• 0

Doorrekenen.afdragen BTW bij inhuren/uithuren artiesten ?

Wij organiseren evenementen en huren hiervoor soms concepten en/of artiesten van uit het buitenland in. Ook geven wij een enkele keer een concert/event in het buitenland.of verkopen hier een concept aan (zijn er dan zelf niet lijfelijk). Onze eigen artesten/Dj's treden ook op in het buitenland, wederom zonder afdracht BTW.

Doorgaans betreft het Europese landen. In de toekomst ook de Oekraine.

Nu wij zelf een Dance club/event locatie openen per 9 september zal dit veelvuldiger gaan voor komen.

Normaal noemen wij geen BTW op facturen, maar krijg te horen dat ik wel BTW aan de fiscus moet afdragen?

Overal vind ik flarden aan info. Wie heeft het duidelijk voor ogen wat wel/niet moet ?

Met dank !

Ben Welling

Inclusivo/Inc. Avenue

Inc_Avenue_logo.thumb.png.decdf4858d76abdc88277ef2ed58b223.png

Met vriendelijke groet/kind regards,

Ben Welling,

Inclusivo & Inc. Avenue...partner of 1st choice

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom in hemels naam zouden jullie geen BTW hoeven af te dragen over jullie prestaties, hoewel de rest van het land dat wel moet?

 

Ook voor jullie van belang:

De artiestenregeling.

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_arbeidsrelaties/lb22_arbeidsrelaties-06.html#P114_10883

 

Ik denk dat je een adviseur moet raadplegen, voordat er iets goed fout gaat. Dit is een behoorlijk ingewikkelde materie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.