• 0

overeenkomst bemiddelingsbureau

Hallo,

Kan iemand mij informatie geven wat ik zoal in een overeenkomst moet zetten als ik een bemiddelingsbureau wil starten waarin huishoudelijke dienstverlening wordt gegeven. Ik wil dus zelf geen mensen in dienst, maar alleen de bemiddeling doen.. Hoe zit dat met verzekeringen enz.. voor de mensen die gaan werken bij de particulier, en waar moet ik nog meer aan voldoen. Wat is een normaal uurtarief. De verdiensten zitten tussen bemiddeling en uurtarief wat betaald wordt aan degeen die bij de particulier aan het werk gaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Kan iemand mij informatie geven wat ik zoal in een overeenkomst moet zetten als ik een bemiddelingsbureau wil starten waarin huishoudelijke dienstverlening wordt gegeven. Ik wil dus zelf geen mensen in dienst, maar alleen de bemiddeling doen.. Hoe zit dat met verzekeringen enz.. voor de mensen die gaan werken bij de particulier, en waar moet ik nog meer aan voldoen. Wat is een normaal uurtarief. De verdiensten zitten tussen bemiddeling en uurtarief wat betaald wordt aan degeen die bij de particulier aan het werk gaat.

 

Beste,

 

Hallo en welcome. Misschien helpt het als je aangeeft wat jezelf al hebt gemaakt/bedacht & waar je twijfels over hebt & waarom ???

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Tamara,

 

Je verhaal gaat over een heleboel zaken: je (neem ik aan) algemene voorwaarden, de verzekeringen die je moet afsluiten voor je bedrijf en dan ook nog eens over de tarieven/winstmarges die je moet stellen.

 

Ik zal even puntsgewijs tips geven:

 

- voor de algemne voorwaarden kun je het beste googlen naar (concurrende) uitzendbureaus / arbeidsbemiddelaars en kijken wat zij in hun voorwaarden hebben opgenomen en aanpassen waar het je nodig dunkt.

 

- bel je verzekeringsmaatschappij op en vraag over (verplichte) bedrijfsverzekeringen. Altijd handig om meerdere te bellen uiteraard, aangezien ze je misschien wat proberen aan te smeren. Doe ook onderzoek naar alles wat ze je aanbieden via internet.

 

- Je tarieven zal je toch echt zelf moeten bepalen. Wel kan ik je zeggen dat je winst niet noodzakelijk hoeft te komen door een deel van het uurloon te incasseren. Je kan namelijk ook - zoals veel uitzendbureaus doen - een honorarium (vast bedrag) vragen van de persoon voor wie je bemiddelt.

 

- Uurloon voor een professionele schoonmaker ligt volgens mij tussen de 9 à 15 euro. Het hangt allemaal af van het soort schoonmaakwerk en op wat voor tijden / momenten. Albert Heijn betaalt bijvoorbeeld 11,- voor 'kwaliteitsmedewerkers' die eigenlijk schoonmakers zijn.

 

- Ga bij een paar uitzendbureaus langs en kijk hoe zij het aanpakken. Loop ook zeker bij een Kamer van Koophandel filiaal binnen!

Link naar reactie
  • 0

Vriendelijk bedankt voor de reaktie. Ik had zelf meer gedacht aan een uurloon bijv. van 15,- euro betaald door de particulier. Waarvan bijv. 11,-- euro betaald wordt aan de hulp. Zodat de bemiddelingskosten van 4 euro dus inbegrepen zijn. Ik wou dus vermelden dat de hulp zelf dus aansprakelijk is voor evt. ziektekosten en evt. aangerichte schade in het huis. Ik wil dus puur bemiddelen. Heb het concept al bedacht, maar vroeg mij af wat verplicht is om te vermelden in een website die nog gemaakt moet worden. Wat voor verplichtingen enz. Maar ik heb wel wat aan bovenstaande tips, waar ik ook al naar op

zoek ben geweest. Ga nog even verder zoeken en het dan evt. aanpassen.

vriendelijke groet.

Link naar reactie
  • 0

Dag Tamara,

 

Leuk idee. Echter waarom zou iemand via jou een schoonmaker willen inhuren voor € 15,00 terwijl diegene ook simpel zelf kan kijken op marktplaats voor iemand van € 10? Heb je ook al gedacht aan de 'kosten' om iemand aan te nemen en loon uit te betalen?

 

Als je iemand € 11,00 bruto wil betalen dan zit je al gauw aan (€ 11,00 + 25%) = € 13,75 loonkosten voor jou. Uitgaande dat je iemand in dienst neemt; wat op die beurt ook weer vereisten met zich meebrengt: bepaalde arbo procedures en regelingen voor medewerkers, ziekte, aansprakelijkheid etc.

 

Een optie daarvoor zou natuurlijk payrolling zijn, zijn genoeg topics over te vinden op HL. Echter zit je dan met een loonsomfactor van 1.6. Dat wil zeggen dat als je € 11,00 bruto wil betalen je € 17,60 moet betalen.

Daarnaast zit je ook nog met het aspect BTW(19%). Dus dat wil zeggen dat de 'kostprijs' voor de klant al bijna € 21,00 per uur is, en dan heb jij nog geen euro er aan verdient.

 

 

Ik begrijp uit jouw reactie dat je dus liever wil hebben dat hij of zij zelf aansprakelijk is voor alles en dus alles regelt..maar waarom zou hij dan die € 4,00 nog afdragen? En over hoeveel uur? En hoe ga je het regelen met betalingen...?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 322 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.