• 0

wat in te vullen in Box 3 bij deelname in verlieslijdend bedrijf?

Hi all,

 

Het is op de valreep, want de aangifte moet er uiterlijk woensdag uit, maar toch :)

 

Ik heb midden 2010 aandelen aangeschaft van het bedrijf waar ik werk. Minder dan 5%. Ik heb dit voor een bepaald bedrag gedaan, meer tegen de strategische waarde dan tegen de financiele waarde. Begin dit jaar kwam ik er achter dat dat jaar eigenlijk vet verliesgevend (ipv een beetje winstgevend) was.

 

Uit verschillende hoeken heb ik verschillende adviezen gekregen hoe ik dit op moet geven, maar weet eigenlijk niet wat nu de juiste is :)

 

Advies 1) Schrijf de aanschafwaarde in Box 3.

Advies 2) Schrijf 0 in box 3, want het was verliesgevend.

Advies 3) Schrijf 25% van de aanschafwaarde in Box 3, want dat is te verantwoorden dat het zoveel minder waard is geworden.

 

Waar doe ik nu goed aan?

 

Groet,

 

Ragnagort.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alledrie de 'adviezen' zijn onjuist.

Bij je box-3-bezittingen geef je de aandelen op tegen de waarde in het economisch verkeer op 31 december 2010. Dat is de waarde die een willekeurige derde bereid zou zijn te betalen voor die aandelen. Je zou je werkgever eens kunnen vragen wat die waarde is, of er zelf (al dan niet via een accountant) een berekening (bv. de DCF-methode) op loslaten. Vervolgens kun je nog even kijken of er nog andere factoren zijn die een rol spelen, een aardig idee is bijvoorbeeld in dit artikel te vinden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.