Jump to content

Chris Beijk

Junior
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Gender
    Male
  • First name
    Chris
  • Last name
    Beijk

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    nog geen

Company info

  • Location
    Rotterdam
  1. Inderdaad is veelal met dit soort sites een simpele disclaimer opgenomen waarmee men akkoord moet gaan voordat ze de site bezoeken waarop ze aangeven dat ze de informatie op eigen risico gebruiken. De hele poespas daaromheen is (naar mijn idee) onnodig.
  2. Hier kan je inderdaad je les uit trekken. Je schijnt prima te weten waar het fout is gegaan en wat er te doen is, maar aangezien je van anderen hun mening vraagt zal ik mijn steentje bijdragen: - Ik zou de ontmoeting doen, alleen al maar om te kijken of ze inderdaad een nieuw project willen geven aan je. Ik zou dan een voorschot van rond de 50% vragen. Aangezien het bedrijf nu een risicovol profiel voor jou heeft, lijkt mij dit zeker niet raar. Als ze over de brug komen, zou ik vervolgens op die aanbetaling zitten tot ze de andere rekening betalen. Laat ze ook opdraaien voor de reiskosten zou ik zeggen, aangezien zij het probleem hebben gecreëerd, niet jij. Hiernaast in ieder NIET KWIJTSCHELDEN. Je gaat toch niet dat bedrijf belonen voor slecht gedrag? Gewoon open laten staan, maar het beste lijkt mij zo'n no-cure-no-pay advocaat die ze continu blijft lastigvallen.
  3. Het doet zeker geen kwaad om dit ook te controleren via een enquête / rondvraag in de buurt. Zaken als hoeveel ze uitgeven per jaar aan speelgoed e.d. Objectieve cijfers. HBD, CBS e.d. die hierboven gepost zijn, zijn inderdaad een grote hulp voor objectief cijfermateriaal, maar vraag ook na bij die leuke winkeltjes die je gezien hebt. Als het rustig is wil die ondernemer vast wel wat vragen beantwoorden, zolang het hem/haar duidelijk is dat hij geen directe concurrent helpt. Begin ook met oriëntatie voor jezelf: hoeveel geld heb je en wil je investeren. Ga je personeel nodig hebben en wil je dat dan? Kijk rond voor een leuk leegstaand pand en informeer dan direct bij de desbetreffende makelaar over de huurprijs. Dingen op papier zetten is ontzettend behulpzaam. Je kan dan de eerste dingen alvast uitsluiten en je idee wat meer vormgeven, zodat je veel meer hebt aan je KvK gesprek.
  4. Het klinkt misschien lullig, maar ga nergens van uit. Je moet het zeer duidelijk op papier hebben en willen hebben staan.Dit zijn van die dingen die gemakkelijk nog wel even uitgesteld worden en toch wel in jouw nadeel kunnen eindigen. Dit valt onder het maken van je verdeelsleutel; jij krijgt 10% voor die 4 uur / p. week, maar wat doen zij dan voor hun 90%? Zorg ervoor dat ze je niet goedkoop afschepen en kijk naar de verhoudingen. Ik heb dit nog nergens gelezen maar je geeft aan dat je een software bedrijf al runnende hebt. Is het dan niet mogelijk om een inhuur constructie te bedenken? Dat jij hun software pakket ontwikkelt voor een x percentage van de winst gedurende periode y. Daarmee zitten zij niet met jou als partner terwijl jij er eigenlijk bent voor de software en niet voor het echte managen, en dan kan jij door met je bedrijf en haal je eruit wat je eruit wilt halen. Daarnaast mis ik het volgende punt: neveninkomsten. Je hebt op het moment een eigen software bedrijf en je werk voor dit bedrijf gaat vooralsnog geen geld opleveren. Laat het expliciet in je contract opnemen dat je voor andere (niet direct concurrerende) bedrijven aan de slag mag gaan, zolang je maar x uur per week aan dit bedrijf besteed.
  5. Beste Tamara, Je verhaal gaat over een heleboel zaken: je (neem ik aan) algemene voorwaarden, de verzekeringen die je moet afsluiten voor je bedrijf en dan ook nog eens over de tarieven/winstmarges die je moet stellen. Ik zal even puntsgewijs tips geven: - voor de algemne voorwaarden kun je het beste googlen naar (concurrende) uitzendbureaus / arbeidsbemiddelaars en kijken wat zij in hun voorwaarden hebben opgenomen en aanpassen waar het je nodig dunkt. - bel je verzekeringsmaatschappij op en vraag over (verplichte) bedrijfsverzekeringen. Altijd handig om meerdere te bellen uiteraard, aangezien ze je misschien wat proberen aan te smeren. Doe ook onderzoek naar alles wat ze je aanbieden via internet. - Je tarieven zal je toch echt zelf moeten bepalen. Wel kan ik je zeggen dat je winst niet noodzakelijk hoeft te komen door een deel van het uurloon te incasseren. Je kan namelijk ook - zoals veel uitzendbureaus doen - een honorarium (vast bedrag) vragen van de persoon voor wie je bemiddelt. - Uurloon voor een professionele schoonmaker ligt volgens mij tussen de 9 à 15 euro. Het hangt allemaal af van het soort schoonmaakwerk en op wat voor tijden / momenten. Albert Heijn betaalt bijvoorbeeld 11,- voor 'kwaliteitsmedewerkers' die eigenlijk schoonmakers zijn. - Ga bij een paar uitzendbureaus langs en kijk hoe zij het aanpakken. Loop ook zeker bij een Kamer van Koophandel filiaal binnen!
  6. Het volgende stukje: ''Nou is het zo dat de verhuurder niet echt een achterstand heeft met betalen, maar ik moet er wel iedere maand achter aan bellen. Zodoende zijn dus gemiddeld alle betalingen 2 weken te laat. Is dit voldoende om te categoriseren als wanbetaling?'' en: ''. Nu wordt deze kamer verhuurt door de verhuurder als studenten kamer (ik denk niet dat hij hiervoor een schriftelijke toestemming heeft, wat wel moet volgens het contract) en vraag hij hier een huurbedrag voor, dat bijna net zo veel is als de huur die de huurder voor beide objecten betaalt aan de huurder'' baseer ik mijn antwoorden op. allereerst is wb7 artikel 212 wellicht van toepassing: ''De huurder is verplicht de tegenprestatie op de overeengekomen wijze en tijdstippen te voldoen.'' Ook heb ik in wb7 artikel 214 dit gevonden: ''De huurder is slechts bevoegd tot het gebruik van de zaak dat is overeengekomen, en, zo daaromtrent niets is overeengekomen, tot het gebruik waartoe de zaak naar zijn aard bestemd is.'' en daarnaast is in het tweede stukje wat ik gequote heb, zoals ik het lees, sprake van contractbreuk. Hij moet immers van jou toestemming hebben voor onderverhuur en die toestemming heb jij niet gegeven Zoals ik het dus zie heeft je huurder in ieder geval een keer - en wellicht zelfs twee keer - contractbreuk gepleegd. Ik zou daarom opzoeken of er clausules in het contract staan over hoe je in dat geval dient te handelen. Handel met die eventule clausules in het achterhoofd. Persoonlijk zou ik een nette aangetekende brief schrijven naar de huurder met de mededeling dat je vanwege de bovengenoemde artikelen rede ziet om aan de (kanton)rechter te vragen om de huurovereenkomst te ontbinden, maar dat je hier wellicht van af ziet als hij vrijwillig akkoord gaat met een nieuw contract waarin hij toestemt stipter te betalen en de onderhuurder uit te zetten of jou een (riant) deel van de opbrengsten te overhandigen. De huurder zal hier hoogstwaarschijnlijk mee akkoord gaan. Ik hoop dat het helpt.
  7. Dit is correct. Daarnaast weet ik niet of het voor de TS van toepassing is, maar er is een (tijdelijke) wet aangenomen dat u toestaat jongeren tot 27 jaar 4 in plaats van drie contracten aan te bieden, voordat u ze een obt contract moet aanbieden. Verdere informatie daarover vindt u hier: http://www.judex.nl/rechtsgebied/werk_%26_ontslag/columns/143/jongeren-pas-na-4e-arbeidscontract-voor-onbepaalde-tijd-in-dienst.htm Belangrijk is wel dat sommige CAO's het 4e contract niet mogelijk maken, doordat ze de clausule van de '3 tijdelijke contracten voor een obt-contract' hebben opgenomen. Dit is dus wel handig om na te lezen. ;) EDIT: dit linkje nog voor je gevonden: http://www.arbeidsrechter.nl/stage-en-vrijwilligerswerk Uitgaande van die informatie kan je dus stellen dat je hem wederom in dienst kan nemen met een 'schone lei', mits 'De stagewerkzaamheden gericht zijn op het opdoen van ervaring als onderdeel van een opleiding' - link.
  8. Beste leden, Na wat googlen en rondzoeken in het BW heb ik nog geen echt bevredigdend artikel kunnen vinden over de regels van een contact met een flexibel aantal uren. Een voorbeeld is het 2 tot 12 uren contract dat Jumbo Supermarkten hanteert. Kan iemand mij dus informeren wat de voorwaarden van zo'n dergelijk contract zijn? Bij voorbaat dank.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept