• 0

Deel van de BV zonder geld inleg ?

Hallo,

Ik zal mijn dilemma schetsen..

Er zijn twee bestaande bedrijven (bedrijf A een BV, en bedrijf B een BV) die samen een nieuw bedrijf opzetten Bedrijf C (BV)

de bedoeling is dat bedrijf A een 60% aandelen bezig van Bedrijf C, en bedrijf B 40%.

Bedrijf A heeft de financieele inbreng, bedrijf B de technische / kennis.

Het idee wat we willen gaan doen in bedrijf C, komt van mij en een goede vriend van mij (hij is eigenaar van bedrijf B).

De bedoeling is echter dat ik er ook aan ga verdienen.

Aangezien ik geen geld kan inleggen, maar alleen technische kennis is mijn vraag het volgende.

Hoe kan ik een deel krijgen van de 40%.. (bv 20%).

Graag jullie mening hierover..

mvg

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32915-deel-van-de-bv-zonder-geld-inleg/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag

Wat is jouw huidige rol in bedrijf A of B? En ik begrijp dat je aandeelhouder wilt worden. Moet je daarvoor ook zelf nog een holding BV oprichten?

Als je geen geld hebt, dan kan wellicht een andere aandeelhouder dat tijdelijk aan je lenen.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Akkoord. Dan is toch wel wat advies wenselijk.

Als jij aandeelhouder in C wilt worden voor 20% dan is het advies om dat met een eigen holding BV te doen. Zo vermijd je direct afrekenen over dividenduitkeringen en heffing ineens bij verkoop van je aandelen. Kijk op HL ook maar eens rond naar wat er geschreven is over de holding BV (zoekfunctie).

Als je zelf geen geld hebt om de aandelen te kopen dan kan je de koopsom evt. schuldig blijven en die aflossen uit je dividenduitkeringen.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar