• 0

ZZper met valse KvK

In Mei van dit jaar een werk aangenomen waar ik achteraf geen tijd voor had, dit doorgespeeld naar een collega bedrijf die dit werk heeft opgepakt(contract overgenomen met akkoord opdrachtgever), doordat het om een vrij grote opdracht ging heeft hij 2 zzpers aangetrokken om samen met hem het werk uit te voeren .

Nu blijkt dat deze zzpers geen geldige KvK hebben, dit is ontdekt door een inspecteur op de bouw. Zzpers zijn ondertussen spoorloos. Wat zijn de gevolgen voor deze ondernemer en waar krijgt hij mee te maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje kort door de bocht, ik heb hem uiteindelijk dat werk gegeven/gegund en aangeraden zzper,s in te huren, er is ook nog zoiets als een helpende hand bieden.Wij werken ook regelmatig met Zzper,s nooit bij stilgestaan om de KvK door te lichten.

En ik denk vele met mij die dit nooit controleren.

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad dat je alles drie keer moet checken, maar dit is helaas niet gebeurd. Ook een VAR verklaring is geen garantie, ook deze kan vervalst zijn.De enige manier blijkt nu toch echt de telefoon pakken en te bellen om alles na te gaan.

Volgens mij was het iemand van de arbeidsinspectie.

Link naar reactie
  • 0

WKA is weer een heel ander onderwerp, dit geldt alleen voor bedriijven met personeel. Ik denk dat mijn vraagstelling ook verkeerd begrepen wordt.

Ben je als bedrijf aansprakelijk voor Zzper,s die hun papieren vervalsen. Dit wilde ik graag weten ook voor mijn bedrijf in de toekomst

Link naar reactie
  • 0

Ben je als bedrijf aansprakelijk voor Zzper,s die hun papieren vervalsen. Dit wilde ik graag weten ook voor mijn bedrijf in de toekomst

Hoe meer je eraan gedaan hebt om alles op echtheid te controleren, hoe beter.

 

VAR verklaring

Kopie legitimatiebewijs, maak deze kopie zelf, heb je het origineel even in handen.

Uittreksel KvK

Facturen controleren op BTW nr. en KvK nr.

 

En als je niks controleert, en je hebt niks in je dossier ben je idd aansprakelijk.

 

Het zal nog een staartje krijgen, ik schat in afdracht sociale lasten, afdracht loonbelasting.

Nu zijn het werknemers ipv ZZP 'ers.

 

Sterkte

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.