• 0

Geld ontvangen van een andere onderneming

Beste Higherlevelers,

 

Mijn eenmanszaak verzorgt de verhuur van bed and breakfast's die van andere mensen zijn. Ik regel alles van de schoonmaak tot de daadwerkelijke verhuur aan mensen die verblijven. Hierdoor neem ik ook het geld van de klanten in ontvangst, nog het vaakst via een mobiele betaalautomaat die naar de rekening van mijn eenmanszaak gaat. Ik stort dan het afgesproken deel van het geld wat voor de eigenaar van de bed and breakfast is bestemt naar die gene. Het deel wat voor mij is laat ik op mijn rekening staan, en voordat deel stuur ik een factuur naar de eigenaar van de bed and breakfast. Deze hoeft hier verder niks mee te doen, want dat geld staat al op mijn rekening. Bij cash betalingen van gasten doe ik het zelfde alleen dan met cash.

 

Is dit wijsheid? Zijn er dingen waar ik op moet letten, of kan dit handiger?

 

De reden dat de eigenaar van een bed and breakfast niet de betalingen van klanten zelf regelt is voornamelijk omdat ze er zelf niet bij het inchecken van een gast kunnen/willen zijn of geen zin hebben in het regelen van een mobiel betaal apparaat.

 

Bij voorbaat dank,

 

Max

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je wel even na moet gaan is hoe het zit precies met de "product aansprakelijkheid" bij ontevreden gasten.

Ik meen mij te herinneren dat als jij het geld in ontvangst, de overeenkomst dus feitelijk met jou word gesloten en als er klachten zijn over het verblijf kunnen zij ook bij jou reclameren en niet bij de eigenaar van het bed and breakfast. Jij moet dan maar weer zorgen dat je een eventueel betaalde compensatie weer vordert bij de B&B eigenaar.

Link naar reactie
  • 0

Hey heren,

 

Bedankt voor jullie beide reacties. Deze hebben me zeker op pad geholpen en ik ben met mijn eerste B&B begonnen! Mijn eerste klant heeft zelfs betaald voor een week blijven!

 

Ik zit nu echter met een obstakel waarvan ik de makkelijkste oplossing nog niet zie.

 

Zoals ik al eerder zei hanteren ik en de huiseigenaar een 50/50 verdeling van de opbrengst van de verhuur. Ik (of mijn medewerkers) nemen het geld in ontvangst, maar wat is nu de handigste manier van verdeling.

 

De huiseigenaar 'factureert' de toerist en dan factureer ik de huiseigenaar voor geleverde diensten.

 

Ik factureer de toerist, en de huiseigenaar factureert mij voor het aantal gebleven nachten van de toerist (de helft van wat er per nacht overblijft na toerist-tax en btw)

 

Ik kan nog niet helemaal helder zien wat de handigste manier is qua btw etc.

Hebben jullie hier een mening over?

 

Groeten en nog dank voor jullie andere antwoorden!

 

Max

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.