• 0

webwinkel vanuit het buitenland aansturen..

Ik heb een verzoekje aan jullie tot meedenken. Ik ben Nederlander maar woonachtig in het buitenland (Zuid-Amerika). De meeste ontwikkelingen in Nederland heb ik de laatste tien jaar slechts op afstand meegemaakt, zo ook dus de steeds groeiende online verkopen. Vanwege de lage internetdichtheid is dit hier nog nauwelijks aan de orde.

Omdat ik wel sterk geinteresseerd ben hierin, en omdat het ook handig voor mij zou zijn om wat geld in nederland te verdienen ben ik me aan het orienteren op het beginnen van een webwinkel, en wel gericht op de nederlandse (en belgische?) markt. Een eigen voorraad aanhouden gaat wat moeilijk worden dus denk ik in eerste instantie aan een andere constructie hiervoor. Ik lees allerlei voor- en nadelen van dropshipping en van affiliate. Of zijn er nog andere mogelijkheden die mijn situatie zouden passen....

Graag hoor ik jullie ervaringen of adviezen. Ik wil in eerste instantie niet te veel investeren maar vooral ervaring opdoen. En qua verdienste verwacht ik ook geen "snel rijk" verhalen. Als ik 100-200 Euro per maand kan overhouden is het experiment al geslaagd voor mij. Rest me nog toe te voegen dat ik geen interesse in adult, gokken of aanverwante sectoren heb.

Alle inbreng wordt gewaardeerd! Alvast dank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil in eerste instantie niet te veel investeren maar vooral ervaring opdoen. En qua verdienste verwacht ik ook geen "snel rijk" verhalen. Als ik 100-200 Euro per maand kan overhouden is het experiment al geslaagd voor mij. Rest me nog toe te voegen dat ik geen interesse in adult, gokken of aanverwante sectoren heb.

Alle inbreng wordt gewaardeerd! Alvast dank.

 

 

Je zou kunnen beginnen met een 'speudowebwinkel' op basis van een productfeed van een affiliatenetwerk.

 

Als de bezoeker dan op een product klikt om te bestellen word men doorgestuurd naar de website van de merchant (bv neckerman of otto) waar men de bestelling plaatst. Jij krijgt dan een percentage over de verkopen.

 

Op deze manier kun je zonder al te veel beslommeringen (geen aansprakelijkheid etc) toch ervaring opdoen met een webwinkel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een webwinkel aansturen vanaf zuid Afrika is niet zomaar mogelijk. Klanten hebben wettelijk het recht om producten te retourneren. Heb je daar al over nagedacht? En hoe wil je de klantenservice regelen? Uitbesteden is duur, zelf doen vanuit Afrika lijkt me moeilijk, zo niet onmogelijk.

 

Een affiliate site zou een beter idee zijn, maar dat is iets heel anders dan een webwinkel dmv dropshipping. Hier is wel eens verwarring over omdat dropshipping en affiliate beiden gezien worden als "makkelijk" om geld mee te verdienen door mensen die eigenlijk geen verstand van online ondernemen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Een webwinkel aansturen vanaf zuid Afrika is niet zomaar mogelijk. Klanten hebben wettelijk het recht om producten te retourneren. Heb je daar al over nagedacht? En hoe wil je de klantenservice regelen? Uitbesteden is duur, zelf doen vanuit Afrika lijkt me moeilijk, zo niet onmogelijk.

 

Een affiliate site zou een beter idee zijn, maar dat is iets heel anders dan een webwinkel dmv dropshipping. Hier is wel eens verwarring over omdat dropshipping en affiliate beiden gezien worden als "makkelijk" om geld mee te verdienen door mensen die eigenlijk geen verstand van online ondernemen hebben.

 

Wouter, dank voor je waardevolle bijdrage. Problemen zoals je noemt; klantenservice / retouren zijn de problemen die ik in beeld probeer te krijgen. En eventueel te tackelen wanneer mogelijk...

Ik weet dat een webwinkel dmv dropshipping iets anders is dan een affiliate site. Maar daarmee bedoel ik inderdaad meer een "pseudo-webwinkel" zoals Derek-Jan in een eerdere post suggereerde.

Maar op die manier krijg ik wellicht toch wel wat gevoel voor traffic genereren, online-marketing enz. Alles wat voor een "echte" webwinkel ook belangrijk is. Met klachtafhandeling, leveren, faktureren etc. heb ik al voldoende ervaring; hier zit ik in de gewone, "ouderwetse" detailhandel met echte winkels en levend contact met de klanten. Trouwens geen zuid-afrika maar zuid-amerika hoor.

Thxs!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Trouwens geen zuid-afrika maar zuid-amerika hoor.

Thxs!

Ahja, zat op mijn mobiel dus kon de post niet zo goed nalezen:n

 

Een fulfilment partij en een callcenter zouden al een groot gedeelte van de zaken uit handen kunnen nemen, maar daar is wel serieus budget voor nodig. Ook moet je nog denken aan de marketing. Kortom, voor een webwinkel draait moet je wel investeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.