Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennisE
Mijn situatie is als volgt;
Ik ben Nederlander en woon permanent in India. Ik run daar een klein software bedrijf.
Nu wil ik samen met een partner ook een bedrijf in Nederland starten, welke o.a. verkoop en project management gaat doen.
Ik had zelf het idee om een IBC in de Seychellen op te richten (holding) welke eigenaar wordt van het bedrijf in India alsmede een holding bv in Nederland. Deze holding zal dan samen met de holding van mijn partner eigenaar zijn van de werkmaatschappij.
Ik zal dan zelf in dienst gaan bij de IBC en mijn salaris ontvangen via Management fees uit Nederland en India.
Daarnaast zal er vanaf beide kanten uiteraard dividend uitgekeerd worden.
De belangrijkste doelen die ik hiermee wil bereiken zijn:
- Dat ik in prive geen fiscale binding heb de Nederlandse fiscus. (en ben derhalve niet gebonden aan het DGA salaris en betaal geen inkomsten belasting in Nederland)
- Dat ik mijn vermogen internationaal toegankelijk kan houden. (lees; niet in India op de bank heb staan)
Mijn vragen zijn als volgt:
- Bereik ik met deze constructie mijn gewenste doel?
- Kan ik de IBC gebruiken als eigenaar van een Nederlandse BV zonder veel gedonder te krijgen?
- Als ik dividend uitkeer vanuit de NL holding naar de Seychellen IBC betaal ik dan 15% dividend belasting? (IBC heeft alle aandelen in handen)
Ik weet dat er veel schimmige constructies zijn die dividend helemaal zeggen te vermijden. (o.a. cyprus route) Maar ik denk dat dit meer rompslomp en kosten met zich meebrengt dan het oplevert.
De Seychellen IBC zou overigens net zo goed een Hongkong LTD kunnen zijn.
Graag jullie ideeën in deze.