Hallo,

Misschien is dit verkeerd geplaatst, maar ik zoek me een ongeluk om een andwoord en ik hoop hier voldoening te vinden met al deze financieele kennis hier.

Ik heb een klusje van ong. 3000 euro aan materialen gekregen.

Deze materialen koop ik bij het bedrijf waar ik werk, hierover betaal ik BTW.

Nou wil ik deze materialen doorverkopen voor 3500 euro, aan een ander bedrijf.

Moet ik dan BTW betalen? Ik ben particulier en sta nergens ingeschreven, dan is het toch gewoon 2e handse verkoop?

En kan het bedrijf dat zomaar van mij kopen of is daar weer een speciaal soort factuur voor nodig?

Als het verkeerd staat sorry daarvoor, geef dan a.u.b. gewoon 1 duidelijk andwoord en dan verwijder ik het topic zelf wel.

Met vriendelijke groet,

Timon

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32425-hoef-ik-nu-geen-btw-te-betalen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Als particulier hoef je geen BTW te berekenen/betalen maar mag je ook geen factuur uitschrijven. Of dit dan voor je afnemer nog zinvol is waag ik te betwijfelen.

Overigens denk ik wel dat je je hier toch wel al in een grijs fiscaal gebied begeeft, zeker als je dit soort praktijken wat vaker uithaalt.

vriendelijke groet,

Jean

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

• 0

het andere bedrijf moet dan wel erg veel geld aan jou betalen.

Jij koopt het in en betaald 19% btw over de aankoop.

Jij mag die 19% BTW vervolgens NIET terugvragen.

Aangezien het een bedrijf is die dat aan jou verkoopt en ik niet weet of die normaal aan consumenten verkoopt of aan particulieren ga ik er even vanuit dat er nog btw op dat bedrag van 3000 euro komt waardoor jij zelf 3.570,00 euro moet betalen.

Jij verkoopt het aan een ander bedrijf. je stuurt ze een factuur/kwitantie maar mag daarop geen btw in rekening brengen (ook geen 0% dus).

Dat bedrijf betaald jou dus 3500 euro maar kan daarvan dus geen BTW terugvragen.

Je zou dan dus verlies maken.

Zou het bedrag van 3000 euro inclusief btw zijn zou je dus wel wat winst maken maar als je dit vaker doet wordt je al snel aangemerkt als belastingplichtig en moet je dus aanmelden bij belastingdienst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar