• 0

Transport/koeriersbedrijf starten

Hallo allemaal, ik ben op dit moment medewerker bij een import bedrijf dat flink aan het groeien is en tot de top 3 van de markt in de benelux gaat behoren. Op dit moment werken we aan een webshop die een van de grootste van nederland zal gaan worden. Wanneer deze webshop online gaat zullen we meer producten gaan verkopen via internet. Op dit moment hebben we een koerier rijden die iedere dag een rit maakt. In de toekomst zullen we dus een koeriersdienst moeten vinden die voor ons producten kan gaan bezorgen.

 

Nu heb ik heb idee om een eigen koeriersbedrijf te starten die deze producten zal gaan bezorgen. Ik moet het nog voorleggen bij ons op het bedrijf maar ik denk dat er zeker een kans inzit dat men mijn idee zal willen aanhoren.

 

Ik zou graag jullie mening hierover weten. Ik start dan in ieder geval al met de zekerheid van een grote klant. Wat komt er allemaal bij kijken bij het opstarten van een dusdanig bedrijf en is het naar jullie idee een goede stap?

 

Ik zou graag jullie ideeën/meningen hierover horen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is het bezwaar om de verzending niet via de normale kanalen te doen zoals TNT, DHL, DPD etc etc?

 

Als je de grootste van Nederland gaat worden zul je dat toch niet aankunnen met 1 auto?

 

Daarnaast, stel je hebt 2 bestellingen : 1e voor Zeeland en 2e voor Friesland. Lijkt me niet dat je dit tegen een voor de klant acceptabel tarief (paar euro) kunt bezorgen.

 

Alles natuurlijk geheel afhankelijk van wat je gaat verkopen maar dan nog.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat veelal om sanitair producten, dure en breekbare producten dus. We kunnen het zeker niet aan met 1 auto inderdaad. Ik verwacht ook mocht het een transportbedrijf worden we zeker 3 auto's nodig zullen hebben. Het bedrijf wil graag een vervoerder die zorgvuldig met de producten omgaat aangezien ze zeer breekbaar zijn en retouren nog meer geld kosten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Let op want wanneer je een beroepsvervoer wil zijn moet je aan meer zaken voldoen als wanneer je eigenvervoer hebt. Tevens verwacht ik dat wanneer je gaat rekenen dit niet echt een interessant verhaal is. Ik zou je willen adviseren verzamel de info over wat alles kost en reken dan eens door wat je moet rekenen voor om buiten de kosten ook nog geld te verdienen. Als je kijkt naar hoe hard truckers moeten werken om boven de 0 uit te komen (door de concurrentie en door slecht rekenwerk).

 

Maar goed wellicht ben ik een zuurpruim en kun je goede tarieven afspreken die buiten de markt liggen en gaat het een groot succes worden.

 

In indergeval succes,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste TS,

 

Eerst even een algemeen verhaal, dan zal ik wat specifieker ingaan op jouw situatie.

 

Binnen het goederenvervoer heb je 2 varianten: beroepsgoederenvervoer en eigen vervoer.

 

Eigen vervoer

Dit is vervoer van goederen afkomstig van of op weg naar het eigen bedrijf. Eigen vervoer wordt voor eigen rekening verricht. De ondernemer moet wel kunnen aantonen dat het om eigen vervoer gaat. Zie ook deze pagina van EVO (brancheorganisatie).

 

Beroepsvervoer

Beroepsvervoer is het vervoer van goederen met vrachtauto's tegen vergoeding, uitgezonderd het eerder genoemde eigen vervoer. Dit zijn transportondernemingen of koeriersdiensten die tegen vergoeding goederen van een ander vervoeren.

 

Vergunningsplicht

Voor het zogeheten eigen vervoer geldt geen vergunningplicht. Voor beroepsvervoer binnen Nederland is een eurovergunning van het NIWO verplicht. Zie hier de voorwaarden t.a.v. het laadvermogen en waar het vervoer plaatsvindt. Via die pagina vind je ook meer informatie over de aanvraag en de eisen die aan de vergunning gesteld worden.

 

Verdere regelgeving t.a.v. vervoer over de weg, zie hier.

 

Uit je post maak ik op dat jij met je nieuwe bedrijf voor het importbedrijf wilt gaan vervoeren: beroepsgoederenvervoer. Indien je gebruik maakt van vrachtwagens met een laadvermogen van meer dan 500 kilo heb je in Nederland dus een eurovergunning van het NIWO nodig. (Voor grensoverschrijdend beroepsgoederenvervoer binnen de EU gelden andere regels.) Om een dergelijke vergunning te verkrijgen, moet je voldoen aan de volgende voorwaarden (zie tabblad voorwaarden).

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.