• 0

Representatieve auto

Beste allen,

 

Binnen een bedrijf bestaande uit een aantal aandeelhouders zijn we aan het kijken naar de aanschaf van auto's. Het bedrijf is actief in productontwikkeling.

 

Bij ons bedrijf bestaat de visie dat representatie erg belangrijk is. Huisstijl e.d. zijn goed over nagedacht. Bedrijfslocatie is mooi. Werkplekken zijn netjes etc. Tot nu toe gaat onze verkoper in een oudere auto op pad. Dit strookt niet met die visie. Het idee is ontstaan dat hij een representatieve auto nodig heeft.

 

De overige aandeelhouders rijden ook in oude auto's. Eigenlijk kan dat ook niet aangezien wij ook af en toe weel eens bij klanten langs moeten. Daarnaast zien de klanten die bij ons langskomen die auto's ook staan.

 

Nu is het idee geopperd om dan voor ieder dezelfde auto's te kopen. Ook in dezelfde kleur en met een klein bedrijfslogo (niet zoals Enexis bestelbusje!). De auto's staan dan naast elkaar op de parkeerplaats.

 

Mijn vragen:

1. Denken jullie dat dit effect zal sorteren?

2. Heeft iemand ervaring hiermee. Bv. dat het je het idee heb dat opdracht wel of niet is doorgegaan vanwege je auto?

3. Heeft iemand ervaring met het type auto dat geschikt is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
1. Denken jullie dat dit effect zal sorteren?

 

Nee, ik denk het niet. Het kan enigszins van de markt afhangen, maar over het algemeen denk ik niet dat je auto meegenomen wordt in de beslissingenmix. Representatief voor de dag komen is wel belangrijk, maar ik zou niet direct een positief verkoopeffect verwachten.

 

2. Heeft iemand ervaring hiermee. Bv. dat het je het idee heb dat opdracht wel of niet is doorgegaan vanwege je auto?

 

Auto's zijn soms wel een gespreksonderwerp en dan is het wel leuk om enigszins mee te kunnen praten, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er ooit een opdracht om verloren heb (in de tijd dat ik een wat minder representatieve auto reed).

 

3. Heeft iemand ervaring met het type auto dat geschikt is?

 

Elke representatieve auto kan volstaan. Als het een nette auto is (dus geen oud barrel, maar ook geen superblitse sportwagen - tenzij dat je imago is) zou dat moeten volstaan.

Link naar reactie
  • 0
Binnen ons bedrijf bestaat de visie dat representatie erg belangrijk is. Huisstijl e.d. zijn goed over nagedacht. Bedrijfslocatie is mooi. Werkplekken zijn netjes etc. Tot nu toe gaat onze verkoper (ook aandeelhouder) altijd in zijn prive bestelauto op pad. Dit strookt niet met die visie. Aangezien er dit jaar ook goed verdiend gaat worden is het idee dat hij een representatieve auto nodig heeft.

 

Zelf onderhandelde ik voor het bedrijf zelf met een dealer, voor ik deze bij een leasemij aanbood. Dan wist ik precies op welke prijs hij de lease inging. Bij een leasebedrijf van je dealer gelden vaak soepelere voorwaarden dan bij de grote leasebedrijven, dan krijg je nl. een hele ondernemingsscan met vragen tot inzicht in je financiele situatie.

 

Citroën gaf zelfs 18% met het vooruitzicht van vervanging van leasewagens op termijn.

Daarvoor gekozen, veel mogelijkheden (C1 - C2 - C3 -C4 - C5 (full options zwart/wit erg mooi), van zelfstandige monteur tot projectleiders / eigenaar kun je een functietype kiezen.

 

Volkswagen -.opel/chevrolet - toyota - citroën - peugeot zijn de meest gangbare, dus ook meeste keus.

Ik zou je wel aanraden om eerst een proef te nemen met shortlease (used car).

Een verkeerde (dure) keus is nog op te vangen en je kan de effecten zelf ervaren.

Dan een jaar later een gerichte keus die ook goed in je budget past.

 

De eerste keer leasen en het bekijken van het aanbod, dat is de valkuil.

 

Een volvo C70 moet kunnen als eigenaar, totdat je de bijtelling en leasebedrag van je auto 's bij verminderde omzetten moet ophoesten. Geeft wel een mooi gezicht, 3 naast elkaar, maar is dit het ook waard ?

 

De voordelen voor heel veel innovatieve auto's gaan wegvallen.

Toyota heeft volgens mij nog de meeste directe uitstraling wat betreft innovatieve auto's, met een verantwoordelijke uitstraling

De toyota avensis station lijkt mij een goede keus voor een eerste lease auto als eigenaars.

 

Maar wat wil je zelf ? ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Lijkt me dat je op zoek moet naar auto's die aansluiten bij 'innovatief en elektronica'. De huidige vraagstelling heeft de ondertoon van een paar ondernemers die in een goed jaar plots dure leaseauto's willen aanschaffen. Verkeerd signaal naar evt werknemers en verkeerd signaal naar klanten. Patsers!

 

Zoek iets vernieuwends...

Future-electric-car.thumb.jpg.6b395d38f31a2a80937de1461b11e36a.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.