. Moet ik daar dan agressiever achter aan ? Bellen ? Of is dat opdringerig (zou ik zelf wel vinden)

 

Ons nadeel is dat we kleinschalig zijn en niet zo veel lawaai (kunnen) maken , ons voordeel is persoonlijke betrokkenheid en we leggen ondernemers niet vast aan contracten e.d. Ook werken we met een stuk (nieuw maar erg spectaculair mooi) open source software. (opvolger van OsCommerce)

 

Graag van jullie advies over hoe ik ons bedrijf kan promoten, en of ik na antwoord gegeven te hebben op een aanvraag moet handelen. (afwachten of er op af)

 

Bedankt.

 

Aldo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet me op bovenstaande allemaal beraden. Ik heb namelijk ook al een lange handleiding geschreven voor de webshop die we leveren en daar staat de domeinnaam ook verschillende keren in vermeld. Ook in allerlei andere content staat deze domeinnaam. En ik ben nog niet helemaal overtuigd van de meerwaarde. en/of het deze moeite allemaal waard zal zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat eerst je demoshop helemaal op orde is. Nog beter begin een echte live webshop en zorg dat die er gelikt uitziet/ goed gevonden wordt etc. Bied een shop aan voor de winkel om de hoek voor weinig en maak die tot een succes. Je moet ergens beginnen, nu heb je niets om te laten zien.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik moet me op bovenstaande allemaal beraden. Ik heb namelijk ook al een lange handleiding geschreven voor de webshop die we leveren en daar staat de domeinnaam ook verschillende keren in vermeld. Ook in allerlei andere content staat deze domeinnaam. En ik ben nog niet helemaal overtuigd van de meerwaarde. en/of het deze moeite allemaal waard zal zijn.

Dit snap ik niet helemaal. Zo'n beetje elke software is standaard voorzien van een search & replace (zoeken en vervangen) functie waarmee je in 1 klap overal waar domein1 staat domein2 neer te zetten. Dat een domeinnaam in documentatie en content vervangen te veel moeite kost vind ik een beetje gek om te horen van een programmeur.

 

Als je nu zelf helemaal blij bent met de domein naam dan moet je dat gewoon zo laten, maar als je maar half twijfelt dan moet je geen redenen zoeken om niet een andere domeinnaam te nemen maar juist de nieuwe domeinnaam bedenken, registreren en gebruiken.

 

Goed, een hoop gedoe om de domeinnaam op zich terwijl de eigenlijke vraag het bereiken van de doelgroep was.

Stel dat ik goede ervaringen heb met jou en ik spreek iemand die ook een webshop wilt beginnen en mij om advies vraagt. Dan is het wel zo handig als je een eenvoudige, pakkende naam hebt zodat diegene het ook nog onthoud.

Mond op mond reclame is dé manier om klanten te vinden in deze branche (ons kent ons) dus zorg dat je een simpele, makkelijke naam heb. Dat is mijn advies.

Link naar reactie
  • 0
Dit snap ik niet helemaal. Zo'n beetje elke software is standaard voorzien van een search & replace (zoeken en vervangen) functie waarmee je in 1 klap overal waar domein1 staat domein2 neer te zetten. Dat een domeinnaam in documentatie en content vervangen te veel moeite kost vind ik een beetje gek om te horen van een programmeur.

 

De URL staat ook in veel afbeeldingen in de handleiding. ;)

Dan wordt het wat lastiger met CTRL + H

 

Als je nu zelf helemaal blij bent met de domein naam dan moet je dat gewoon zo laten, maar als je maar half twijfelt dan moet je geen redenen zoeken om niet een andere domeinnaam te nemen maar juist de nieuwe domeinnaam bedenken, registreren en gebruiken.

 

Ik twijfel voor ongeveer een kwart. Ik moet er eerst nog even één bedenken en die dan ook nog even vrij is. In een eerder post in dit topic werd me het boek calimeromarketing aangeraden. Dat zegt o.a. dat je als kleine ondernemer het meer moet hebben van persoonlijkheid. Dus ik zal me ook meer moeten profileren. Misschien dat ik dat ook mee moet nemen in de domeinnaam. Maar dan wordt het snel zo'n ego ding en daar krijg ik jeuk van op vervelende plekken. >:(

 

 

Goed, een hoop gedoe om de domeinnaam op zich terwijl de eigenlijke vraag het bereiken van de doelgroep was.

Stel dat ik goede ervaringen heb met jou en ik spreek iemand die ook een webshop wilt beginnen en mij om advies vraagt. Dan is het wel zo handig als je een eenvoudige, pakkende naam hebt zodat diegene het ook nog onthoud.

Mond op mond reclame is dé manier om klanten te vinden in deze branche (ons kent ons) dus zorg dat je een simpele, makkelijke naam heb. Dat is mijn advies.

 

Mond op mond reclame regelen is iets van de lange adem en ik ben net een maand of 3 serieus bezig dus ik moet gewoon verder bouwen en mezelf in de kijkert werken. Vandaar dat ik ook een handleiding had geschreven voor Tomatocart. En daar mijn domeinnaam in had verwerkt. In de hoop dat mensen die de webshop software willen gebruiken ook de handleiding zullen gebruiken en dan bij mij terecht komen. De handleiding is trouwens nog in de beta fase dus het is allemaal wel te regelen.

 

Ik weet niet of een linkje naar de handleiding mag of niet. Op het gevaar af dat ik teruggefloten wordt doe ik het toch.

Maar het is in de context van wat hier besproken wordt.

 

Linkje naar Handleiding:

http://kennis.ict-knowledgebase.com/nederlandstalige-handleiding-voor-tomatocart

 

Link naar reactie
  • 0

Gaat het alleen om een nieuw design, of een compleet nieuwe shop ?

 

Indien dat laatste, hou dan rekening met huidige geindexeerde url's in Google.

 

Zou jammer zijn als je alles om zeep helpt.

Op dit moment wordt er voornamelijk vanuit marktplaats.nl gewerkt en wordt de webshop niet zo vaak gebruikt.

Dus we verliezen niet veel verkeer als we de indexatie tijdelijk kwijt zijn.

Ik zal nog aandacht gaan besteden aan de SEO en dat we even fris beginnen kan ons misschien zelfs helpen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.