• 0

Hoe vind ik het beste inversteerders in de autobranche ?

Hoe en waar zoek ik naar goede investeerders ?

Heb al een ondernemingsplan met de ideeën.

 

Wil me voornamelijk bezig houden met Kitcars bouwen en het ombouwen van voertuigen met snellere motoren. ( zoals de smart met een hayabusa motor )

 

Daarnaast ook de reparatie's en schade's.

Om de tijd te vullen wil ik ook normale voertuigen repareren en kleine schade's maken.

 

Wie heeft er tips en kritiek ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tips:

 

[*]denk vooral ook aan je productenaansprakelijkheid. Je hebt een sterk verhoogd risico. Dat betekent enerzijds dat het echt noodzakelijk is dit goed te verzekeren, maar anderzijds dat verzekeraars extra kritisch zullen zijn naar vooropleiding, ervaring, werkprocessen, controle enzovoorts

[*]O.a. het Smart Chassis, carrosserie en veiligheidsmaatregelen zijn niet geënt op een 250 Pk motor waarmee de smart boven de 230 km/h uitkomt. Hoe ga je dit oplossen? Verzekeraars zullen hier anders geen productenaansprakelijkheiddekking voor verlenen.

[*]voor ombouw - zeker met snellere motoren - kan RDW keuring vereist zijn. Heb je dit al onderzocht?

[*]kitcars, reparaties en onderhoud: wat voor garantie ga je bieden (Bovag?)

 

Het bovenstaande lijkt mij ook zeer relevant voor potentiële investeerders. Die zou ik vooral zoeken in echte petrolheads die het zelf leuk vinden om in modificaties of kitcars te rijden. Voor overige private financiers is het risico IMHO te hoog in relatie tot de markt en winst.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Tips:

 

[*]denk vooral ook aan je productenaansprakelijkheid. Je hebt een sterk verhoogd risico. Dat betekent enerzijds dat het echt noodzakelijk is dit goed te verzekeren, maar anderzijds dat verzekeraars extra kritisch zullen zijn naar vooropleiding, ervaring, werkprocessen, controle enzovoorts

[*]O.a. het Smart Chassis, carrosserie en veiligheidsmaatregelen zijn niet geënt op een 250 Pk motor waarmee de smart boven de 230 km/h uitkomt. Hoe ga je dit oplossen? Verzekeraars zullen hier anders geen productenaansprakelijkheiddekking voor verlenen.

[*]voor ombouw - zeker met snellere motoren - kan RDW keuring vereist zijn. Heb je dit al onderzocht?

[*]kitcars, reparaties en onderhoud: wat voor garantie ga je bieden (Bovag?)

 

Het bovenstaande lijkt mij ook zeer relevant voor potentiële investeerders. Die zou ik vooral zoeken in echte petrolheads die het zelf leuk vinden om in modificaties of kitcars te rijden. Voor overige private financiers is het risico IMHO te hoog in relatie tot de markt en winst.

 

De Smart kan inderdaad die krachten niet aan standaard. De Smart word hier op aangepast en er worden diverse veiligheid maatregelen genomen zoals rolkooi en versterkt carrosserie en natuurlijk een noodstop. De remmen etc worden allemaal op aangepast.

De snelheid word begrenst zodat dit ook veilig blijft.

 

De Smart en kitcars worden bij de RDW herkeurt en krijgen nieuw kenteken. Dit heb ik al onderzocht en het is mogelijk.

De verzekering zal mee werken omdat deze goed gekeurd zijn en onder kitcars vallen en kitcars zijn er al 100den van op de weg. zolang je aan de eisen voldoet moet het goed komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.