• 0

Ik ben consultant voor een bedrijf in China. Mijn BV is in Nederland gevestigd. Ik word uitbetaald door het bedrijf in China, hoe moet ik dan de factuur opstellen ? Ik werk tegen een vergoeding per dag en in China wordt 9,25% BTW gebruikt.

Moet ik belasting in China gaan betalen of in Nederland ??

Graag hulp

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33230-btw-consultant-in-china/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik ben consultant voor een bedrijf in China. Mijn BV is in Nederland gevestigd. Ik word uitbetaald door het bedrijf in China, hoe moet ik dan de factuur opstellen ? Ik werk tegen een vergoeding per dag en in China wordt 9,25% BTW gebruikt.

Moet ik belasting in China gaan betalen of in Nederland ??

Graag hulp

Waar werk je?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

De administratie van een BV wordt toch verplicht gevoerd door een accountant? Dan zou je accountant toch precies alles voor je regelen?

Laten we dat misverstand nu eens wegwerken, zie column.

Daarbij gaat een accountant over de cijfers. Je kunt van hem/haar niet verwachten dat hij/zij weet hoe de BTW regeling werkt in China!! Daar heb je fiscalisten voor.

(soms lijkt het wel alsof de accountant als alwetend beschouwd wordt en de fiscalist degene is waarvan niemand echt weet wat hij/zij kan >;()

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Waar werk je?

Voeg ik graag aan toe: ik neem aan dat je bedoelt dat jouw BV betaald wordt door het bedrijf uit China en niet jij (?).

En waar consulteer je in?

In de meeste gevallen ben je Chinees belastingplichtig, ook als je uit NL werkt (bijv. enkel via mail/post/skype/telefoon). Diensten zijn doorgaans belast in het land van de afnemer. Buiten de EU geldt geen NL BTW, geen verlegging, maar wel je melden bij de Chinese overheid met de vraag hoe je je daar kunt laten registeren als Chinees ondernemer voor de BTW.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar