• 0

geregistreerd in Egypte en freelance werken voor bedrijf in Nederland

Ik ben Nederlandse met een Nederlands paspoort en sta sinds 2003 geregistreerd als woonachtig in Egypte. Nu heb ik contact gekregen met een Nederlands bedrijf dat een Nederlandse vertaler nodig heeft. Dit bedrijf heeft voor haar boekhouding een document nodig waaruit blijkt waar ik belasting afdraag. Nu ben ik woonachtig in Egypte zonder werkvergunning dus hier zal dat heel moeilijk worden.

Maar kan ik een BTW nummer aanvragen in Nederland als ik freelance vanuit Egypte ga werken voor een Nederlands bedrijf terwijl ik niet geregistreerd sta in Nederland?

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

mijn advies is zoek een payroll service club voor free lancers ff google en je vind wel wat.

ik heb de bovenste voor je http://www.freelancepayroll.nl/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik heb gelijk contact opgenomen met deze organisatie maar direct een negatief antwoord gekregen. Het zou volgens hen niet volgens de wet zijn als ik via hun payroll services zou werken aangezien ik lijfelijk aanwezig ben in het buitenland en geregistreerd sta in het buitenland. Ik heb nog aanvragen lopen bij andere organisaties om te zien of ik daar ook eenzelfde antwoord krijg.

• 0

Hoi Sarah,

Payrolling is niet de oplossing voor jouw probleem. Ik verwacht dat je bij andere bureaus hetzelfde antwoord krijgt. Bovendien, waarom zou je in Nederland belasting afdragen als je in het buitenland woont en werkt?

Voor de BTW geldt, dat deze verlegt wordt naar je opdrachtgever. Je hoeft dus zelf geen Nederlandse BTW af te dragen en je hebt dus ook geen NL BTW-nummer nodig. Wel eventueel een Egyptische BTW-nummer.

Maar aangezien je maar 1 opdrachtgever hebt, vraag ik me zelfs af of je wel ondernemer bent voor de BTW.

Het document waar je Nederlandse opdrachtgever om vraagt is een verklaring van de Egyptische belastingdienst dat je in Egypte belastingplichtig bent. Dit staat m.i. los van het al dan niet verkrijgen van een werkvergunning. Als je dit document kunt overleggen, kun je gewoon vanuit Egypte factureren, zonder dat je Nederlandse opdrachtgever daar problemen mee krijgt.

Uiteraard weet ik niet hoe de belastingen in Egypte werken, dus daarover moet je je ter plaatse laten informeren.

Succes,

Odeon

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar