• 0

affiliatie marketing - hoe opzetten?

Ik heb een webwinkel in merk outlet boxershorts. Nu wil ik graag aan affiliatie marketing doen in Nederland, maar ook België en Duitsland. Omdat onze prijzen van onze artikelen laag zijn maken we minder winst dan een ''gewone'' boxershort webwinkel. Hierdoor ben ik op zoek naar een manier waarop ik zo goedkoop mogelijk aan affiliatie marketing kan doen.

Ik heb al meerdere affiliatie websites gemaild, maar die hebben geen interesse in mij of mij gewoon niet verder kunnen helpen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien bied je te weinig commissie. Je kunt voor de consument goedkoop willen zijn en zelf goedkoop uit willen zijn qua marketing, maar dat betekent voor de affiliate-websites dat er niet veel aan te verdienen is. Sowieso zijn er een heleboel sites die niet aan affiliatemarketing doen (maar wel cpm/cpc direct of via Google Ads), omdat het ten opzichte van die andere advertentievormen te weinig oplevert.

 

Een andere reden waarom websites afhaken, kan zijn dat ze jouw site of product niet overtuigend vinden. Bij affiliate-marketing loop jij namelijk geen risico (je betaalt alleen een verkoopcommissie als je iets met winst verkoopt), maar neemt de affiliate wel een risico (dat hij schaarse aandacht van bezoekers weggeeft aan een merchant die te weinig presteert). Vandaar dat affiliate-sites jouw verhaal kritisch bekijken.

 

Als je een zo groot mogelijk bereik wilt, moet je deze belangen meewegen en het interessanter maken voor de websites die je graag als verkoopkanaal wilt inschakelen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan je aansluiten bij bestaande affiliatenetwerken zoals Daisycon of Zanox, of had je die al benaderd? Dan zal je commissie moeten afstaan over elke klik of transactie, afhankelijk van de opzet die je kiest. Je kan ook je eigen affiliateprogramma opzetten, daar zijn systemen voor. Ook kan je 1:1 afspraken maken met potentieel interessante publishers. Doe bv eens een actie met Fashionchick: shorts for chicks!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe moet ik dat zien, want je wilt uiteindelijk met een advertentie op andere websites staan.

Plat gezegd; Jij biedt een technische mogelijkheid (platform) voor iemand met een website om jouw banner op hun site te plaatsen en de websites hier voor te belonen. Jouw systeem houdt de clicks en orders bij die van elke site vandaan komen. Aan de hand daarvan weet je wat voor bedrag je af moet staan aan de websites die jouw banners laten zien.

 

In feite doet jouw platform hetzelfde als wat een Daisycon of Zanox doet.

Het nadeel is dat je ten eerste dit platform moet maken of aanschaffen. Ten tweede moet je zelf een netwerk van sites vergaren, waar Daisycon en Zanox al heel veel sites in hun portfolio hebben. Het voordeel is dat je het zelf allemaal beter kan controleren en dat je de fee die Daisycon en Zanox rekenen niet hoeft te betalen. Dat scheelt veel geld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.