In de media is de afgelopen week bericht over de nieuwe belastingregelingen voor zuinige auto's.

Hierin staat dat de bijtellingklasse voor een leaseauto wordt bepaald bij aanvang van het contract en tussentijds niet zal veranderen. Kan het bijtellingstarief wel veranderen indien ik de auto zelf koop op de zaak?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32211-bijtelling-variabel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

In de media is de afgelopen week bericht over de nieuwe belastingregelingen voor zuinige auto's.

Hierin staat dat de bijtellingklasse voor een leaseauto wordt bepaald bij aanvang van het contract en tussentijds niet zal veranderen. Kan het bijtellingstarief wel veranderen indien ik de auto zelf koop op de zaak?

Er zal waarschijnlijk geen onderscheid worden gemaakt in lease en zakelijke aankoop.

Het wordt nu wel zeer interessant om bijvoorbeeld een 8-jarig leasecontract af te sluiten (indien dat bestaat, indien niet, dan wordt dat een interessant nieuw lease product). Dan behoud je maar liefst 8 jaar lang de 14% bijtelling! Hetzelfde geldt dan voor jou, zolang je de auto vanuit de zaak aan jouw prive beschikbaar blijft stellen.

Het is wachten op de definitieve wettekst. Ik kan me zo voorstellen dat er een maximum van 4 jaar gesteld op het behoud van de lage bijtelling om dit voordeel te beperken.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32211-bijtelling-variabel/#findComment-331570
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar