• 0

Postverlies neemt toe (PostNL)

Wij merken de laatste maanden, sinds begin 2011 eigenlijk dat er steeds meer post zoek/kwijt raakt bij PostNL (voorheen TNT). Ik realiseer me dat je, erg genoeg eigenlijk, een klein percentage verlies op de koop toe moet nemen als webwinkelier, maar zoals gezegd vind ik het de laatste maanden echt onacceptabel worden.

 

Weet iemand of het scheelt wanneer je post via Port Betaald of een frankeermachine verstuurd? Gaat PostNL dan zorgvuldiger met jouw postzendingen om, omdat je zichtbaar een vaste/grote klant bent?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

mijn ervaringen met TNTPost PostNL zijn ondertussen zo erg dat ik mijn klanten het voordeel van de tweiffel geef en eerder zou vermoeden dat de medewerkers van TNTPost / PostNL de spullen stelen of kwijtmaken dan dat ik vermoed dat de klant de boel belazerd.

Vertrouwen in TNTPost /PostNL is echt tot een dieptepunt gezonken nadat ik door hun voor leugenaar wordt uitgemaakt en ze al 3 jaar weigeren om 900 euro aan schade te vergoeden omdat hun werkwijze zo slecht is en ze moedwillig pakjes kwijtmaken en rembours bedragen niet uitbetalen.

 

Maar ja, nu nieuwe naam en ze hebben al aangekondigd dat post en pakjes komende 2 jaar ruim 15% duurder gaat worden, moet toch ergens van betaald worden.

Link naar reactie
  • 0

Wij merken de laatste maanden, sinds begin 2011 eigenlijk dat er steeds meer post zoek/kwijt raakt bij PostNL (voorheen TNT). Ik realiseer me dat je, erg genoeg eigenlijk, een klein percentage verlies op de koop toe moet nemen als webwinkelier, maar zoals gezegd vind ik het de laatste maanden echt onacceptabel worden.

 

Weet iemand of het scheelt wanneer je post via Port Betaald of een frankeermachine verstuurd? Gaat PostNL dan zorgvuldiger met jouw postzendingen om, omdat je zichtbaar een vaste/grote klant bent?

Ik denk dat het geen verschil maakt...Ikzelf maak gebruik van frankeermachine en die mag je inmiddels al jarenlang ook in gewone brievenbus gooien, ze worden samen met de gewone post gesorteerd. Bij frankeermachine frankeer je tegenwoordig precies hetzelfde bedrag als gewoon, alleen krijg je korting op je facturen. Ik heb geen ervaring met Port Betaald, ik had wel gehoord dat er dan weleens kans is op 1 dag vertraging.

 

Begin dit jaar had ik er ook veel meer last dan normaal van, ook erg vaak vertragingen. Nu valt het laatste tijd juist weer mee.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het gevoel dat het bij de postbodes zelf zit. Misschien omdat er ontslag aan zit te komen? Ik heb meerdere malen rondleidingen meegemaakt op het sorteercentrum en er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, maar het proces zit best goed in elkaar. Wat minder vertrouwen heb ik in de postbodes tegenwoordig :(

Link naar reactie
  • 0

Het zijn uiteindelijkd e medewerkers die de diefstal plegen of de post kwijt maken of anderzins hun werk niet goed uitvoeren.

Maar het is TNTPost / PostNL die hun daarin fassiliteerd en ondersteund en dekt

 

Ik doe bij grotere waarde altijd verzekerd vervoer bij de Post (gaat tot 5500 euro)

 

Ja dat dacht ik dus ook eens. heb een pakje met wat grotere waarde als normaal dus pak het keurig in, meld het voor via parcelware web en verzeker het daarbij.

Lever het pakje vervolgens af bij bussinesspoint en denk dat ik klaar ben.

 

Paar dagen later klacht van klant: pakje nog niet ontvangen. Ik ga dus in systeem kijken en merk dat pakje niet in systeem van TNTPost / PostNL terug te vinden is dus start navraag op.

Na enige tijd is hun antwoord: we hebben wel een voormelding van pakje maar hebben geen ingangs scan van dat pakje dus u heeft dat pakje gewoon niet afgeleverd, er zal dus geen vergoeding van schade plaatsvinden.

 

Ja je leest het goed, TNTPost / PostNL maakt dus het pakje kwijt (lees: het wordt door hun gestolen) tussen afleveren op bussinesspoint en het scannen op andere locatie maar zegt gewoon tegen hun klant (tegen mij dus) dat hij een leugenaar is en het pakje nooit op bussinesspoint heeft afgeleverd en dat ondanks dat verzekerd is (en ze wel gewoon pakje in rekening berngen) ze geen schade zullen vergoeden.

 

Of een pakje waarvan ze schriftelijk erkennen dat ze het op de stoep voor een deur aan een drukke weg gezet hebben en dus best wel eens gestolen kan zijn maar waarbij ze direct erachteraan zetten: maar dat is uw eigen schuld, had je maar verzekerd moeten versturen en nu zijn we niet aansprakelijk voor onze slechte uitvoerig van onze dienst.

 

Of die keren dat ik rembours bedragen niet uitbetaald kreeg en dat ik navraag deed ik te horen kreeg dat ik nog even moest afwachten en toen ik de tweede keer navraag wilde doen ik te horen kreeg dat ik te laat was met navraag doen en dat ik eerst maar een getekende verklaring van ontvanger moest gaan vragen dat hij bij afleveren wel aan de postbode betaald had (dus ze wisten niet eens zeker of de postbode het pakje niet zonder te betalen heeft afgegeven??) en dat ik tot dat ik die verklaring had zo en zo geen uitbetaling van rembours bedragen zou hoeven te verwachten.

 

en zo kan ik wel doorgaan.

 

Postbodes doen het dus maar krijgen daarbij alle steun en mogelijkheden van TNTPost / PostNL zelf.

Link naar reactie
  • 0

heb gisteren nog een pakje afgegeven bij het postkantoor met verzekerde waarde. Netjes een bon met barcode gekregen en ik ga ervan uit dat het netjes wordt afgeleverd bij mijn klant. Bijna nooit problemen, alhoewel ik ook weleens een rembours te laat betaald heb gekregen. Maar na nabellen en de barcode doorgeven was het binnen een paar dagen geregeld.

Overigens heb ik weleens een pakket opgestuurd naar Ghana en dat is een half jaar onderweg geweest en is daarna bij mij terug bezorgd. Ja je kunt niet alles willen. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik doe bij grotere waarde altijd verzekerd vervoer bij de Post (gaat tot 5500 euro)

 

Nu klink je net als die standaard brief die PostNL mij ook altijd stuurt wanneer ik een navraagformulier opstuur. ;)

Ik ben op de hoogte van verzekerd versturen, maar dat neemt toch niet weg dat PostNL net zo goed de verantwoordelijkheid heeft om "gewone" brievenbuspost ook gewoon netjes te bezorgen?

 

Ik denk dat het geen verschil maakt...Ikzelf maak gebruik van frankeermachine en die mag je inmiddels al jarenlang ook in gewone brievenbus gooien, ze worden samen met de gewone post gesorteerd. Bij frankeermachine frankeer je tegenwoordig precies hetzelfde bedrag als gewoon, alleen krijg je korting op je facturen. Ik heb geen ervaring met Port Betaald, ik had wel gehoord dat er dan weleens kans is op 1 dag vertraging.

 

Begin dit jaar had ik er ook veel meer last dan normaal van, ook erg vaak vertragingen. Nu valt het laatste tijd juist weer mee.

 

Tja, een dag vertraging zit ook niemand op te wachten natuurlijk. Ik had ergens een beetje hoop dat frankeermachine post of port betaalde post iets nauwkeuriger werd afgehandeld, maar niet dus.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat frankeermachinepost vroeger wel nauwkeuriger werd behandeld, alsof het voorrang had, maar sinds aantal jaren frankeer je hetzelfde tarief als gewone post en mag je in gewone brievenbus gooien dus ik denk dat het geen verschil meer maakt. 'n Kennis had 'n paar maanden geleden geïnformeerd over tarieven en voor/nadelen en toen werd hem gezegd dat er bij port betaald gemengd minder garantie is dat het de volgende dag geleverd wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.