• 0

Kan mijn tussenpersoon mij laten veranderen van verzekeringsmaatschappij?

Hallo forumleden,

 

een vrij eenvoudige vraag. Mijn tussenpersoon heeft via een opt-out brief laten weten dat mijn verzekering voortaan niet meer via gevolmachtigde A verloopt, maar voortaan via maatschappij B, gevestigd op de Antillen. Mocht mij dit niet zinnen, dan moet ik dit laten weten. Mij lijkt het niet mogelijk om dit te doen zonder handtekening van mijn kant. Maar zeker weten doe ik dit niet. Weet iemand hoe dit zit?

 

mvg, Eric

 

PS: Er schiet mij nog een andere vraag te binnen. Ik vermoed dat de assurantie-tussenpersoon investeringen doet op de Antillen. Is er een register/kvk-achtige instantie waar ik na kan zoeken welke bedrijven achter bepaalde vastgoedprojecten zitten. Een hoop gegoogel heeft me nog niet verder gebracht. Niet dat ik iemand ergens van verdenk, maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt over hoe eea precies in elkaar steekt.

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik acht de kans zeer klein dat jou tussenpersoon jou overzet op een andere maatschappij, dat kan alleen als jij daar opdracht voor geeft. Met een opt-out brief lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat Partij A zijn verzekeringsportefeuille heeft verkocht aan partij B, uiteraard kun je niks doen om een bedrijfsovername te stoppen tussen A en B. Daarom informeert jou tussenpersoon je van die wijziging zodat je een andere maatschappij kan zoeken als jij niet bij Partij B verzekert wilt zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roel, dank voor je snelle reactie!

Ik acht de kans zeer klein dat jou tussenpersoon jou overzet op een andere maatschappij, dat kan alleen als jij daar opdracht voor geeft.

Dat was inderdaad ook de veronderstelling die ik had.

 

Met een opt-out brief lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat Partij A zijn verzekeringsportefeuille heeft verkocht aan partij B, uiteraard kun je niks doen om een bedrijfsovername te stoppen tussen A en B. Daarom informeert jou tussenpersoon je van die wijziging zodat je een andere maatschappij kan zoeken als jij niet bij Partij B verzekert wilt zijn.

Het merkwaardige in deze is dat mijn polis loopt bij verzekeringsmaatschappij A, een grote wereldwijde verzekeraar. Deze werkt alleen via tussenpersonen. Vandaar dat bedrijf X mijn tussenpersoon is. De polis is door A in volmacht gegeven bij bedrijf Y.

 

Volgens de brief van de tussenpersoon X kan ik beter overstappen naar een andere polis van bedrijf Z. Hierbij is niet langer Bedrijf Y de gevolmachtigde. Volgens de brief zou ik met een polis die niet via Y naar A loopt, maar direct naar Z veel beter af zijn. Geestig genoeg wordt bij bedrijf Y de naam opgenomen met bedrijf X.

 

Maar het gaat dus niet zozeer om een tussenpersoon die zijn portfeuille overdoet aan een nieuwe tussenpersoon, maar in dit geval om het veranderen van de risicodrager. En dat leek mij via een opt-out toch wel iets te kort door de bocht. Met name omdat bij navraag bij de oorspronkelijke verzekeringsmaatschappij A men van niets weet, en ook niet weet dat X (de tussenpersoon) en Y (de gevolmachtigde) éénenhetzelfde bedrijf zijn. En gezien de omvang van A vergeleken met Z is het niet mogelijk dat Z a overneemt.

 

Ik snap dat het niet handig is om in letters te communiceren, maar ik wil de betrokken bedrijven ook geen bad publicity geven. Ik weet per slot van rekening niet wat er aan de hand is en ben alleen benieuwd naar de rechtmatigheid van een opt-out brief voor een dergelijke verandering. Per slot van rekening is tegenwoordig een abonnement op de nieuwsbrief van de aquariumvereniging alleen mogelijk via opt-in.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.